Fredag. Detta "liv" kan skita ner sig!

Jaha, idag jobbar jag ända till 16:00. Men det brukar gå riktigt snabbt, förutom förmiddagarna. Skönt att det är helg sen i alla fall. Känner för att mysa ikväll med film och en varm kopp te, tillsammans med en massa filtar. Kommer inte orka något annat nämligen. Är alltid ganska speedad när jag kommer från jobb så sent, och plötsligt slår tröttheten mot mig och jag orkar knappt sitta upp.
Ser ut att bli en fin dag i alla fall. Typiskt nu när jag ska vara inomhus hela dagen.
Igår fick jag ett sms av h&m att mina kläder finns att hämta på posten. Spännande! Hoppas nu toppen/tunikan är lika snygg som på bilderna. Brukar bli nöjd med det jag köper från h&m:s hemsida. Visar foton senare när jag har fått hem det.

Provade den vanliga leverpastejen nu på morgonen, och den smakade faktiskt mer än light-varianten. Och jag tar verkligen mindre när det är vanlig produkt. Så jävla lurad jag känner mig!
Åh vet ni vad jag saknar riktigt mycket? När jag var liten och var hemma från skolan och var sjuk. När jag gick upp på morgonen och gjorde frukost, satte mig vid tv:n och såg på massa tecknade filmer. Åh så jäkla mysigt. Kände mig så trygg och var helt fri från ätstörningarna. Visste inte ens vad det var! Saknar mina mackor med honung på. Saknar kvällarna med familjen framför en film och med en skål godis. Jag saknar det så mycket att jag mår illa när jag tänker på det. Får ont i magen och är så jävla arg på mig själv att jag är så fuckad i huvudet som jag är idag. Tänker bara på mat, kalorier och vikt. FUCK IT!
Inte heller kommer jag ifrån det. Antingen babblar mamma eller vännerna om det, eller så hör man det på tv och internet. Livet är så jävla kort! Jag vill inte att mitt liv ska se ut såhär.

Jag vill ha en egen lägenhet, kanske tillsammans med en vän. Ha ett bra jobb (vilket jag iofs redan har), ha en pojkvän, resa mycket, inte tänka på vad jag äter eller vad jag väger och ser ut.
SE!! Nu snackar de om fett på radion. "Croissant, är det inte bara massa fett?". Alltså palla? JAG pallar inte mer. Jag vill fly! Resa bort en månad och förändra mitt liv. Kanske skulle man ta och flytta till L.A? (MEN ÅÅH jaaa där finns ideal som fan, men jag menar bara att jag vill KOMMA BORT!!) Så jävla coolt. Bara förändra livet. Vara med vänner, bada, festa, jobba, shoppa...

Jag sitter fast känns det som. Inget händer och allt är som vanligt. Jag spyr snart av detta "livet"...

Nu väntar jobb... BLÄ.
Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror du verkligen LA skulle vara en bättre plats?
Där är det ju sjukt mycket smala ideal...

2008-03-28 @ 07:51:36
Postat av: n

Vad härligt tjejen att du låter så positiv. Du har rätt med att det finns roligare saker att göra än att gå runt och tänka på mat och kalorier hela tiden. Jag hade en ätstörning innan. Nu kan jag äta godis och pizza ibland. Visst får jag ångest ibland men nu vet jag att man inte behöver bli tjock bara för att man äter mat. Jag är smal och det är DU också glöm inte bort det. Kram

2008-03-28 @ 08:14:14
Postat av: Thepreciousgirl

anonym: men jesus.. jag skrev bara LA som ett exempel. En annan plats och en annan värld. Ideal finns överallt!

2008-03-28 @ 08:48:56
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: teer

är du så blåögd som tror att LA skulle va fri från detta viktsnack...
det är ju där det är som värst med size 0..

Varför inte bara köpa godis ikväll och verkligen njuta...
vad hindrar dig?
du skriver ju att du så gärna vill... gör det på hemmaplan och vänta inte tills ett senare tillfälle.

Bryt dig loss för fan!

2008-03-28 @ 09:18:15
Postat av: Anonym

flytta till någon liten by i afrika så lär du inte stöta på problem med ideal.

där handlar det om att skaffa sig mat för dagen.

ÄTSÖRNINGAR är ett I-landsproblem.

2008-03-28 @ 09:20:47
Postat av: Thepreciousgirl

teer: Inget annat än mina tankar hindrar mig. Men det är just precis det jag jobbar med ! På ons ska jag t.ex äta pizza för första gånger på 5 år :) det gäller att ta små steg i rätt riktning! Och vanlig mat är viktigare att jag får i mig än godis och sånt. Men visst vill jag kunna äta det också utan att få panik och sjuka tankar.
**
**
**
anonym: Tuff du är bakom datorskärmen, verkligen! Fega fanskap som dessutom är anonym. Är du så tragisk att du mår bra av att trycka ner människor som redan ligger? Sånna som du tycker jag synd om.

