Frågor från en läsare

Tänkte ta och svara på lite frågor en läsare ställde till mig häromdagen. Så här kommer mina svar!

Hur många timmar sover du per natt?
Det varierar, men oftast 7-8 timmar på vardagen och 10-11 på helgerna.

Hur många timmar sov du per natt när du vägde som minst?
Samma

Vad är den längsta tiden du varit utan att äta?
Ett dygn tror jag.

Har du någon gång hetsätit?
Nej. Ätit mycket har jag, slängt i mig mat från kylskåpet, men långt ifrån de mängderna som klassas som hetsätning. Att vid ett mål äta en bulle extra, några bitar frukt mer, lite mer yoghurt än vanligt osv är INTE att hetsäta.

Vad äter du om du blir sötsugen?
Blir sällan sötsugen. Äter vid mina tider och där emellan blir jag som sagt sällan sugen (tyvärr?). Men är det dags för ett mål och jag är sugen på nått sötare blir det smoothie, fruktsallad eller liknande.

Gillar du mera salt eller söt mat?
Söt! Väljer jag mellan naturgodis och chips är naturgodis miljoner gånger godare.

Vad är din favorit dryck?
Te med mycket havremjölk i.

Vilken färg är det mest av i ditt rum?
Vitt. Vita väggar, vita gardiner, vitt skrivbord. Rött kommer tvåa!

Vad brukar du läsa för tidningar?
Solo, Vecko Revyn, Iform, Elle och Metro såklart.

Hur mycket brukar du vara ute och gå per vecka?
Blir väl nån promenad då och då. På helgerna tycker jag om att gå långrundor med hunden. Annars blir det en om dagen ungefär!

Hur ofta lagar du själv mat?
Lagar mina luncher själv, och någon middag i veckan.

Äter din familj samma mat som du?
Till middag menar du? Ja, om vi lagat till alla äter vi samma. Men ibland äter jag och min bror skaldjur själva, eftersom mamma är allergisk.

Hur många nära vänner har du?
5-6 stycken jag verkligen litar på.

Hur bra vän är du med din bror?
Vem av dom? Har ju två. Men antar att du menar min lillebror? Vi är nära. Min familj är något av det viktigaste i mitt liv. (Mamma och bröder).

Kan du prata om allting med din mamma?
Ja!!

Vad är ditt bästa minne från tiden då du mådde som sämst med ätstörningen?
Bästa minne? Sämsta menar du väl??

Vad fick dig att inse att du är sjuk?
När min mens försvann och när jag jämförde kriterierna för anorexi. Men inte förrän jag fick diagnosen förstod jag att jag verkligen hade anorexia.

När började du skriva din dagbok?

När jag var 7-8 år kanske! Har ju inte skrivit varje dag precis, haha. Men det var väl första gången.

Hur ofta skrev du dagbok och hur mycket per gång, ungefär?
Det har varierat kraftigt.

Med hurdan penna skriver du din dagbok, hur ser din dagbok ut?
Vanlig bläckpenna. Oj, jag har nog haft 10-15 dagböcker genom åren. Men oftast blommiga, hehe.

Vad har du vägt som mest i hela ditt liv?
60 kilo

Vad är det minst du vägt de senaste fyra åren?
42 kilo


Det var det! Hoppas ni är nöjda med svaren. Kram!

Kommentarer
Postat av: Therese

Alltid lika kul med frågor och svar :)

Hoppas du haft en mysig eftermiddag ute i solen. Kramis

2008-05-22 @ 15:59:03
Postat av: anna

vad är de starkaste minnena du har från tiden med ätstörningen? de du aldrig kommer glömma, de hemskaste stunderna i ditt liv.. beskriv

2008-05-22 @ 19:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0