Mejl, armband och utebliven mens

Det var en hård dag på jobbet. Men på nått sätt var det skönt att jobba, kanske pga. det ändå så tråkiga vädret? Hur som helst så kommer jag nog överleva tills nästa fredag, då jag äntligen äntligen får semester. Jag vet att jag tjatar, men ni anar inte vad jag ser fram emot det. Fanny och jag ska resa iväg. Förhoppningsvis Grekland igen. Förra året var så perfekt att det nästan var läskigt. Det ska göras om i sommar. Så inom 4-5 veckor åker vi! Förmodligen runt den 20 juli (mammas födelsedag). Vill bara komma bort, sitta på mysiga resturanger om kvällarna, bli bjuden på massa goda drinkar, äta glass i mängder, skratta, prata om livet, bada, pressa i solen...! Livet är bra härligt ibland.

Vet ni vad jag fick idag? Ett armband av en arbetskamrat (ja, han är i min ålder). I 16 karats guld. Hallå? Bara sådär också! Kändes lite konstigt, men jag blev glad såklart. Vem vill inte ha presenter lite då och då? Haha!

Och ja!! En grej till. Min föredetta behandlare mejlade mig idag! Ni som följt min blogg ett tag vet att jag tycker väldigt bra om henne. Att det faktiskt är hon som hjälpt mig dit jag är idag. Hon har fått en liten dotter! Och hon skrev att hon hoppades att det går bra på den nya kliniken, vilket det tyvärr inte gör. Men men! Jag klarar mig ganska bra själv hittills ju. Hehe.
Nu i veckan ska jag också ta kontakt med gynekologen. Det finns tabletter man kan ta för att få igång mensen! Man måste ligga på en hyfsad vikt och dedär. Så jag ska höra med dom ifall jag kan få dom tabletterna. Jag är säker på att det hjälp mig MYCKET om jag fått igång mensen, som nu varit borta i... 6-7 år nånting.
Någon mer här som också har utebliven mens?

Kram!

Kommentarer
Postat av: eatingdisordina

min mens har försvunnit. Det känns skrämmande och jag förstår hur du känner! hoppas du får tebax den snart <3 massor av kramar till dig

2008-06-23 @ 17:53:32
URL: http://eatingdisordina.devote.se
Postat av: jennifer

hej cornelia!

Vad är de för tabletter? Är de på nåt sätt farliga för kroppen, påverkar den kropp eller humör på nåt sätt förutom att få fart på mensen?

Kram Jennifer

2008-06-23 @ 19:07:40
Postat av: RASA

gullit detdär med armbandet ^^

2008-06-23 @ 19:20:34
URL: http://sara91.blogg.se/
Postat av: sarah

Shit vilken lyxig spontanpresnet! En sådan beundrare skulle man ha;)

Jag hoppas verkligen att du och Fanny får en till toppensommar tillsammans, de grekiska öarna är ju faktiskt små paradis<3

Själv ska jag till grekland med pappa till hösten och före det SKÅNE!! Kommer troligtvis ner i början eller mitten av september:D Då får vi ta o ses!



Förresten..vad är det för tabletter som man kan köra igång mensen med? Jag fick mens 1 eller 2 gånger när jag var 14-15..sen nada:O Lite surt eftersom man ännu lättare får benskörhet då. Har du testat din bentäthet o kollat om du lider av benskörhet? Det var iaf ett litet wake up call för mig när jag fick reda på att mitt skelett var som en 90-årings:S

2008-06-23 @ 19:25:41
URL: http://sarahlillemor.blogg.se/
Postat av: Anna

Min mens försvann år 2002, har tyvärr inte kommit tillbaka än trots att jag nästan är normalviktig. Jag har nu börjat äta tabletter, tror det är sådana du pratar om, hormontabletter. Ungefär som starka p-piller, förhoppsningsvis kickar dom igång kroppen så att jag snart får tillbaka min mens.



