Pack-lista!

Godmorgon! Gick upp lite tidigare idag. Vet egentligen inte varför, men rätt skönt att komma upp i tid och hinna göra allt som ska göras. Idag ska jag börja packa, tvätta och fixa det sista inför resan. Växla pengar, köpa solkräm och ladda mobilen med pengar. Natten till torsdag kommer vi nog inte sova alls. Måste gå upp mitt i natten och åka iväg. Flyget går halv 7 på morgonen, och incheckningen stänger alltid en timme innan. Så två timmar innan måste vi vara på plats. Det kan vara massor med köer och palla riskera att missa planet? Nejtack. Så halv 5 ska vi vara på Sturup. Alltså måste vi gå upp typ 3 på natten/morgonen. Fyyyy! Men tänk att sen landar vi i paradiset. Gör oss hemma i vårt fina rum (bor ju på 5 stjärnigt!!), packa upp kläder, sen ut till poolen och havet, sola, bada och äta glass. Åh!!

Här är lite av listan vi skrev igår. Det jag kommer ihåg i alla fall. Ni får gärna tipsa om fler saker om ni kommer på!

Pass, biljetter, pengar, visakort, leg
Kamera, mobil, Ipod + laddare, bok, naturgodis

Solbrillor
Solkräm
Tandborste + tandkräm
Schampo
Plattång + locktång
Sminkborttagning
Borste + kam
Hårspray
Smink
Tofsar + klämmor
Massageolja
Bodylotion
Nagellack + klippare
Glitterpuff (från Victorias secret)
Aftersun-spray
Deodorant
Rakhyvlar

Nässpray
Värktabletter
Åksjuketabletter

Underkläder
Jumpsuit
Jeansshorts
Klänningar
Toppar
En kofta
Leggings (Man måste tydligen vara mer klädd till middagarna på hotellet)
Pumps
Ballerinaskor
Bikinis
Smycken (armband + örhängen)

Glömt något? Jag hatar att glömma grejer!!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

haha, jesus så många grejer i den första kategorin! men man är ju olika :) jag hade tagit med skavsårsplåster - what a lifesaver..! trevlig resa!

2008-07-22 @ 10:33:28
Postat av: matilda

Hmmm det första jag kom att tänka på som jag själv höll på att glömma när vi åkte var kamera- och mobilladdare, men det kanske ingick i laddare för ipod, tänkte bara säga det iaf :D Vore inte så kul ifall kameran la av precis när man kommit fram hihi:D

Hoppas ni får en underbar resa, kram!

2008-07-22 @ 11:02:42
Postat av: cornelia

du verkar ha fått med det mesta =) det enda jag kan komma på som inte står med är flipflop (fast du kanske ska ha ballerina istället) och kanske kylbalsam, om man skulle bränna sig :) en stor sjal är också skönt att ha, istället för kofta (eller att lägga på dem ställen man bränt sig på när man solar, som jag gjorde :P)hoppas du får en bra resa =)

2008-07-22 @ 11:22:18
Postat av: Annika

Ungefär som min packningslista brukar se ut. ett extra minneskort till kameran kan vara bra att ha med (beroende på hur stort du har nu) för fy fasiken vad irriterande det är (believe me)när man ska ta värsta bilden och så står det bara "minneskortet är fullt"....

2008-07-22 @ 13:11:35
URL: http://endoftavvanilj.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kondomer.

2008-07-22 @ 21:20:16
Postat av: AnnaP

typ salibrin eller något mot insektsbett kanske ? :) annars verkar du ha fått med det mesta :)

2008-07-31 @ 12:08:21
URL: http://myanalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0