6 Mars

Godmorgon! Allt bra?

Jag mår hyfsat. Det är ju dags för kliniken idag, vilket jag inte ser fram emot precis. Inte vägningen i alla fall, men att träffa min behandlare känns bra. Jag är 99% säker på viktuppgång. Jag måste ha gått upp. Det både känns och ser ut som det. Men som jag brukar säga, jag ska inte tro så himla mycket. Så nu glömmer vi det!

Ikväll ska en vän komma hit, bara prata och mysa. Ska bli trevligt!

Förresten, är det någon här som brukar lyssna på NRJ in the morning? Jag ääälskade de gänget som var där innan, positiva Fredrik och dom. MEN nu har de bytt!! Jag verkligen hatar de nya. Tycker de är riktigt löjliga! Knappen och Hakim. Please! Igår prata de bara om massa snusk, typ att de kissat i duschen och grejer, hur kul är det att veta? Jaja, någon som håller med/inte håller med?

Frukosten idag bestod av 1 dinkelfralla med kesella och den andra messmör, grönsak och några färska dadlar. Helt okej frukost! Energirik och mättande. Förut varierade jag sällan mina frukostar, det blev oftast typ en liten skål flingor, äpple och en knäckemacka. Det är bättre att variera och prova på nya goda grejer! Jag vill verkligen äta bra också... men det är så svårt att äta tillräckligt. Kanske inte ni tycker, men jag! Hoppas det blir lättare och lättare nu till våren. På vintern blir jag så deppig när allt är mörkt och kallt.

Ni får ha en bra dag!
Pussar
image1358
 Någon mer än jag som tycker om messmör?
Det är järnrikt vilket är ett stort plus. Gott och nyttigt, även ifall det är sött. Där är faktiskt bara 5% tillsatt socker, vilket inte är mycket!

Kommentarer
Postat av: n

smakar det typ som mjukost?

2008-03-06 @ 08:04:18
Postat av: Milla

Ja visst är det! Allt ser sjukt gott ut, varenda recept =)

Å jag tycker det är så svårt att variera frukosten, måste bättra mig! Äter gröt varje morgon men det är ju så gott =)

2008-03-06 @ 08:19:44
URL: http://halsofreak.blogg.se
Postat av: elin

tycker det är supergott på knäckemacka :)

2008-03-06 @ 08:30:57
Postat av: anna

det är ju verkligen jättegott! åh, det känns alltid som om att jag är helt ensam om att tycka det, haha :)

2008-03-06 @ 08:55:55
URL: http://ahnnna.blogspot.com
Postat av: MiniJossan

jaa älskar färska dadlar... Gör du med ser jag:) Messmör det har jag nog aldrig testat. Vi fick mesost i skolan när jag var liten tror jag. Men det är väll en rätt speciell smak?

2008-03-06 @ 09:52:00
URL: http://minijossan.blogg.se
Postat av: linnea

hoppas det går bra på kliniken! men tänkte på en sak, MÅSTE du få reda på hur mkt du väger, räcker det inte med att din läkare antecknar det? eller är det du som har valt att du vill veta det? tänkte bara att det kanske vore skönare för DIG om du inte behövde veta en exakt siffra.. :) det blir så lätt att man hänger upp sig på det.. men iallafall, lycka till :) kram

2008-03-06 @ 10:54:52
URL: http://ping.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

n: nej :P du måste testa!
**
**
MiniJossan: Ja väldigt speciell smak. Men gott!!
**
**
linnea: Nej klart ingen tvingar mig. Men jag själv måste bara veta.. känns viktigt tråkigt nog :(

2008-03-06 @ 11:23:42
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: matilda

hoppas det går bra på kliniken=) håller helt klart med dig om vintermörkret! Känns som man får nya krafter när solen kikar fram, så härligt! =D kram

2008-03-06 @ 11:35:48
Postat av: n

jag gick faktiskt och köpte messör idag. Nu ska jag testa det! Behöver verkligen lite variation på pålägg.

2008-03-06 @ 16:55:54
Postat av: Sara

Jag äslkar messmör. Speciellt på rostat bröd:)

2008-03-06 @ 20:42:16
URL: http://fotbollen90.blogg.se
Postat av: Salo

Jag älskar messmör! ^^

2008-03-07 @ 15:36:37
URL: http://isabelsalos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0