Underbar dag!

Träffade Fanny i Malmö idag. Solen sken och det kändes underbart vårigt i luften. Skitkul att träffas och göra sånt vi brukar. Åt lunch på waynes coffee. Pastasallad med kyckling och roiboos-te till! Äter alltid det där. Helt sjukt härligt att sitta där inne och känna värmen från solen. Så himla mysigt att träffa dig också Fanny! Imorgon ska vi ses igen och gå på stan lite. Köpa jeans och t-shirt på bik bok som hade stängt idag, och sen gå runt till lite olika resebyråer och höra vart det är bäst, billigast och varmast.

Hände en äcklig sak idag.
Fanny och jag hade precis träffats, och när vi gick över vägen ner mot stan såg vi en så sjukt mager kvinna cykla förbi. Alltså , jag hann bara se hennes ansikte lite snabbt, och hon var alldeles grå-fläckig i ansiktet och ben som mina armar!! Alltså, jag var tvungen att stanna och samla mig. Det var så hemskt att se... Fanny såg det också och vi var helt chockade. Det såg verkligen ut som ett lik som cyklade förbi oss!
Nu vet ju inte vi vad det var för fel på henne... men det kändes så "ment to be"... alltså att vi själva går där och mår dåligt över våra liv och tycker en massa är så jobbigt. Tänk att kanske bli så dålig som kvinnan som cyklade förbi. För något fel på henne var det till 110%. Jag har aldrig i hela mitt liv sett något liknande. Hon såg inte mänsklig ut. Och jag har ändå sett fruktansvärda bilder på magra människor... men detta tog allt!
Fick faktiskt tårar i ögonen också så hemskt det var. I know, I know. Jag känner henne inte ens... men åh! Det kändes fruktansvärt ändå. Men peppande till Fanny och mig att äta mer och vara glada att vi har de liv vi har, och att vi har varandra.

Ibland kan hemska saker bli till något positivt!
Hoppas ni haft en bra dag i solen. Och för er som inte haft sol... stackare! ;D
Puss o kram

image1058

Kommentarer
Postat av: E-S

Här har det varit en massa underbar sol hela dagen (eller ja, de få stackars timmar som det är dagsljus här uppe) och jag passade faktiskt på att gå till ett Ica som ligger längre bort när jag skulle handla, bara för att få njuta av solen lite mer :)

Lät förresten riktigt otäckt, det ni var med om. Har själv sett en tjej på universitetet här som är sjukligt mager. Ryser i hela kroppen när jag ser henne. Skulle så gärna vilja gå fram och erbjuda henne min hjälp, eller iaf ge henne ett nummer till nån som kan hjälpa henne. Vet dock inte om jag vågar..

2008-01-27 @ 19:48:49
Postat av: Rebecca

du... jag måste bara fråga eftersom jag är rädd för att äta pasta ute.. men är deras pasta oljig? på waynes asså? skulle vara supergulligt med ett svar =)

2008-01-27 @ 19:51:18
URL: http://RebeccaCecilia.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

Rebecca: Oljig? Naaah.. tror dock där e pesto irört. Men det känns mest nyttigt :)

2008-01-27 @ 19:57:39
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Anonym

sjysst att skriva att det hände en äcklig sak. kul för henne att höra att hon är äcklig. bättre du skriver otrevlig, obehaglig, ledsam

2008-01-27 @ 21:13:47
Postat av: Linda

Ingen sol i dalarna inte.. -5 grader. blä :(

2008-01-27 @ 21:15:26
URL: http://www.lahlzen.blogg.se
Postat av: Carro

Man får vända det negativa till något positivt och fortsätt kämpa ! :) Härligt att ni hade en mysig dag tillsammans .. Det är sånna vänner som gör livet ljusare ! :) kramsi

2008-01-27 @ 21:31:44
URL: http://acmd.blogg.se
Postat av: L

vad kul sötis! solen och nära vänner ger glädje =)

2008-01-27 @ 22:53:36
URL: http://rockandrose.webblogg.se
Postat av: Anonym

meant*

2008-01-27 @ 23:05:18
Postat av: Sanna

Ni ser fina ut ihop, man blir så glad av att se att det finns sån vänskap som eran och ja, något sånt (:

2008-01-27 @ 23:14:36
Postat av: Thepreciousgirl

anonym: haha jag bryr mig faktiskt inte. Hon var äcklig. "kul för henne".. vadå? tror du hon läser min blogg eller? naaaah.

2008-01-28 @ 06:46:21
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: josse

behöver inte vara ätstörning hon har, finns andra sjukdomar som gör att man inte kan gå upp i vikt och liknande.. så man behöver ju inte anta att alla som är supersmala och verkligen ser sjuka ut har en ätstörning. men det var ju bra att det peppade er. jättebra :)

2008-01-28 @ 08:52:45
URL: http://sanningenomjosefine.blogg.se
Postat av: thepreciousgirl

josse: jag skrev typ två ggr i inlägget att jag inte vet vad som var fel. Men hon såg rent ut sagt rutten ut i ansiktet. Skinnet såg ut att trilla av typ! :S Inte konstigt man reagerar. Hon var inte bara sjuuuuuuuuukt mager, utan det var skinnet som såg så hemskt ut. :(

2008-01-28 @ 09:59:14
Postat av: Sofia

Hur gör du det där snygga "kollagen" och rutorna runt och med texten osv. I vilket program?
Det är skitsnyggt!

2008-01-28 @ 15:34:34
URL: http://skj.blogg.se
Postat av: Anonym

hur gör man sånadär bilder på sin blogg och hur får du en så fin "presentation"??

2008-01-28 @ 21:05:46
Postat av: Thepreciousgirl

Sofia: I photoshop och paint! Tack :)
**
**
anonym: Man mixtrar lite med photoshop, och tada! :D

2008-01-28 @ 22:23:10
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0