En viktig fråga till er!

Jag har en fråga till er läsare. Jag vet att många har någon slags ätstörning som läser min blogg. Känner ni att ni blir inspirerade av mig, att bli friska och äta bra? Att lycka och välmående faktiskt innebär att ta hand om sin kropp, att ge den näring och kärlek. Känner ni att mina matbilder inspirerar? Att jag faktiskt äter frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål, och ändå är underviktig. Känner ni att det peppar er till att också äta och framförallt må bra och ta er ur era ätstörningar? Att bli friska, fria och kunna leva utan tvång, ångest och depression?

Berätta! För jag vill kunna inspirera och hjälpa till. Det känns som min "uppgift" nu när jag börjar må bättre, och kan se ljuset i tunneln!!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Du inspirerar till att äta regelbundet vilket inte jag gör. Och kan titta på dina matbilder och önska att jag tog mig i kragen och gjorde sådana goda rätter. Sedan att du är så smal och jag inspireras av det också är ju inte ditt fel.

2008-06-24 @ 07:27:57
URL: http://www.ellinorssblogg.se
Postat av: Sandra

Ja de har onekligen hänt något me dig de senaste dagarna, du har fått massa jävlar anamma i dig pga den nya kliniken o du tar vara mer på livet efter din mammas väns tragiska bortgång, må hon vila i frid=( Att vilja ta vara på livet ger dig bara ännu mer jävlar anamma o bli frisk o de e så härligt o se!!! Ja har ingen ätstörning själv men ja svarar ändå ja på dina frågor!!! =) Anledningen till att dina värden e så bra (ja har för mig att du skrev det en gång?) e nog att de du äter e så nyttigt o näringsrikt!=) När du blir normalviktig kommer din kropp må som i himmelen om du fortsätter äta lika nyttigt o då tror ja mensen kommer tillbaka=)Och du, låt den komma naturligt. Ha de som ett delmål=)De lät verkligen härligt när du drömde dig bort... vet precis hur du känner!!! Ja har precis tagit studenten (grattis till mig=P) o e arbetslös. Herregud ja e arbetslös...! Men ja njuter verkligen och sover ut, varje dag. Lovar att ja sover för dig också:D För utan pengar finns inte så jätte mycket annat o göra:P Ha det bra o stressa inte ihjäl dig! Kramar

2008-06-24 @ 07:46:41
Postat av: sarah

Jag har sagt det förut, och säger det igen: Du är en av mina störta källor till inspiration, och jag har inte ens träffat dig (än:P)! Din ärlighet har alltid inspirerat mig. Din fighting spirit likaså! Och vad gäller dina matbilder sitter jag faktiskt o kopierar några favoriter just nu:P Inspiration till hösten, för då jävlar! Jag vill verkligen äta som du, fast..aningen mer energi kanske. Men i det stora hela. Nyttig, god och varierad mat. Det är du som har inspirerat mig till att försöka variera min frukost fr.o.m i höst!

2008-06-24 @ 07:58:35
URL: http://sarahlillemor.blogg.se/
Postat av: ida

jag har ätstörningar och har känt att din blogg har vart typ ett litet stöd i min kamp, det är skönt att se att du som du säger äter frukost och och middag och så.

jag tycker att du ska fortsätta blogga som du gör! :D kram

2008-06-24 @ 08:19:54
Postat av: Linda

Nej, jag mår faktist nästan bara sämre av att läsa din blogg... vet inte varför, men ska sluta läsa den nu iaf. Den inspererar mig bara till att svälta ner mig igen..



Men,men.. Ska somsagt sluta läsa den nu..



(och sen stör jag mig lite på hur du skriver och skit. Du klagar ju förfan i VARTÄNDA jävla inlägg... that don´t make me on good mood...)

2008-06-24 @ 08:37:54
Postat av: miss h

Du inspirerar mej JÄTTEMYCKET! Innan jag upptäckte din blogg läste jag många träningsbloggar, men jag klarar ärligt talat nästan inte av o läsa såna längre för de ger mej mer negativ energi till ätstörningen! För det verkar nästan som om de som tränar så hårt äter både mindre, konstigare (extrema dieter), inte alls varierat, utesluter vissa livsmedel mer än andra och ändå tränar de dubbelt så mkt som "vanliga" människor! Det är ju helt sjukt! De är ju de som behöver äta minst lika mkt som oss som måste gå upp i vikt, eller iaf. lika mkt som en som ska hålla sin vikt!