Folk säger att det måste vara så skönt att vara utan den, men jag känner mig inte frisk utan den. Så nu jäklar ska den tillbaka! Och din med! LYCKA TILL

2008-06-23 @ 19:29:29
Postat av: Camilla

Min mens har varit borta i ca. 2 år nu och det är skrämmande! är så rädd för att aldrig få tillbaka den :/

Kram på dej!

2008-06-23 @ 19:59:40
Postat av: anonym

Min mens har också varit borta ett tag. Bara i 2 år i och för sej och nu tycker jag att jag äter bra, speciellt för att inte ha gått på nån klinik utan löst det själv. stolt Lycka till!

2008-06-23 @ 20:03:07
Postat av: xo

Jag har inte haft mens på över två år, det suger! :(

2008-06-23 @ 20:04:00
Postat av: Tilda

Jepp, ingen mens här inte! Fast, det är helt på grund av (tack vare!) p-staven jag satte in förra sommaren.



Det känns såklart inte helt hundra att aldrig ha sin mens, det är en funktion som kroppen skapat för att den fyller en funktion - även om man inte tänk bli gravid. Det positiva är väl att kroppen "sparar" på en massa järn och det är nog därför jag har jättebra blodvärden.



Lycka till!

2008-06-23 @ 20:04:54
URL: http://kinell.blogg.se/
Postat av: J U L i A

oj hjälp! ja det är väl dags att du söker hjälp nu!

man kan väl bli steril om den försvinner?! :O

2008-06-23 @ 20:59:29
URL: http://juliasbullar.blogg.se/
Postat av: Maja

min mens var borta 7 år, men har kommit tillbaka nu. helt otroligt!

2008-06-23 @ 21:39:52
Postat av: malin

Min mens har varit borta som mest under 4 månader när ja var som sämst, men kom tebaks när kroppen började få näring i sig o m,m :). Hehe det hörs som kärlek på jobbet? ;)

2008-06-23 @ 22:25:42
URL: http://kampen-mot-ed.bloggagratis.se
Postat av: Y

jag har också utebliven mens och ska precis som du kontakta en gynekolog nu i veckan! hoppas att det löser sig för dig, och att du stannar på en stabil vikt :)

2008-06-23 @ 22:41:23
Postat av: Pauliee

Japp...sedan två år tillbaka, jag har nästan glömt bort att en tjej ska ha det..läskigt.

2008-06-23 @ 23:14:50
Postat av: e

Juupp, men saknar den inte för fem öre

2008-06-24 @ 00:21:20
URL: http://eelvelin.blogg.se/
Postat av: Zelda

Hej Cornelia,



Jag är tjugo år fyllda och har haft mina anorexispöken sedan jag var kring tretton/fjorton år gammal.

Min senaste mens hade jag sommaren jag var fjorton år gammal, dvs sax år sedan.



Saken är att jag är mer orolig över att en dag få tillbaka den, då det för mig skulle vara ett friskhetstecken som jag inte alls känner att jag klarar av, just nu.



Samtidigt känns det fruktansvärt om det skulle vara så att jag gjort mig själv så illa att jag inte kommer kunna få barn. Jag skulle troligtvis aldrig förlåta mig själv för det.



Jag inspireras av din blogg, ibland, ibland känner man sig som en "klubbmedlem" som läser om en annan "klubbmedlem" och då ramlar det på mig tankar och känslor som får mig att trigga mig själv åt fel håll. Detta är absolut inte ditt fel, utan käsnlor som jag tror de flesta i min, din, vår situation får när vi träffar, ser eller läser om "likasinnade".



Hoppas din dag blir underbar.



Lev väl och fånga dagen, Zelda.

2008-06-24 @ 08:46:11
URL: http://wabi-sabi.blog.com
Postat av: J U L i A

okeeej! vilken tur :*

2008-06-24 @ 10:23:22
URL: http://juliasbullar.blogg.se/
Postat av: elin

tyvärr ja, min har varit borta nu i ganska precis ett år :/

2008-06-25 @ 14:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0