Godmorgon denna lördag!

Sovit gott? Det har jag. Sov i 10 timmar, vilket jag tror behövdes. Har suttit och kollat på Top Model 10 och ätit frukost. Senare idag ska jag träffa Fanny i Malmö för en fika, ska bli trevligt. Innan dess tror jag att jag ska gå på stan en stund. Ska kolla in H&M och kanske kolla på lite bokrea, för den pågår väl fortfarande? Har missat den totalt... eller rättare sagt, jag har inte orkat!

Inatt åkte Emma till Canarieöarna. Kommer sakna henne! Men hon förtjänar lite vila, sol och värme mer än någon. Så jag hoppas hon har det bra... hon är nog framme snart, tar väl 5 timmar att flyga dit?

Igår pratade jag med mamma om att jag är orolig för henne, att jag inte tycker det verkar klokt att hon är sjuk så mycket som hon är. Att hennes humör är helt åt skogen och att hon inte är sig själv. Hon blev såklart arg och snäste tillbaka, men jag tror nu i efterhand att hon gör det för att "skydda" sig själv. Att hon inte riktigt orkar med sanningen, eller att hon tror jag säger det som kritik, även ifall jag sa att jag pratade med henne om det för att jag bryr mig. Blev faktiskt skitledsen när hon snäste tillbaka. Gick därifrån och sen dess har jag inte pratat med henne. Hon får helt enkelt komma till mig nästa gång hon vill prata, för det är alltid jag som kommer till henne och pratar om sånt.

Många säger här i bloggen till mig att jag borde flytta osv. Men grejen är den att jag har långt ifrån råd att göra det såsom det ser ut nu. Jag har inget fast jobb heller, och jobbar inte tillräckligt mycket för att ha råd. För många av er är det kanske bara att flytta ut, antingen har ni bra och fasta jobb eller så har ni gott om pengar redan från början. Men så ligger det inte till för mig del. Hade jag haft pengar, då hade jag flyttat! Inte en tvekan om det. Så sluta säg "men flytta då, du är vuxen för fan".

Nu ska jag duscha och sen bege mig till Malmö. Puss!

Kommentarer
Postat av: z

jag får typ 7000 i månaden av csn (eftersom jag pluggar). Hyran är på 3000 och sen är det andra räkningar. Jobbar extra ibland för extra pengar.. man klarar det, men du får nog räkna med att skära ner på shoppandet en hel del. ;)

2008-03-15 @ 10:00:21
URL: http://zumiii.blogspot.com
Postat av: Thepreciousgirl

z: precis.. det är inte gratis precis!

2008-03-15 @ 10:07:06
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Jag förstår inte varför du får sånna där kommentarer:/.
Jag menar det angår väl ingen annan.
Du flyttar ju när du känner att du är redo och allt känns bra.

Kram

2008-03-15 @ 11:42:44
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: MiniJossan

Oj vad jag känner igen mig i din situation. Bor också hemma nu, men är riktigt sugen på att bara flytta - men vart? sen är jag en sån person som inte skulle vilja flytta helt själv, jag hatar nämligen att vara ensam för länge(även om det mest känns som om mina föräldrar är i vägen hemma).
Men det känns verkligen inte bra hemma nu - ska bara gå klart gymnasiet och sen...

2008-03-15 @ 12:07:26
URL: http://minijossan.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

Minijossan: Eller hur! Jag vill inte heller bo ensam. Usch! :S

2008-03-15 @ 20:24:46
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: E-S

Du kan ju göra som jag gjorde :) Jag såg ingen annan möjlighet än att flytta ut när jag var 19, bara en massa gnäll från föräldrarna. En kompis till mig hade fått jobb i Luleå och jag började söka jobb. Vi skulle flytta oavsett och i värsta fall skulle jag söka jobb på plats. Fick dock jobb två dagar innan vi flyttade och där bodde jag sen i 6 år :) Det är ett rätt stort beslut att ta när man ska flytta första gången och det är riktigt jobbigt i början, men det är verkligen värt det! All osäkerhet, all oro, det får man igen i känslan av frihet och att man får ta allt ansvar själv. Det gäller bara att ta klivet! På ett eller annat sätt kommer du komma dig iväg, du kan vara lugn :)

2008-03-16 @ 07:02:52
URL: http://thecrazybeautiful.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0