Vem fan skulle förresten må bättre i Afrika för att jag äter ?!
Vad vet du om jag skänker pengar och ägnar mina tankar åt de som har de värre än mig? För det gör jag. Om du inte visste det så är oftast självskadebeteende om att man tänker på sig själv i andrahand. Man tycker inte man är värd maten. Jag tycker t.ex barnen i afrika är såå mkt mer värda maten än vad jag är.
Läs på innan du utalar dig. Fega människa.

2008-03-28 @ 09:38:20
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Anna

Du ÄR verkligen smal tjejen, inte ska du sitta och tänka på din vikt. Ät det du vill äta och njut av livet så länge du lever ist. Man lever bara en gång. Så äääät =) Ät pizza, kebab, massa godsaker. Det gör jag! En vecka åt jag hamburgare 4ggr =/ Men jag är 173cm och väger 55kg å jag är hur normal som helst trots att jag gottar mig =) Åt ostbågar igår. hihi. Njut av livet ist. kram på dig

2008-03-28 @ 10:08:15
Postat av: Thepreciousgirl

Anna: Nja, jag har aldrig ätit sånt. Föredrar annan mat. Men jag vill KUNNA äta över huvud taget utan att planera eller ha ångest över det.
Det handlar inte om att ja redan är smal.. det sitter i huvudet! Inte i kroppen..

Pizza, kebab och sånt varje dag mår ingen bra av, och jag älskar nyttig mat. MEN!! Jag vill kunna äta det IBLAND. UTAN ÅNGEST! För jag äter det ibland ändå.. men med en helvetes massa panik o ångest =/ inget jag bara kan "stänga av".. men jag ska söka ny hjälp faktiskt. Hoppas det kommer hjälpa mig!

2008-03-28 @ 10:16:30
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: teer

Jag skrev faktiskt vad jag hette, "teer".. remember?!

Jag menar att du mår bättre om du flyttar till Afrika eftersom du hela tiden snackar om hur jävla jobbigt det är med alla ideal och allt nyttighetssnack...

Jag tycker du får såna utbrott av ingenting.
läs ordentligt innan du gör personliga påhopp.
det jag skrev var inte alls menat som något dumt.

Vakta tungan vännen"!

2008-03-28 @ 10:29:30
Postat av: alice

du har så rätt! man kan inte inte leva en dag utan att behöva höra om fett, kalorier, ideal och anorexia! skulle vara så skönt om alla bara slutade prata om det, så att man fick va vem man vill utan att påverkas av allt runt omkring en...

2008-03-28 @ 10:35:38
Postat av: Thepreciousgirl

teer: det var inte dig jag skrev det till! det var "anonym"´!!!!!!!!!!!!!
Så lugna dig själv :P jag var inte heller otrevlig mot dig! :)

2008-03-28 @ 10:37:39
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Lina fredman

När man tänker tillbaka på tiden man hade, hur man va, hur man såg ut, vad man åt. Jag är inte samma person, och ibland vill man tillbaka till den personen, men det var så länge sen nu att man inte känner henne längre. jag är jag, i nuet. och nuet suger! take care

2008-03-28 @ 10:40:58
URL: http://linafredman.blogg.se
Postat av: teer

jag var ju anonym också,
annars hade jag väl inte svarat!

jag tycker bara det är så konstigt att du vill att folk ska kommentera, men såfort man säger sin egna åsikt och den inte stämmer överens med dina så blir det ett jäkla halligalli..

tagga ner.

2008-03-28 @ 10:51:54
Postat av: Louise

Åh vet hur det känns... Kämpa kämpa kämpa på tjejen!
Och till anonym ovan som tycker att ätstörningar är ett I-landsproblem; IDIOT.

2008-03-28 @ 10:58:16
URL: http://louisekarin.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

teer: Skriv du din kommentar. Men var beredd på att få svar! Jag tycker det är rätt taskigt att skriva att det är ett i-landsproblem när du säkert vet hur jobbigt jag har det. Jag vill inte ha anorexia!! Jag hatar denna sjukdomen! Jag skäms för att jag har den!!
Men peace nu. Jag menade inget illa och säkert inte du heller!
Kram!

