Måndag 19 maj

Godmorgon! Sovit gott? Det har inte jag. Låg i 1½ timme igårkväll och kunde inte somna. Inte blir det bättre för att mamma ligger och snarkar väggen brevid. Jag kan inte somna om jag ligger och stör mig på något... men igår blev det nog extra svårt eftersom jag sov två timmar på eftermiddagen. Var ju så trött då, men sen blev jag väl för pigg!

Tack för alla svaren om kalorimängd, rätt många olika svar... men jag har väl fått en lite bättre bild av hur mycket jag borde få i mig. Och det är vääldigt mycket mer än jag äter/ätit. Att frukosten ska vara rejäl och stadig har jag inte så svårt med, frukosten är faktiskt det målet jag tycker är enklast att få i mig, och enklast att öka. Men att jag skulle få i mig 600 kcal till frukost som någon skrev, det känns väldigt överdrivet. Jag är faktiskt mestadels stillasittande och behöver inte så mycket kalorier, det är snarare en frukost för någon som är igång hela dagen eller som tränar väldigt mycket och hårt.
Men som sagt, en bättre bild har jag fått och nu har jag (nästan) inga ursäkter för att öka. Tusenstrecket känns svårast... men jag har gjort det förr, eller hur?

Nästa vecka börjar jag ju jobba heltid också, då måste jag äta bra så att hjärnan orkar tänka 8 timmar per dag. Måste börja ha med mig mellanmål också. Börjar med något att dricka, som t.ex en smoothie eller proviva. Känns lite väl att duka upp värsta målet där på mitt skrivbord. Tyvärr sitter jag ju i en stressad miljö och kan inte gå undan för att äta själv. Där finns ingenstans där man kan äta i lugn och ro! Tack och lov ska vi snart flytta till större och helt nybyggda lokaler. Där ska vi ha vilorum, massagestolar och massa annat. Kommer bli skönt! Och säkerligen mindre jobbigt att vara där en hel dag. Vi ska tydligen få gratis gymkort på gymmet alldeles brevid de nya lokalerna. Kan vara skönt att jogga en stund där innan jag cyklar hem och äter middag!

Här har ni min frukost idag. Den bestod av fiberhavregrynsgröt med jordgubbar och sojamjölk. En skiva polarbröd (nån nyhet)  med keso, kalkon och grönsaker.
Ha en bra dag! Puss!



Kommentarer
Postat av: Lina

din mat ser alltid så god ut:) hur du nu lyckas:D

2008-05-19 @ 07:46:14
URL: http://linafredman.blogg.se/
Postat av: RASA

håller med Lina, din mat ser alltid så jätte välgjord och god ut ^^

2008-05-19 @ 07:56:37
URL: http://sara91.blogg.se/
Postat av: mindy

Fina frukostbilder! :) Klart jag står ut ändå, jag kanske bara är ovan än så länge. Kram!

2008-05-19 @ 08:08:20
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: litenflicka

jag hade samma problem med att sova när man hör massa småljud. men de finns en väldigt enkel lösning, Öronproppar. Den bästa uppfinningen som finns, jag sover sjukt bra, som jag aldrig gjort innan. Trodde inte jag skulle vakna av väckarklockan men de gör man. Så köp dig ett par så lovar jag att du sover bättre

2008-05-19 @ 08:53:14
Postat av: Jennie

Jag ogillar att äta ute bland folk, vill helst vara själv vid luncherna. På mina arbetsplatser (hoppar runt) går jag alltid ut och äter något :) Ha en bra dag!

2008-05-19 @ 10:32:51
URL: http://raspberrie.se
Postat av: alice

skriv ner din planerinng för utöver vet jag :) sätt matschemat du planerat på ett ungefär i din blogg så vi får se vad du fått ut av våra kommentarer - din sammanställning av hur din dag skall se ut :)

2008-05-19 @ 10:39:11
Postat av: Mikaela

Vilka underbara bilder

2008-05-19 @ 11:30:41
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen/
Postat av: Marie

Hej igen Cornelia! Jag vet inte extakt hur många kalorier man bör få i sig men psykologen på Ätstörningsmottagningen har visat mig en bild på hur mycket en normal kvinna ska äta under en dag. Det är alltså bilder på alla måltider från frukost till kvällsmål, sex mål om dagen. Den bilden har verkligen fått mig att tänka efter, det är inga små måltider och inga lättvarianter heller. Man behöver äta så otoligt mycket mer än vad man tror, det gäller nog bara att våga utmana sig och prova att äta mer och mer. Vet inte hur du känner, men jag gillar att egentligen att äta (bara det att jag är rädd för att gå upp i vikt av det jag äter). Tänk vad dumt om man egentligen kan äta så mycket mer än vad man tillåter sig. Ha det bra! Kram

2008-05-19 @ 13:00:16
Postat av: Johanna

Såg ut som en shysst frukost. Jättefina bilder :) Sov också katastrofalt inatt eftersom jag plötsligt fick en massa feber... hinner inte ha feber nu!



Tycker du kämpar på jättebra, iallafall. Självklart är det tufft, men jag har all tro på dig! :)

2008-05-19 @ 13:58:15
URL: http://wasteline.blogg.se/
Postat av: magda

600kcal är vad vi åt till frukost när jag var inlagd.. och då tränade vi ju absolut inte utan vilade hela dagarna. vi åt 2700kcal per dago ch jag höll vikten på den maten

2008-05-19 @ 15:16:34
URL: http://killmissamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0