Vägningen...

Godkväll! Mmmm sitter i mitt rum och njuter av en fin solnedgång. Underbart! Var på kliniken idag ju, och min behandlare tyckte jag var jätteduktig som klarar lagat mat till lunch! Vi kom överens om att jag ska fortsätta som jag gör, men försöka om jag känner motivation att lägga till ett litet mellanmål. Kan vara en frukt t.ex , bara det är något !

Och så kom vi till vägningen...

Jag var så jävla säker som vanligt på viktuppgång. Men denna gången kändes det nästan 100 % säkert. Siffrorna började sakta in på 49... 50, och stannade tillslut på 51,7. (Ni som stör er på att jag skrev min vikt... bull för er isf)
Det innebär en viktnedgång på 6 hg (på två veckor, och förra hade jag gått ner 2 hg!). Alltså va?! Jag blev faktiskt himla förvånad... men stress och för lite mat... ja det blir ju en viktnedgång. Grejen är den att jag märkt nu att när man börjar äta mindre, så går det neråt trögt. Men sen helt plötsligt bara rinner kilona av mig. Skrämmande... eftersom jag inte vill äta mer, men heller inte bli för smal igen.

Hälsade på den nya behandlaren jag kommer få ha sen i april. Usch säger jag bara... VILL INTE HA HENNE! Jag älskar min behandlare jag har nu. Hon är som en vän! Iomed att hon är typ 26-27 år också så känns det som vi förstår varann så himla bra. ÅH jag vill verkligen inte att hon ska vara mammaledig i ett helt jäkla år. Har haft henne i TVÅ år nu... kommer fan sakna henne like hell! Undra om jag kan få nått nummer eller en mejl till henne... känns helt sjukt att bara klippa banden sådär. Har sån ångest inför det.
Tack och lov har jag kvar min psykolog som jag också haft i 2 år. I värsta fall kommer jag bara gå till henne i fortsättningen, om jag nu inte alls trivs med den nya behandlaren.

ÅH jag är så trött nu. Sov knappt något inatt. Vet inte om Fanny är sur eller inte pga att jag inte orkade följa med och bowla idag. Men jag gör verkligen inte det. Känns som jag ska svimma av trötthet.
Missa inte Gossip Girl ikväll!!
PUSSS!

Kommentarer
Postat av: Mickiz

Hejhej! Ville bara säga att jag verkligen tycker om din blogg! Jag gillar att du skriver om anorexia och ditt liv, och jag gillar den helt enkelt!
Ville bara säga det! :D

2008-03-18 @ 18:33:45
URL: http://minangel.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

Mickiz: Tack ska du ha!! :D

2008-03-18 @ 18:43:17
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Linda

6 hg är ju inte så mycket...

Själv kan jag gå ner 3kg (!!!) efter att ha varit på toaletten...

2008-03-18 @ 18:46:37
URL: http://lindarebecca.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

Linda: Jo tyvärr är 6 hg mycket att gå ner efter bara två veckor. Att gå ner efter man varit på toaletten är ju rätt logiskt, eftersom man gör av med vätska. Right?

2008-03-18 @ 18:56:20
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Maja

Men kan det inte vara ett resultat av att du senaate veckorna ökat på lite på maten?(Lagad mat till lunch ex.)
Och att ämnesomsätningen därmed har ökat, jämfört med förra vägningen?

Vet iofs inte hur länge du har ätit bara 1000 kalorier/dag men...
Det är väl lite mer nu som sagt?

2008-03-18 @ 19:05:48
Postat av: Maja

Men kan det inte vara ett resultat av att du senaate veckorna ökat på lite på maten?(Lagad mat till lunch ex.)
Och att ämnesomsätningen därmed har ökat, jämfört med förra vägningen?

Vet iofs inte hur länge du har ätit bara 1000 kalorier/dag men...
Det är väl lite mer nu som sagt?

2008-03-18 @ 19:06:55
Postat av: Thepreciousgirl

Maja: Kan vara så att ämnesomsättningen kommit igång ja.. mycket möjligt! Men mer kalorier får jag tyvärr inte i mig.. :/

2008-03-18 @ 19:15:34
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: anna

jag förstår inte hur du kan dela med dig av hela ditt liv, hela ditt privatliv.. det är jätteintressant att följa med dina tankar och allt du gör, men är det inte konstigt att skriva om allting? tror du det är många dina vänner från skolan du gick i förr och många släktingar som läser dina bloggar? hur reagerar de? Kram:)

2008-03-18 @ 19:21:44
Postat av: Anna

Tycker att du bloggar jätte bra, den hjälper o ger en stöd.

2008-03-18 @ 19:58:20
Postat av: lina

hur lång är du tjejen!!
kämpa på!

2008-03-18 @ 20:07:16
URL: http://martinkas.blogg.se
Postat av: Maja

Jaha, så det blir inte mer iom lagad mat till lunch alltså?
Hmm, då är det nog isf bar tilläfälligt, för ligger du på bara 1000kcal under längre tid, så lär du ist gå upp snart:/ Iofs ska du ju det, men det blir ju inte på ett hälsosamt sätt, om ÄO blir för låg menar jag...

Får man fråga hur länge du ätit så lite nu?
Ber om ursäkt för personliga frågor!
Kram.

2008-03-18 @ 20:29:37
Postat av: Thepreciousgirl

anna: Alla mina vänner och min familj vet om att jag är sjuk och så :) så det stör mig inte alls! Det är snarare otroligt skönt att mina närmsta vet precis hur jag mår!
**
**
Maja: Kanske 2-3 månader nu..

2008-03-18 @ 21:05:24
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Jossan

Håller med din behandlare att du är jätteduktig som äter lagad lunch. Visst är det synd att du går ner nu när du kämpar så väl, du behöver ju se att dina ansträgningar ger resultat. Men det kan ju vara många anledningar till att du går ner i vikt i stället för upp.
Hoppas i alla fall att du försöker att ge din nya behandlare en chans (ja, förhoppningsvis fler än så). Du har ju redan en avig inställning till henne så försök inte att leta fel hos henne. Hon ska ju trots allt inte bli din vän (min högst personliga åsikt) utan hon ska hjälpa dig. Givetvis förstår jag att du behöver trivas med henne för att du ska kunna lita på henne och öppna dig. Men, döm henne inte på förhand! *kram*

2008-03-19 @ 08:59:16
URL: http://jossans.bloggagratis.se/
Postat av: Linda

ok.

Kan du inte försöka byta ut vissa produkter till "tjockare" (motsatts till lätta??) alternativ?
Typ 3%-ig yogurt, sylt/marmelad med naturligt socker från frukten (alltså inte Önos, som har sötningsmedel).
Bara testa en liten macka med smör? Så att du inte bara "intalar" dig att du inte gillar det?
Hälla i en skvätt grädde i soppan/såsen/omeletten.
Dressing på salladen (olivolja, vinäger, kryddor).
Mer avokado, äta sill oftare, lax, nötter (eller frön, som tex. pumpa, solros eller sesam).
Din mamma kanske tål att "vistas" bland mandlar?
Eller chasewnötter (både mandlar och chasew är baljväxter).
Tonfisk på burk i olja.
Oliver, fetaost, ost.

:)

2008-03-19 @ 12:58:13
URL: http://lindarebecca.blogg.se
Postat av: Idaho

Det är så himla svårt när man ska försöka att äta mer.
Det gäller ju att bryta en vana, att äta för lite, och vanor är ju alltid svårt att bryta. Men små steg är bra!

Ta hand om dig!

2008-03-19 @ 19:34:44
URL: http://marblehouse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0