2008-03-28 @ 10:58:20
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: RASA

ta hand om dej!
du ska se att en dag är allting bra : )

2008-03-28 @ 11:23:38
URL: http://sara91.blogg.se
Postat av: Sandra

Bara en sak mitt upp i allt det här. Jag har själv fått "förslaget" att jag borde åka till Afrika så jag får lite vett i skallen, se barn och människor som svälter. Men dem är inte sjuka i anorexi/bulimi eller har ätstörningar. Jag är sjuk. Cornelia är sjuk, det är många med oss. Vi beter oss, enligt många, som idioter som inte förstår bättre. Men vi kan tänka så om många också, i alla fall jag, för har man aldrig någonsin vart sjuk i det här så kan man heller inte förstå, hur tankarna plågar, hur ångesten biter. Anorexi är en sjukdom. Även om vi anses ha det bättre, så kan vi inte ge oss maten, för vi är inte värda den, precis som C skrev, det är en del av sjukdomen!

Och ärligt talat så hjälper inte tankar om barn i Afrika eller en resa dit mig att bli frisk. För det är min smärta, den är min och ingen annans. Det är bara en själv som kan ta sig loss, och jag håller på.
C kämpar hon också! Det är tråkigt att det ska hålla på och tjaffsas, varför vara anonym och bara ösa på med skit? Det gör jävligt ont.

Puss och kram till C!

Sandra H

2008-03-28 @ 11:27:37
Postat av: teer

Jag har själv anorexi så jag vet precis vad jag pratar om.

Jag skrev att det var ett I-landsproblem eftersom det är ett konstanterande... inte sant?
hur många i afrika lider liksom av ätstörningar?

Sjukdomen är ju liksom en kombination av välfärd..
that's it.

hoppas ingen tog illa vid sig, och om någon gjorde det så ber jag om ursäkt.

men vem kan bevisa attdet inte är ett i-landsproblem?

:P

2008-03-28 @ 11:43:24
Postat av: Thepreciousgirl

Sandra: Tack för att du förstår! Känns bra att jag inte är ensam i detta iaf. Kramar till dig och tack!
***
***
teer: Det finns nog värre i-landsproblem isåfall. Jag tycker bara det är ganska grovt att säga så om en sjukdom man inte kan ro för! Att klaga på vädret eller liknande skulle jag hellre kalla för i-landsproblem.

2008-03-28 @ 11:48:21
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: A

det finns visst ätstörningar i Afrika.. och på andra fattiga platser. finns barn som aldrig fått äta sig mätta och därför inte känner nåt behov av det heller. det är liksom främmande för dom, så dom VILL inte äta.
okej det kanske inte samma slags ätstörning, men en ätstörning kan man väl i alla fall kalla det?

2008-03-28 @ 11:58:57
Postat av: teer

Neej, du missförstår ju hela poängen.
jag menar inget sarkastiskt att det är ett i-landsproblem, tvärtom..

jag menar på att problemt bara (utan vissa undantag) förekommer i rika länder..
alltså är det en sjukdom som finns i i-länder..

missförstå mig inte!

jag lider ju själv av anorexi och jag vet exakt hur man känner sig o allt och att man inte kan rå för att man drabbas precis som en med cancer inte kan rå för att den får cancer.

Men bevisa för mig att sjukdomen finns i afrika då i u-länder så är jag nöjd.
tills dess tycker jag att vi konstaterar att det tillhör i-länderna.

right?!

2008-03-28 @ 12:00:05
Postat av: Thepreciousgirl

teer: jag tror absolut ätstörningar kan förekomma i afrika också, men av andra slag liksom. Jo jag tror också ätstörningar som anorexi mest är i de rikare länderna. Varför har ja ingen aning om, eller om det ens stämmer.. hade varit intressant att göra en undersökning :P hehe!

2008-03-28 @ 13:17:56
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: emma

Du är inte ensam, verkligen inte! Jag har följt din blogg och jag är helt hundra på att du kommer att må bra igen. Du har utvecklats så otroligt mycket och du verkar
vara en underbar och smart tjej!
Jag hittade bilder på mig själv när jag var som djupast ner i min ätstörning och jag måt illa när jag ser det! Så se detta som ett stöd från en person som har varit djupt nere i skiten och som är lycklig nu.. Det kommer du också att bli och jag blir så glad när jag läser att du inte vill ha det såhär.. Du kommer klara det!

2008-03-28 @ 13:18:01
Postat av: sarah

Ett litet tillägg till teers och cornelias disskusion, det finns faktiskt anorexi även i u-länderna. Bulimi däremot, är extremt ovanligt i de fattigare länderna och skulle väl då kunna kallas en i-lands-sjukdom på ett sätt. Men det finns studier som visar på att anorexi inte bara existerar, utan är bra mkt vanligare än vad man tror även i afrikanska och asiatiska u-länder. Detta beror antagligen på att svälten i sig har en förmåga att utveckla en sådan sjukdom, på samma sätt som det gjorde för koncentrationslägerfångar under världskrigen. Redan under 50-talet gjorde man dessutom en undersökning med en grupp soldater i usa som man satte i svält och såg hur detta påverkade tankar, ångest och allmänt sjukdomsbeteende. Jag kommer inte ihåg hur många, men en majoritet utvecklade ren anorexi av den studien. Så..thats that.

