Godmorgon!

Lördag, solsken och flera timmars shopping framför mig. Kan det bli bättre? Jag shoppar faktiskt himla sällan nu förtiden. Så det ska bli extra roligt idag. Det är så mycket jag vill ha, så jag måste försöka ta det lungt. Ska gå in på Monki, Gina, Zara och Bik bok framförallt. Sen måste jag köpa en ny foundation och ett nytt läppglans. En ny väska hade inte suttit fel heller... har sett en skitsnygg på Åhléns som jag vill ha. En grå väska som ser helt grymt snygg ut. Hoppas den är billig också, då slår jag till direkt!

Rätt snygg va? Känns tråkigt med min svarta väska som jag har nu. Roligare med nått ljusare nu till sommaren.
Dum som jag är åt jag dadlar till frukost idag också. Haha! Men det är ju så gott. Till det åt jag boveteflingor med havremjölk och 2 skivor kalkonkött. Bara för att det är så gott, plus att man blir mättare om man äter något av alla näringsämnena. Typ kolhydrater, fett, protein osv.
Känner mig lite mer utvilad idag iaf. Skönt det! Och tur att det bara är lördag idag, så att man inte ska upp och jobba imorgon igen...! Det låter som jag hatar mitt jobb, men det gör jag inte. Bara det att när man själv inte mår bra, då orkar man inte hur mycket man än trivs. Så är det ibland bara!

Ni får ha en bra dag! Visar allt jag köpt sen. Puss o kram på er!


Kommentarer
Postat av: lina

riktigt snygg, lägg upp bilder på allt sen:):)

2008-05-03 @ 09:48:12
URL: http://linafredman.blogg.se/
Postat av: Maja

Vad probiotika är?

Probiotika är goda tarmbakterier (vi alla har ju miljontals bakterier i tarmarna, mest utav alla organ faktiskt), och det är också många som går runt med en tarmflora i obalans=för lite goda bakterier, och för mkt onda (candida kanske du hört talas om?)



Om man äter mkt sockerrik föda så göder man de onda bakterierna i tarmarna, och de kan då ta överhanden, och på så sätt får vi en störd tarmflora.

Nu behöver nog inte du oroa dig för att du äter för mkt söt mat precis, men även stress, näringsbrist, för mkt motion osv kan rubba en perosns tarmflorabalans.

Huromshelst, det finns f.ö hur mkr somhelst på nätet/media att läsa på om tarmfloran och probiotika (blev faktiskt jätteförvånad när du frågade vad det var för ngt eftersom det är så "inne" just nu med probiotika/tarmhälsa hit och dit.)



Det finns både som kosttillskott med goda bakterier på hälsokosten (typ Probion, Probiomax, Symbioplex, BifAcid osv osv), eller så kan du ju köpa yoghurt med tillsatta goda bakterier? Finns ju också såna där shotar man kan köpa på mataffären (minns inte namnet nu.) Proviva är väl ockå en variant. Du får titta runt lite:)



Om jag vore du och vile prova ett probiotikatillskott och samtidigt var förstoppad, så skulle jag testa BifAcid från Dr. Donsbach, för den sätter oftast lite fart på maggen.



Lycka till nu med vad du än gör!



P.S symptom på störd tarmflora kan vara: gaser, rapningar, förstoppning ofta blandat med diareé, illamående, sötsug, övermättnad eller stark hunger, magknip, dålig hy, nedsatt sexualdrift, nedsatt immunförsvar, depression, problem med luftvägarna etc.

2008-05-03 @ 11:25:59
Postat av: Louise

Fin väska ja =)

2008-05-03 @ 12:09:45
URL: http://louisekarin.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Hej!



Du jag måste fråga en sak. Har bloggen krånglat för dig sen du blivit flyttad från blogg till publish me?

Min blogg är helt knas :/



Hoppas du får det trevligt på din lilla shoppingrunda! :)



Kram

2008-05-03 @ 14:47:26
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: sanny

läcker väska

2008-05-03 @ 15:53:12
URL: http://sannyt.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Maja: Tusen tack för att du tog dig tid att berätta! Ska kolla upp det lite närmare. Tack!

2008-05-03 @ 17:32:13
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se/
Postat av: pasia

Men är det inte Miu Miu?

2008-05-03 @ 20:45:05
URL: http://pasia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0