Iaf. så känns det alltid så skönt att läasa din blogg för att du verkligen vill bli frisk och inte och att du är så ärlig och verkligen kämpar mot "demonerna"! Och framförallt att du äter NORMALT! Normal mat, som man liksom åt när man växte upp och inte m dessa nya dieter hit o dit utan kolhydrater o sånt! Det är iaf det intrycket jag får från dej. Och det ser alltid jättegott ut med dina bilder!:)

Fortsätt så, du behöver verkligen inte lkänna tvärtom! Ha det så bra!

Kram kram

2008-06-24 @ 09:05:14
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: miss h

...glömde säga att äve om du fortf e underviktig, så ser du iaf inte sådär äckligt benig ut som många gör!

2008-06-24 @ 09:06:44
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: magda

jag blir inspirerade till att fortsätta kämpa och äta som jag gör. kan dock tycka d e lite jobbigt när du lägger upp bilder då portionerna är små

2008-06-24 @ 09:09:12
URL: http://killmissamerica.blogg.se/
Postat av: miss h

..en till grej bara (sorry!) det om mensen. Min mens har inte kommit tillbaka än fast jag har o haft normalvikt flera gånger. Men det har egentligen inte m vikteno göra, mer fettprocent och hormoner. Alla som förlorar mensen vid en ätstörning förlorar mkt av produktionen av d kvinliga hormonet och därför får vi inte mensen. Jag gick oxå t en gynek. för att få tabletter för o få igång mensen. provade 2 olika vid 2 olika tillfällen. Men jag sluatde med båda. Jag blev på sämre humör, måddde dåligt och fick OTROLIG mensvärk varje gång och jag som aldrig haft mensvärk m min riktiga mens, nej nej!

Men min mens kom tillbaka av sej själv för ca ett halvår sen, men gissa vad d berodde på? Jag blev kär, så kär, så kär! hade inte varit kär i nån på kanske över 7 år eller nåt sånt, men efters. jag blev d då så satte min hormornproduktion igång o mensen kom, fast jag vägde lika mkt som jag gjort hela tiden sen jag blev frisk utan att den kom tillbaka!

Tyvärr blev kärleken inte besvarad och jag blev såååå besviken o lessen o allt och mensen försvann igen liak snabbt. Har fortf. inte kommit tillbaka sen dess, men, men...det är iaf. min erfarenhet!

2008-06-24 @ 09:15:31
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: piimmie

okej,låter inte vidare värst lockande^^ ;-P



jag tycker om dina bilder o kollage, dom inspirerar. även om jag inte ännu kan ta till mej det (använda), så tror jag o hoppas att jag ska kunna det på längre sikt,nån gång..

keep up the good job <3

kram<3

2008-06-24 @ 09:33:13
URL: http://piimmie.blogg.se/
Postat av: Jennie

Självklart inspireras man till att vara nyttigare och äta mer regelbundet när man läser här :) Älskar bilderna på dina maträtter och skulle gärna vilja kunna göra likadant.



Tack för en otroligt bra blogg :)

2008-06-24 @ 10:21:07
URL: http://raspberrie.se
Postat av: Sofia

Du är en av mina största inspirationskällor.

2008-06-24 @ 11:03:00
Postat av: malin

Jag inspireras över att det ska gå att leva ett liv utan ätstörningar, att man inte ska tänka så mkt på mat o kcal o m,m. :-)

2008-06-24 @ 11:10:58
URL: http://kampen-mot-ed.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Jag tycker verkligen att du är en stark inspirationskälla!

Jag lever själv med en ätstörning som jag försöker att ta mig ur och dina små finurliga recept som du lägger upp nu och då och dina matbilder får mig att inse att det Är bättre att kämpa för att leva.

Du och din historia inspirerar!

2008-06-24 @ 11:28:48
Postat av: Camilla

Du inspererar mej jättemycket Cornelia!

Jag läser din blogg flera gånger per dag älskar alla dina recept du lägger upp.

