Godmorgon 10 maj

Kunde inte sova speciellt länge idag. Det är egentligen inget nytt, men jag vaknade vid 6 idag och kände av magsmärtor. Mindre roligt sätt att vakna på denna morgon. Det gick dock över sen och jag somnade om. Kan det ha varit fruktsalladen jag åt i går kväll? Troligen, men det var gott och jag ångrar ändå inte att jag tog mig i kragen och åt kvällsmål. Jag velade fram och tillbaka säkert 100 gånger innan jag ställde mig i köket och började skiva frukten. Att det ska vara så svårt... men det visste jag att det skulle bli, redan när jag började slarva med maten igen. Det är aldrig värt det, ALDRIG! Ångesten kommer ändå, hur lite man än väger eller hur liten man än äter. Det är ren fakta!

Det ser ut att vara riktigt varmt ute idag. Folk går med t-shirt och shorts redan tidig morgon. Själv ska jag fräscha upp mig rejält nu med en sval dusch, peeling, hårinpackning, raka benen och noppa ögonbryn. Sen smörja in mig med solfaktor och chilla i solen med en tidning och musik i öronen.
Har en fråga till er också. Det är såhär att jag måste tvätta mitt löshår (har bara haft i löshåret typ 5 gånger sen jag köpte det), men man måste ha ett schampo utan parfym och utan oljor. Var hittar jag ett sånt? Igår var jag på ICA men hittade bara ett utan oljor. Finns det kanske på apoteket eller något? Vad kör ni med? Jag vet att man kan köpa sånna shampon på hemsidorna, men de kostar ju onödigt mycket! Palla lägga ut 100-150 kronor på ett schampo?!

Frukosten idag blev inte utomhus, men köpte i alla fall goda frallor på ICA. Ni vet de grova trekanterna? Såå goda. Hade på tonfisk med machésallad och den andra leverpastej med paprika. Ett sjukt gott Pink Lady äpple till. Mums!
Puss & kram på er!


Kommentarer
Postat av: Lina

tonfisk till frukost? är det gott?:P

2008-05-10 @ 10:09:36
URL: http://linafredman.blogg.se/
Postat av: sophie

hej! För ett antal år sedan blev jag jättesjuk i anorexi, och de var dem absolut VÄRSTA åren i mitt liv! Idag är jag en av få som blivit 100% fri från sjukdomen, och det är jag så glad över. Jag trodde aldrig att jag skulle bli snygg av att gå upp i normalvikt, eftersom det var så " fult" på andra. Men man ändrar sig. Jag lovar. Jag låg på BUP och blev jättesjuk så mina föräldrar krävde att jag skulle flyttas till MHE kliniken i Mora. Dem räddade mitt liv! De tvingade mig aldrig att äta saker, de sa att det var mitt eget val om jag skulle bli frisk. Jag var fri och fick göra precis vad jag ville göra med mitt liv där. Såklart blir ,an inte fri från sjukdomen på en femöring, men jag började planera mitt liv själv och fick äta det jag ville. Såklart gick inte vikten upp, men jag började smaka på sådant som var förbjudet förut i små mängder. Var helt ok. I samma veva fick jag börja med saker som var förbjudet att göra för mig när jag var sjuk, ex träna, gå i skola mm. Jag VILLE vara en vanlig jävla själ utan problem med en jävla mat-kamp. Nu är jag där, och jag har bestämt mig för att mota bort den där pelle i huvudet som sätter griller i mig. Han är borta nu!

Jag kan inte säga hur en anorektiker ska bli frisk, men jag kan säga det att det är DU som måste bestämma dig!! NU ELLER ALDRIG! Är det värt att kasta bort sin ungdom? Nej!! Vad ska du kolla tillbaka på? Jo, att du klarade att hoppa över ett jävla stort hinder i ditt liv, nämligen anorexin!!!! Bestäm dig. Livet kommer inte bli en dans på rosor bara för man blir fri från anorexin, men livet kommer bli så jäkla mkt bättre! Och många tillfällen kommer bli en dans på rosor oxå. Livet blir vad man gör det till!!!!! Kom igen nu, tjejen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kramar sophie

2008-05-10 @ 10:13:46
Postat av: Madelina

Den där fruktsalladen igår såg vansinnigt god ut. Måste prova kardemumma, definitivt. Helt rätt det där om att ångesten kommer tillbaka oavsett. Man äter mindre för att det ska kännas bättre, men direkt börjar tankarna om att man ska äta ännu mindre, och ännu mindre... Det enda man kan göra är att kämpa med näbbar och klor och stå på sig. Vi behöver helt enkelt äta vi också. Vad tankarna än säger. Ha en härlig lördag i solen!

2008-05-10 @ 10:22:58
URL: http://livsaptit.blogspot.com
Postat av: Jen

Göra nått kul i helgen? :)

2008-05-10 @ 10:49:34
URL: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg
Postat av: Lina

jag hade löshår för ett halvår sen och körde med mitt vanliga schampoo. det funkar minst lika bra det men det är så att kör man med vanligt schampoo och har limmat fast håret finns risken att det låstnar mycket lättare. så om du inte hittar ett schampoo utan oljor kan du nog köra med det vanliga =)

2008-05-10 @ 12:02:48
URL: http://linaloefqvist.blogg.se/
Postat av: Melinda

Tycker bilden är jättefin, var tvungen att säga det xD

2008-05-14 @ 14:53:31
URL: http://metrobloggen.se/mindy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0