Bakat och lagat morgondagens lunch

Det doftar wonderful i hela huset. Jag älskar att baka...!
Bröder jag bakade heter "Ulrikas yoghurtlimpa" och kommer från menyse.com
Det gick himla snabbt, lite jobb och inte så svåra ingredienser.
Förlåt för dåliga bilder, men mamma har tagit kameran... det fick gå bra med min mobilkamera. Synd att färgerna försvinner och att det blir så suddigt...



Till en limpa

2 dl havregryn
5 dl vetemjöl
1 dl russin
1 dl linfrön
1 dl hasselnötter (jag bytte till solrosfrön för mammas skull)
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
4 dl naturell yoghurt
½ msk flytande honung
½ dl lingon (jag bytte till blåbär)
Matfett till formen

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop alla torra ingredienser. Tillsätt de övriga och blanda väl. Smörj en brödform och häll i degen där. Grädda i nedre delen av ugnen i 60 min.

Och när jag ändå var igång fixade jag morgondagens lunch. Jag jobbar ju tråkigt nog imorgon... och brukar fixa färdigt lunchen dagen innan, när jag jobbar hel dag.



Pastasallad med kalkon (fick inspiration från "Klaras goda GI dagar")

Kokt pasta
Oliver
Morotsstavar
Gurka
Kalkon i små skivor
Rödvinsvinäger
Salt och peppar

Blanda och servera!

Kommentarer
Postat av: AnnaP

Brödet ser jättegott ut, det ska jag prova! ;)



har du tagit bort dina gamla inlägg i anorexi - kategorin? :( varför i sådana fall ? :(

2008-05-01 @ 22:35:46
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Malin

Brödet ser gott ut och salladen med, ska ge mig på o baka brödet i morgon :-),

2008-05-01 @ 23:49:26
URL: http://lightinmysoul.blogg.se/
Postat av: joj

Ååh, brödet verkar svingott!

2008-05-02 @ 13:10:46
URL: http://yamkela.blogg.se/
Postat av: fanny

vi brukar alltid baka det där brödet, det är verkligen hur gott som helst! man kan variera det jättemycket också genom att ha olika yoghurtar, blåbärssoppa, bär, frukt osv i. prova att klippa torkade aprikoser i, det blir supergott :)

2008-05-02 @ 15:05:21
Postat av: linda

har du lagat det här recepetet på länge? hur brukar du variera det? jag testade det nu med samma ingredienser som du, men istället för honungen både ½ dl blåbär och ½ dl lingon och istället för russin satt jag torkade frukter. Vad är ditt favorit brödrecept, lägg upp det på din sida imorgon vet jag ;) tack!!

2008-06-16 @ 22:09:48
Postat av: Cornelia

Linda: Nä jag har bara gjort det en gång :)

Ja det kan jag göra, fast kanske inte just idag. Men det kommer!

Kram

2008-06-17 @ 06:41:15
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0