Redan torsdag och solen skiner!

Otroligt skönt med en kort vecka måste jag säga. Känns som tiden rusar iväg och att våren verkligen börjar komma. Solen skiner idag och det är alldeles vindstilla. Jag läste att det kanske ska bli 15 grader i södra sverige nästa vecka!! Fatta vad underbart. Då ska jag ha min blommiga kjol från h&m och min ääälskade skinnjacka på mig. Åh hoppas det blir så varmt. Tänk att sitta på uteserveringar med smoothies och sola med vännerna. Så jäääkla underbart att jag knappt kan vänta...
Jag ser inte fram emot nästa vecka. Då är det sista besöket hos min älskade behandlare. Det känns förjävligt! Ska säga det till henne också att jag har ångest för att jag mister den personen som vet ALLT om mig, och som varit med mig under min sjukaste tid och sett mig utvecklas. Gud vad jag inte vill sluta hos henne, men hon är ju som sagt höggravid och ska vara mammaledig i 1 år.
Vi ska ju ut och äta pizza på tisdagen, vilket ska bli spännande. Visst är det jobbigt med själva tanken, men om jag förberett mig och vet att jag ska äta något speciellt, då är det okej liksom. Det är inte så att jag sitter där och petar i maten och gråter av ångest. Skönt det ! Men man vet ju aldrig hur jag kommer känna efteråt, när jag kommer hem och är tillbaka i "verkligheten" igen.

Frukosten idag bestod av havregrynsgröt med frukt (blåbär, björnbär, ananas, hallon och melon), havremjölk och linfrön. En skiva rågbröd med hummus och gurka + en vitamintablett. Ganska bra denna frukosten också va? Försöker variera så mycket jag kan!



Visst ser det gott ut? Det var det också kan jag tala om. Hihi!
Nu ska jag ta en snabb dusch och sen bege mig till jobbet. Sen ska jag hem och fixa med lite papper och grejer. Bläää vad tråkigt, men nödvändigt.
Vi hörs sen! Ha en bra dag. Puss o kram


Kommentarer
Postat av: E-S

Oh, verkligen perfekt frukost! Va gott det lät med alla frukter och bär. Jag fick med blåbär och hjortron från mammsen i påsk så jag får ha det på min gröt imorron kanske :)

2008-03-27 @ 07:59:59
URL: http://thecrazybeautiful.blogg.se
Postat av: RASA

15 GRADER?! .. lyx! här i här där jag bor(finland) har vi -5 idag, snöar som tusan, och väntas snöstorm.. trodde det liksom var vår?! :O det är ju snart april, och vårsolen var framme i förrgår.. varifrån kommer all denna snö ? :'|

2008-03-27 @ 08:09:16
URL: http://sara91.blogg.se
Postat av: sofia

Åh, varför bor jag inte i södra sverige. Jag vill också ha 15grader, är trött på snön!
Smarrig din fruksot sesr ut förresten :)

2008-03-27 @ 09:26:02
URL: http://dagensmat.blogg.se
Postat av: Tilla

Din frukost ser jätte god ut idag också, och bra! :) Vad glad jag blir!
Hoppas du får en skön dag!

2008-03-27 @ 10:28:52
Postat av: malin

hjälp vilka inbjudande frukostar du äter! =) ser ju ut att komma från en tidning eller nåt. själv äter jag samma tråkiga fil med flingor VARJE dag..inspirerande!

2008-03-27 @ 10:55:44
URL: http://svmalin.blogg.se
Postat av: Sandra

Jäklar, det där såg riktigt gott ut! Klart du klarar av att äta pizza, du är ju stark tjejen! :)

2008-03-27 @ 11:41:50
URL: http://samdra.blogg.se
Postat av: Emelie

Hej! Jag har precis börjat ha linfrö på gröten, men jag har hört/läst att det bästa är att krossa dem.. Vet du något om det, hur gör man då?
/Kram Emelie

2008-03-27 @ 12:29:18
Postat av: Thepreciousgirl

Emelie: Visst är det gott :) Ja krossade är bäst eftersom då kan kroppen ta upp näringen från dom. Hela är mest för att "smörja" tarmarna. Det finns att köpa krossade, men annars är det bara att mala på :D
Kram!

2008-03-27 @ 12:30:57
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Jennifer

vilken kanonfrukost! verkligen inspirerande =)

ha en bra dag!

2008-03-27 @ 12:47:44
Postat av: Fanny

Hej gumman :) Hur är de med dig idag? misss uuu :/
gjorde också havregrynsgröt, men de blev sååå jävla dåligt :P... hahah! usch!!!!

PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

2008-03-27 @ 13:01:09
URL: http://beautifulflower.blogg.se
Postat av: Mikaela

Gud vad gott det ser ut :D

2008-03-27 @ 15:30:36
Postat av: stars in heaven

Det ser verkligen gott ut :)

2008-03-27 @ 22:20:25
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Sofia

Du äter alltid så himla goda saker!
Men, jag försöker också göra det. Det är bara det att det är så svårt att handla in allt tycker jag.
Handlar ni mycket när ni handlar? Och har ni alltid massa olika saker hemma?
som blåbär, hallon och allt sånt?
Och hummus grönsaker, olika gröter, olika bröd och olika frön osv.

Hur handlar ni? haha

2008-03-28 @ 07:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0