Att bryta en nagel, eller inte ha råd med de skitsnygga louboutin-skorna är ett i-landsproblem. Anorexi är en allvarlig och dödlig sjukdom, och att referara till den som ett i-landsproblem är trångsynt, nedlåtande och totalt korkat.

Cornelia flytta hem till mig så får jag en roomie, så kan vi resa, festa, shoppa och äta croissanter all we want:D

2008-03-28 @ 14:51:28
URL: http://sarahlillemor.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

sarah: du är underbar! Fyfan vad kul det varit. Helt ärligt! PUSSSSSSSSSS på nosen ;D

2008-03-28 @ 14:57:52
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: teer

Sarah: "Att bryta en nagel, eller inte ha råd med de skitsnygga louboutin-skorna är ett i-landsproblem. Anorexi är en allvarlig och dödlig sjukdom, och att referara till den som ett i-landsproblem är trångsynt, nedlåtande och totalt korkat."

Vad är det för korkat med det?
Det är bara ni som inte förstår hur jag menar.

Jag har aldrig sagt att det inte existerar i fattiga länder, men att det är mkt vanligare i i-länder. FATTAR du?

Du är trånsynt som bara ser ett ord framför dig på ditt sätt, försök se möjligheter.

Tack.

2008-03-28 @ 15:41:44
Postat av: sarah

"Varför inte bara köpa godis ikväll och verkligen njuta...
vad hindrar dig?"
TRÅNGSYNT & NEDLÅTANDE

"ÄTSÖRNINGAR är ett I-landsproblem."
KORKAT med tanke på att det inte stämmer.

Nej teer jag är inte trångsynt, men det du kläckte ur dig lät otroligt nedlåtande. Om du menade på ett annat sätt än vad det uppfattades så får det stå för dig, jag svarade bara på din kommentar så som jag uppfattade den och kom med lite upplysningar om att det faktiskt inte är en sjukdom som enbart existerar i i-länderna.

"Jag har aldrig sagt att det inte existerar i fattiga länder, men att det är mkt vanligare i i-länder. FATTAR du?"

"Men bevisa för mig att sjukdomen finns i afrika då i u-länder så är jag nöjd.
tills dess tycker jag att vi konstaterar att det tillhör i-länderna."
Ska vi lägga till motsägelsefull på din charmerande lista också?

Varsågod.

ps. Corneljaaaao ja det hade fan varit asgrymt! synd bara att hela den där onödiga delen mellan skåne & stockholm finns:p

2008-03-28 @ 18:12:59
URL: http://sarahlillemor.blogg.se
Postat av: teer

Sarah: "Varför inte bara köpa godis ikväll och verkligen njuta...
vad hindrar dig?"
TRÅNGSYNT & NEDLÅTANDE

Det jag skrev var menat som pushing... varför inte..liksom.
Du tolkar fel hela tiden.

Väldigt taskig måste jag säga, med tanke på att du inte ens visste vad jag och C hade pratat om...

:(

2008-03-28 @ 19:48:16
Postat av: Anna

Hallå! shit vad trångsynta människor det finns. Jag valde väl för fan inte att bli sjuk... det var resultatet av något annat. Det är friskt av oss att bli sjuka.
Skit i alla som hackar. De förstår inte bättre än så. Ingen kunskap....och stor brist på respekt och empati! Kram

2008-03-28 @ 21:10:57
Postat av: jossanpossan

TEER;

En gammal vän till mig har nyss tillbringat ngn månad eller två i afrika. O tro det eller ej! även om folk är otroligt fattiga. Så är det smala idealet även ett mål där med tyvärr! man bryr sig om sitt utseende även i dessa länder, o det förekommer t.o.m anorexi.
Även om det inte förekommer sådant i lika stor grad som här!!

2008-03-28 @ 22:11:16
URL: http://regnblomma
Postat av: sarah

Teer: ja jag kanske tog i, jag ber om ursäkt för det. Om du menade det som pushing, så fine, men det lät iaf inte så i mina öron. Jag är så jävla van att få den reaktionen, "ÄT bara" "Det är inte så jäkla svårt" blablabla..Det som hindrar är ju den enorma ångest man får. Om C inte hade lidit av den ångesten så hade det väl inte funnits mycket som hindrar, men tyvärr är det inte så landet ligger. Att underskatta styrkan och kraften hos den ångesten man lider av med anorexi tycker jag är otroligt trångsynt, men jag förstår att det inte var så du menade nu.
skaka tass?:)

2008-03-29 @ 15:21:08
URL: http://sarahlillemor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0