Matdagen

Frukost: Havregrynsgröt med banan, mango, linfrön, havremjölk och kanel. En stor kopp te.
Lunch: Blodpudding (love it!) med lingonsylt, sallad, en clementin (c-vitamin), ett stort glas vatten.
Mellanmål: Smoothie - ½ päron, frysta bär, 1 dl havremjölk.
Middag: Sallad - Kassler, pasta (?), ägg, olika sorters sallad, en brödbit eller knäckebröd med pålägg, ett stort glas vatten.

Har skrivit med vatten också eftersom jag är riktigt, riktigt dålig på att dricka ordentligt. Jag har varit uttorkad flera gånger så att det kunnat påverka mitt hjärta, lever och njurar.
Mellanmål har jag inte ätit på riktigt länge, därav en lite smoothie. Det enklaste att börja med.
Middagen är jag inte säker på. Mamma hade skrivit ner sallad på vår veckomeny, och har för mig att hon sa att vi skulle ha kassler i. Pasta brukar vi inte ha i, men kanske denna gången? Ägg är ju tydligen supernyttigt... så ska trycka i mig ett, eller ett halvt. Knäckebrödet till, vad ska man ha på egentligen? Ost kanske?

Tips är alltid välkommna, men imorgon kommer jag äta såhär (hoppas jag).
Vet ni fler bra inspirerande hemsidor eller bloggar med tips på nyttig och god mat?

image1343

Bilder från Nlife.se

Kommentarer
Postat av: elin

kan du inte skriva hur du tränar också ? promenader och allt sånt :)

2008-03-03 @ 18:33:49
Postat av: Thepreciousgirl

elin: Jag brukar ta promenader. Har inte blivit någon idag, men 6/7 dagar i veckan går jag en sväng, på helgen långrundor. Jag gör övningar hemma, typ sånt man lärde sig i skolan, som situps, utfall, knäböj osv. Det gör jag varje kväll (har blivit en dålig vana att göra det varje dag..) Ibland cyklar jag lite på min motionscykel.. men det brukar inte bli mer än 5-10 min, för det är så tråkigt! haha! :P

2008-03-03 @ 18:41:17
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Rebecca

jag förstår att du jobbar dig ur svackan för du vet att dte är för lite! men TILL SALLADEN BORDE DU HA MJUK MACKA MED SMÖR OCH OST OCH MJÖLK TILL ELLER ON DU KÄNNER ATT KNÄCKE BARA FUNKERAR SÅ LEVERPASTEJ KANSKE? ELLER SMÖR OCH OST (sorry caps)... men kämpa på för jag vet att du kan. det är bra att du kämpar på igen med maten men du har en lång väg innan det räknas som "undre-normalen" när det gäller intaget! Om du vill ha tips på hur du kan förbättra så säg till för jag hjälper gärna dig med enkla men betydelsefulla saker som gör att du kan få i dig mer men inget behöver äta så "mkt" att det känns jobbigt! =) keep fighting

2008-03-03 @ 18:43:17
URL: http://RebeccaCecilia.blogg.se
Postat av: Julia

det låter smarrigt, smootihe är ett bra alternativ. gott och nyttigt^_^

2008-03-03 @ 18:56:58
URL: http://ibebeautiful.blogg.se
Postat av: Hanna

Du är sjukt duktig som äter så där bra! (:
Om jag skulle ha gjort det, så skulle jag vara jätte stolt iaf! (:
Fortsätt kämpa!

2008-03-03 @ 18:57:17
URL: http://hananborjeson.blogg.se
Postat av: Matilda

Du äter absolut för lite. Jag vet att du kämpar, men du får inte stanna upp. Du måste gå hela vägen.
Själv har man nyss blivit friskförklarad :D:D:D

2008-03-03 @ 22:01:20
URL: http://shannas.blogg.se
Postat av: Emma

Jag har också kämpat med att öka i vikt och jag VET att du behöver mycket mer än vad du skrev. Du behöver nog ungefär dubbelt så mycket än vad du skrev.
Jag vet att detta är jättetufft för dig men jag vet att för att du ska bli frisk behöver du äta mer.
Du klarar det=)

2008-03-04 @ 15:16:59
URL: http://modeskoj.blogg.se
Postat av: Anonym

skulle också vilja ha bra receptsidor. har du bra förslag?

2008-03-04 @ 21:16:00
URL: http://kalorikamp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0