Fortsätt så!

Kramar

2008-06-24 @ 12:11:13
Postat av: sof

jag tror det är svårt att hjälpa till när man själv är sjuk. Man ska nog fokusera på sig själv fullt ut först.

Jag läser nog mer din blogg för att jag vill veta ur det går för dig.

Och jag låter lite klagande nu, men ibland kan det ju bli lite vrångt att lägga ut matbilder om det inte är 100% rätt, när ätstörda läser. Du vet man får ju för sig saker, och börjar gemföra hit och dit. Fast å andra sidan är det ju ganska svårt överhuvudtaget att veta vad man ska skriva, för att det inte ska bli "fel" när det är så många ätstörda som läser, kan jag tänka mig.

Aya, kämpa på iaf, jag tror på dig.

2008-06-24 @ 13:05:30
URL: http://www.sofey.devote.se
Postat av: Cattis

Hej! Du inspererar! Speciellt när du gör framsteg! Å visar att det går...med små myrsteg kan man nå fram!

2008-06-24 @ 13:13:56
Postat av: Frida

Vilken fin blogg du har! du verkar vara en toppen tjej Cornelia <3

2008-06-24 @ 13:32:49
URL: http://thousandminutes.blogg.se/
Postat av: johanna

hej. jag tycker du inspirerar sjukt mycket! jag vet inte om du kommer ihåg mig från UM (svartellervitt) men jag kommer ialla fall ihåg dig och jag blir så himla glad, du verkar så lycklig nu. det är sån himla stor skillnad bara på det jag märkt, som inte känner dig. nu börjar jag gråta också... du visar att det är så jävla möjligt att må bra och att man inte ska ge upp även om man har små svackor ibland. det är möjligt att bli lycklig och man får motivation av dina inlägg. kram johanna

2008-06-24 @ 13:43:26
Postat av: Manda

mej inspirerar du iaf. Varje gång jag läser din blogg, blir jag lite mer motiverad att försöka ta tag i allt, och det ska jag nu. Försöka iaf. Jag beundrar dej jättemkt. Ta hand om dej :)

2008-06-24 @ 13:53:56
Postat av: eatingdisordina

Jag har läst din blogg väldigt länge. Det har funnits perioder då du och din motivation varit ett oerhört stort stöd! Även om det känns hopplöst ibland så visar du på att det faktiskt går att bli friskare. Du är så sjukt obeskrivligt stark. forstätt precis som du gör och var den du är så kommer du gå riktigt långt i livet.

2008-06-24 @ 13:54:11
URL: http://eatingdisordina.devote.se
Postat av: Hej!

Ja, det gör du..dina bilder är fantastiska! Du är en människa på väg uppåt! Du, och dina bilder inspirerar! Din kropp måste må toppen med den näring du ger den nu, bara massa fin och bra mat! DU är en av många andra härliga människor. Puss!

2008-06-24 @ 14:12:14
URL: http://enverklighet.blogg.se/
Postat av: laura

men om du nu vill inspeiera och hjälpa folk varför svarar du inte på medelanden?

2008-06-24 @ 14:59:26
URL: http://writemedown.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Linda: Ja varsågod och lämna. Det är ingen som tvingar dig att läsa, om du nu tycker jag klagar jämt. Hejdå!

2008-06-24 @ 15:21:39
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Emilie

Jag tror inte att du anar hur mycket du betyder för många läsare. Det här låter kanske osannolikt men jag lovar att vartenda ord jag skriver är helt sant. Din blogg inspirerade mig jättemycket när jag var sjuk, till en början till det sämre men dte hade antagligen att göra med att jag var så djupt inne i alla mina dåliga tankar. Jag tävlade med allt och alla om vem som kunde äta minst, vem som var smalast osv. Men efter ett tag så började jag se det du skrev ur en annan synvinkel, jag såg en tjej som verkligen ville bli frisk. Detta inspirerade verkligen mig samt fick mig att ändra mig totalt vad gäller min intällning till sjukdomen. Helt plötsligt ville jag bli frisk. Det var det första och allra viktigaste steget till min tillfriskning. Idag har jag gått från 1,68 och 36 kilo med extremt dåliga värden till en en fullt frisk tjej på 1,70 (ja jag har växt 2 cm! :D ) på 57 kilo. Jag mår bättre än någonsin och jag vill verkligen tacka dig för att omedvetet ha fått mig att vilja bli frisk. Ta hand om dig, kramar!

