Smulpaj med blåbär och hallon



Här kommer min mammas recept på smulpajen vi åt på valborg. Helt gudomlig!
(Bilden är inte tagen av mig, tror det är äpple i den pajen också... men strunt samma!)

Till en paj

Smörj en ugnsfast form.
Blanda alla torra ingredienser.
3 dl vetemjöl
2 dl socker
3 dl havregryn
2 tsk bakpulver
Lite vaniljsocker
Tillsätt 25-50 gram rumsvarmt smör eller margarin och fördela jämt i smeten.
Lägg i lite mer än halva massan i formen och fyll på med blåbär (och hallon också om du vill). Täck sedan bären med resten av massan. Strö över lite kanel och en klick smör om du så vill.
Vaniljvisp eller vaniljglass är gott till...!
/ Cornelias mamma

Kommentarer
Postat av: Fanny

jag bangar inte att göra den ;) JAG ÄLSKAR DEEEEN!!!!!!!!!!!! hälsa din söta mamma det!!

vad gör du ikväll då?

vill fan komma förbi o mysa ;)

2008-05-02 @ 19:49:32
URL: http://beautifulflower.blogg.se/
Postat av: lara

tusen tack supersnälla du :)

hälsa din mamma ,

och så hoppas jag ni får en trevlig helg

2008-05-02 @ 19:59:09
Postat av: sarah

Det är ju så sjukt gott med smulpaj!

smulpaj, en riktigt god cheesecake, MIN kladdkaka och så GLASS såklart måste nog vara de värdaste sötsakerna!

Och hembakade småkakor...ahh fuck Cornelia jag kommer få seriösa bakryck snart!

2008-05-02 @ 20:01:23
URL: http://sarahlillemor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0