Torsdag, 13 Mars

Vaknade en minut innan väckarklockan skulle ringa. Jag tror jag har en ringklocka i huvudet eller något, för det känns riktigt skumt att vakna precis innan. Till frukost lagade jag havregrynsgröt med äpplemos och havremjölk, ett knäckebröd med mjukost och gurka och 1 äpple. Är det en okej frukost? Har faktiskt lyssnat på er som sagt att bara gröt är för lite att äta till frukost. Och detta kändes helt okej! Knäckebröd är ju inte så värst mättande, så den slank ner ganska lätt!

Nu vill jag att ni kunniga hjälper mig lite här. Jo det är såhär att jag vill skaffa mig en riktigt proffsig kamera. Jag är ju "nybörjare" så för avancerad behöver den ju inte vara. Men jag vill kunna ta riktigt snygga bilder! Den får inte kosta mer än 5000 kr. Tror ni att ni kan tipsa mig om något som är bra?!


Jobbar till 12:00 idag. Kanske ska träffa Emma efteråt över en fika, men jag får se, för jag mår fortfarande inte så bra. Egentligen hade jag velat stanna hemma från jobb också, men eftersom jag har ett stillasittande jobb så tror jag att jag klarar det ändå.
Kanske slänger in en dagens outfit innan jobb om jag hinner. Det var ju längesen nu, haha!
Vi hörs sen! Puss.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

om man gå efter riktlinjerna för hur en "normal" frukost ska vara så är det fortfarande i minsta laget snäckan. Men superbra att du har lagt till knäcket. För att göra den perfekt så hade oen macka också varit super och ett glas juice. men du är på god väg och det är inte lätt! Men på mina rekomendationspapper står det följande.
gröt med mjölk och sylt samt 2 smörgåsar med smör och pålägg... käpa på!

2008-03-13 @ 07:19:47
URL: http://RebeccaCecilia.blogg.se
Postat av: sandra e

Jag anser att det är en bra frukost! (baserat på att portionen havregryn är en deciliter torra gryn, ca 20g..) bra att du äter frukt och grönsaker till! Sådär brukar mina frukostar se ut=)kram

2008-03-13 @ 08:50:38
URL: http://Zandros.blogg.se
Postat av: sandra e

Glömde...eftersom du inte har mjölk till gröten borde du ta lite smör på mackan...(bra vitaminer o fett)

2008-03-13 @ 08:51:50
URL: http://Zandros.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

sanda e: Jo jag har mjölk på gröten, det skrev jag ju ;D Den berikade havremjölken!

2008-03-13 @ 08:57:26
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: suf

jag vet inte om man kan få en kamera för femtusen, om de inte har gått ner i pris dvs. Eller, man måste ju ha minneskort och försäkring(!) också.
Så runt sjutusen om du vill ha en bra.
Jag har själv den kameran på bilden, men jag tror den är bra att använda även om man är nybörjare. Den är ganska lättförståerlig, och har bra automatinställningar.
Lycka till!

2008-03-13 @ 09:31:58
URL: http://sofey.tjejsajten.se
Postat av: Anonym

ska du ha en systemkamera är Nikon det bästa

2008-03-13 @ 10:20:25
Postat av: Amelie

Jag har en nikon d40, kostade 3900 på expert under mellandagsrean med ett kitobjektiv. Du kan se bilder på www.amys-box.se dock bara live bilder än så länge..

Jag tycker att det är en bra kamera, lätt att förstå och duger jättebra till nybörjare och mer proffsiga. Tänk på att du alltid köper in dig på ett märke när du väljer en systemkamera.

Jag har ju valt nikon och kan inte använda canons objektiv till den. Och objektiven kostar rätt mycket. Jag kan ju alltid använda mina till andra nikonkameror om jag vill uppgradera mig :)

Gå och känn på lite kameror i affären, nikon d40, nikon d40x och canon eos 350d/400d. Dessa ligger på hyfsade priser och är jättebra nybörjarkameror. Jag tycker att du ska hålla dig till dessa märkena och inte börja titta på sony tex. Det viktigaste är egentligen hur du tycker att kameran känns i handen, för kvalité mässigt är det ingen större skillnad på dessa kameror.

Och kom ihåg, att det är inte kameran som gör fotografen. Det spelar ingen roll hur bra kamera du har om du inte vet hur man tar bra bilder! Så låna gärna böcker om digitalfotografering. En bok jag gillar är digital fotografering av Scott Kelby, men det finns hur många andra som helst!

2008-03-13 @ 10:55:29
URL: http://wtsss.amys-box.se
Postat av: åse

jag föredrar canons kameror. har en eos 350 d, så den senaste, 400, är säkert lika bra!

2008-03-13 @ 12:29:28
URL: http://aasemaja.blogg.se
Postat av: Anna

Jag brukar äta en Polar Extrem-macka till min gröt. Mer mättande än knäckebrödet och inte så många kalorier mer :)

2008-03-13 @ 13:47:04
URL: http://shewantsit.blogg.se
Postat av: stephanielouise

nikon d40! kostar runt 4000.

2008-03-13 @ 13:56:18
URL: http://stephanielouise.blogg.se
Postat av: Lelly

Canon EOS 400D är riktigt bra. :) Dock kosta den runt 7 - 8 tusen.

2008-03-13 @ 18:27:06
URL: http://PsychoLove.blogg.se
Postat av: Lelle

Hej Canon 400 D är prisvärd och finnes för mellan 4500:- 5000:- men kör Netonet finns vid Sege i Malmö el kolla Priserunner ,köp Basic kameran i Sverige..sen kan du köpa xtra objektiv..`alla´ paperatsi utomlands döö billigt!! tja ha d gött!!

2008-03-14 @ 22:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0