2008-06-24 @ 17:59:34
URL: http://anotherdayinlife.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja, jag älskar att läsa det du skriver. Du ger mig inspiration att kämpa mig ur ätstörningen, plus att du visar hur lycklig du är nu när du är frisk (om man kan säga så). Det är bra att du har bilder på din mat för det får mig att ifrågasätta varför jag äter så dåligt som jag gör. Tack i alla fall. Och fortsätt skriva! Kram

2008-06-24 @ 18:42:48
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag blir på något sätt väldigt lättad av att läsa din blogg. Kanske för att jag kan tycka att vi tänker ganska lika, inte bara om livet utan också om kläder och mat. Det är jätteskönt att känna sig mindre ensam av att läsa din blogg och jag har försökt ta tag i mina ätstörningar mer sedan jag började läsa den! Klart att du inspirerar:)



take care<3

2008-06-24 @ 22:00:11
URL: http://blondielogistic.blogg.se/
Postat av: Jenta

Cornelia, det du skriver inspirerar, fortsätt med det du skriver om.Jag gillar din blogg! Jag vill bara påpeka att det finns läsare till din blogg som inte är ätstörda också, så det är viktigt att du tänker på att inte bara skriva om mat utan också bjuda på andra delar av kakan, som att skriva mer om förslagsvis mode. Jag besöker din sida i princip varje dag, men har den senaste tiden börjat bli lite småtrött och en aning besviken över att just mat tar upp så väldigt stor del av din blogg, att det känns som att resten på något vis faller bort. Jag vet att mat tar upp en stor del av din blogg och ditt liv, men försök bjuda på mer insperation och kanske mer skvaller, sådant tycker jag personligen att det är urkul när du skriver om. För du är duktig! Ta det som positiv kritik, menar det bara som en peppning till dig att bli ännu bättre blogerska! Ta hand om dig. Kram

2008-06-24 @ 23:28:26
URL: http://jentaas.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag är frisk, men man måste alltid vara på sin vakt, så därför väljer jag att läsa det positiva om det.

2008-06-26 @ 10:28:58
Postat av: AnnaP

Du inspirerar mig för att du är som mig.



Och för att du alltid är ärlig, och för att det hjälper att få höra om någon som har samma problem som mig!



Och för att jag tycker att du otroligt jäkla stark!

2008-06-26 @ 18:45:31
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du inspirerar så otroligt mycket. Du är verkligen en hjälp i kampen, jag lovar det känns verkligen som om din blogg hjälpt mig så mycket mer än "samtalen" på BUP. Och jag lovar att jag aldrig klarat av att börja äta regelbundet (tyvärr för lite, men det är ändå tusen gånger bättre än att leva på en frukt om dagen) om jag inte hade läst din blogg.



Har aldrig kommenterat förr, men det kändes som det var läge nu. Du får mig att vilja bli frisk och inse att det går att äta utan att bli tjock.

2008-06-27 @ 13:21:12
URL: http://stoft.blogg.se/
Postat av: ida

Klart att det insperar och ger hopp, och att man glädjs åt din skull men oavsett det kommer det aldrig kunna ta bort den ångest man får

2008-07-04 @ 12:33:17
URL: http://lillalillaida.blogg.se/
Postat av: Paulina

Hej ville säga att jag nog läst igenom hela din blogg snart. Jag lider av anorexia sedan 3,5 år tillbaka och det är ett ensamt helvete. Och ja, ville jag svara på detta inlägget. du är en inspiration för alla. Jag var inlagd i jönköping i 2 månader men som alla sådanna säger, kan man ju falla tillbaka. Sagt och gjort ungefär. Men jag försöker peppa andra också samt mig själv. För till skillnad från "hobby" fan anorektiker! tex anorexia till livsstil blir så jävla förbannad. jävla skitungar! Jag tycker du är duktigt. Blir glad när andra lyckas, det betyder att jag med en dag kan. puss på dig

2009-01-08 @ 17:19:20
URL: http://imthestr.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0