Fredag 23 maj

Yees fredag! Veckorna går snabbt, men ändå känns det längesen det var helg. De lediga dagarna går för snabbt! Fick precis sån härlig sommarkänsla i kroppen. Längtar till lediga sommardagar då man kan göra precis vad man vill. Jag vill ligga på en grön gräsmatta och sola, läsa och bara va! Dör av längtan...
Helgen blir väl inte så jättekul... ska och ta prover imorgon på vårdcentralen. Äckliga blodprover. Dom tar alltid så mycket blod att hela armen domnar av, och jag brukar alltid känna mig svag och yr efteråt. Sålänge jag slipper stick i fingret är jag glad. Tycker det är mycket bättre när de tar i armvecket. Nog inte många som håller med mig om det, hehe.

Igår kväll tog jag en långpromenad. Jätteskönt! Gick med hunden och sen mötte vi mamma som slutade just då. Nu när jag äter en aningen bättre och en aningen mer, så har jag också fått lite mer ork. Det är nog iofs en blandning av ångest och mer energi, men jag gör mer saker nu än innan. Typ orkar städa mitt rum, ta promenader osv. Jag orkade väl det innan också, men det kändes 100 gånger jobbigare. Kunde inte riktigt ta mig tid till att göra sånna saker. Behövde vila när jag fick chansen liksom!
Sen igår upptäckte jag en sak också. Testade ett par jeans som inte passat mig på ett tag, men nu gjorde de... blev faktiskt förvånad! De satt till och med löst. Man är så blind när man går ner i vikt och har en ätstörning. I alla fall jag brukar inte se det. Kanske om jag jämför med ett foto eller verkligen anstränger mig... men det är så svårt att inse!

Åt en jättebra frukost idag. Större än på mycket länge. En skål med havrefras och sojamjölk, en hembakad fralla med hummus, paprika / tonfisk (på tub) och paprika, ½ stor banan till. Mätt som en plätt. Magen funkar bättre nu också eftersom jag dricker vatten blandat med psylliumfrön. Det funkar superbra! Ska fortsätta med det. Det suger nämligen att vara förstoppad................!!!

Ni får ha en bra dag. PUSS!

Kommentarer
Postat av: Louise

Senast jag tog blodprover svimmade jag, haha jättekänslig. Ha en fin dag du med! KRAM!

2008-05-23 @ 07:37:22
URL: http://louisekarin.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag tar också hellre i armvecket! Aldrig att de får komma med en nål i närheten av mina fingrar. UCSH.

2008-05-23 @ 08:19:56
URL: http://kakuseiheroism.blogg.se/
Postat av: Tilda

Jätteroligt att läsa att det funkar det för dig med psylliumfröna! Då är vi två som älskar dom så loppliknande pluttarna. Som jag skrev - jag pallar inte att dricka dom med vatten, så jag blandar dom med lättfil/yoghurt. Mycket lättare, tycker jag.



Hoppas du får en superhärlig helg med massa ledighet, promenader, god mat och lugna, sköna stunder. Lycka till hos läkaren!

2008-05-23 @ 10:17:44
URL: http://kinell.blogg.se/
Postat av: sarah

Loppfröna är toppen för magen! Min är stendöd om jag glömmer att ta de en dag så det är standard här med:) Hur mkt tar du och vilken tid på dygnet? Jag tar alltid mina på kvällen men det känns så drygt att alltid behöva tänka på att ta de då, speciellt om man inte ska vara hemma. Önskar att det funkade att ta de på morgonen men då verkar de lite för tidigt:P

2008-05-23 @ 12:27:28
URL: http://sarahlillemor.blogg.se/
Postat av: saramikaela

Jag tar också helst i armvecket, hatar, hatar, hatar sprutor och sånt skit... Börjar typ alltid lipa när dom ska ta blodprov..lite pinsamt =) he he

2008-05-23 @ 12:30:01
URL: http://kaktuslover.blogg.se/
Postat av: melinda

är krossade linfrön lika bra som psylliumfrön, vad är det för skillnad? du satt inget foto idag :( du måste ha mera foton på det du äter och mera recept recept recept.. jag älskar dina recept och foton, jag läser dom alltid!! printade faktiskt idag ut alla dom, du kunde göra en kokbok ;) ät mera och sätt sedan bilder upp på det :P

2008-05-23 @ 12:52:54
Postat av: Cornelia

Melinda: Vet inte, men psylliumfrön är nog det allra bästa skulle jag tro. Men jag vet inte :)

Absolut det kommer mer recept och bilder! ;) Har lite på G.



Kram!

2008-05-23 @ 13:10:12
URL: http://annacornelia.se
Postat av: nicola

du har bara skrivit ett blogginlägg idag :( skriver mera!! love your blog ... mera recept och bilder på mat :) mera om din ätstörning. mer du. foton foton foton :P tips

2008-05-23 @ 15:36:05
Postat av: jenny

vad bra att magen mår bättre nu :) kram

2008-05-23 @ 16:54:58
URL: http://jnyyy.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Nicola: Ja så är det när man jobbar hela dagen :P Men nu är det helg och då har jag mer tid att ägna åt bloggen :)

2008-05-23 @ 17:26:28
URL: http://annacornelia.se
Postat av: stars in heaven

Heja heja Cornelia!

Jätte bra gjort med frukosten.



Usch för blodprover. Själv tycker jag att det gör skitont att ta i armväcket. Känner mig alltid svimfärdig... Så jag gillar stick i fingret bättre hehe. Om man måste välja.. tss



Känner igen det där med jeansen.

För ett par år sen hade jag ett par favoritjeans. Och jag använde dom så fort jag hade chansen. (Ett av få par jeans som passade mig bra både i midjan och benen). Men en dag gick det inte att få ihop dom, vilket gjorde mig lite ledsen.

Förra sommaren testade jag dom igen och då satt dom som en säck.

Och det hade jag aldrig kunnat tänkt mig just då.



Ta hand om dig!

Kramiiis

2008-05-23 @ 17:35:23
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: katrin

jag saknar dina bloggar om anorexin, de var så känslofyllda och läsvärda!! snälla skriv mer om den.. och så en sak, var köper du dina psylliumfrön? jag var idag i tre matbutiker och på apoteket men hittade inte fast jag frågade "/

2008-05-23 @ 22:41:10
Postat av: Cornelia

Katrin: Skriver om kampen varje dag. Jag kan inte skriva mer än jag har på hjärtat. Jag skriver om viktiga händelser i bloggen, jag hoppar liksom inte över nått för att jag inte orkar eller så. Så ni behöver inte be mig skriva mer om en massa saker, för jag skriver det som faller mig in!

Nä psylliumfrön hittar du i vanliga matbutiker, på hälsohyllan :)

Kram!

2008-05-24 @ 07:42:57
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0