Onsdag 2 juli

Godmorgon! Har fått en del frågor om jag aldrig äter kolhydrater, och jo det gör jag det också. Men ibland går det bort, antingen av lathet eller att jag helt enkelt inte vill ha/är sugen. Så ingen behöver bli rädda för att jag bantar eller aldrig äter det. Följer varken nån diet, GI eller något annat. Äter mycket bröd, frukt, gröt, couscous, bulgur, pasta, potatis osv. Nog om det.

Läget idag? Jag mår finfint. Sovit som en stock hela natten, helt underbart. Synd bara att väckarklockan envisas med att ringa. Jag vaknar alltid direkt när den börjar ringa. Sätter mig snabbt upp i sängen och går upp. Jag ligger aldrig och drar mig ifall jag ska iväg, då somnar jag antingen om eller så blir jag extra trött. Då hinner jag liksom ligga och tänka på hur trött jag egentligen är. Morgonmänniska vet jag egentligen inte om jag är, men det är rätt skönt att komma upp vid halv 9 och ha en hel dag framför sig. Förstår inte hur man kan sova till 12 varje dag... hela dagen går ju åt!

Jag har funderat på att bleka mina tänder. Köpa hem denna och åtminstone testa. Det verkar bra! Det är ju så fint med knallvita tänder till brun hy. Om jag nu köper detta och testar så ska jag ta före och efterbilder och lägga upp här på bloggen. Kan vara kul att se om det fungerar! Någon som testat?

Frukosten idag bestod av havrefras (de med jordgubbar i) med havremjölk, en macka med kalkon + gurka och ett äpple. Sen när jag är ledig ska jag äta ute i solen varje morgon. Göra lite lyxigare frukostar med smoothies, bröd, fruktsallader, äggröror, gröt... muuuums. Kan det inte bara bli fredag eftermiddag nån gång?!!!

Hoppas tankarna lämnar mig ifred idag! Igår kom de ju stundvis och fick mig att må sämre. Men ju mer man går emot desto svagare blir de sjuka tankarna!!
Ha det bra  idag. Kram!

Kommentarer
Postat av: ELIN

SVAR: Haha ja, det är ju i och för sig sant! :)

2008-07-02 @ 08:30:22
URL: http://elinhanssons.blogg.se/
Postat av: Freja

Håller helt med! Jag går upp vid halv 9 ungefär på sommarlovet, och det är helt lagom. Den endå dåliga med det är att ens kompisar sover till 12 och då får man vänta väldigt länge med att träffa dom. Men man får å andra sidan fler soltimmar än de! xD

Ha en bra dag!

2008-07-02 @ 08:33:36
URL: http://frejaswardh.blogg.se/
Postat av: A.

Det där med att bleka tänderna... Jag kan inte påstå att jag vet så mkt om det, men min kompis mamma är tandläkare och hon säger att man inte ska bleka sina tänder innan man är 21 år gammal, minns inte helt varför.. Men det hade iallafall att göra med att emaljen inte är helt utvecklad eller något sådant. Eller så är den kanske extra känslig innan man är 21. Who knows... Men det var vad hon sa iaf! Men jag håller med om att kritvita tänder är snyggt! :) Kram

2008-07-02 @ 09:16:23
Postat av: E

Hej! Angående tandbelkning, jag har testat en del olika sorter och kommit fram till det tråkiga resultatet att ingenting fungerar, de ger inte ens en liten nyansskillnad. Just den du kanske tänkte satsa på har jag dock ingen aning om, så den kanske är bra, who knows? Men jag tror på att det enda som verkligen ger resultat är att göra det hos tandläkaren, då får du garanterat hollywoodvitt smile. Hursom helst så är du i alla fall jättesnygg oavsett kritvita tänder eller inte, Lycka till!

2008-07-02 @ 09:24:09
Postat av: j

Hej igen:)



Eftersom jag får så bra svarav dig så har jag en fråga till.

Jo de är så att idag när jag ställde mig på vågen hade jag gått upp 1,3 kg på en vecka.

Är rädd att det är för mycket och att det ska fortsätta såhär. Trots det har jag inte ökat maten så mycket.



Vad tro du?

Har du någonsin varit med om det här?



Svara gärna!

2008-07-02 @ 10:08:28
URL: http://blifrisk.blogg.se/
Postat av: veronica

jag har prövat tandblekningen och jag tyckte att det fungerade bra :) jag hoppas att det fungerar bra på dig också :)



kram

2008-07-02 @ 11:06:59
Postat av: Ellinor

Du är så HIMLA bra. Önskar jag kunde ta mig i kragen och börja äta normalt jag också. men det är ju ingen som gör det åt en. så därför är du så himla stark som kämpar så. förstår ju att du får kämpa varje dag varje måltid. men du gör det trots ångest. fast jag har ju omvända problem. måste minska på maten. men handlar ju ändå om samma sak att äta normalt.

2008-07-02 @ 14:47:29
URL: http://www.ellinorssblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0