Oh gooood!

Fick nyss denna mindre trevliga kommentar, tänkte svara lite kort på det här.

Kommentaren till mig:
"nte alls för att vara taskg. men du verkar ha no-lfe. Du tränar upp din kropp och bryr dej hela tiden om ditt utseende, varför bryr du dej nte om skolan , eller läser böcker och lär dej ngt? Du kommer ändå aldrig bli en hoolywood kändis som alla önskar. Jag menar, satsta på ett själsligt liv, det är bara då man blir nöjd med sig själv.. Det där med äppelcider, grönt te m.m , Gå inte på sådant, det ända som funkar är träning flera ggr i veckan"

Svar:
Jag bryr mig om mitt utseende ja, och det ska du ta och skita i ! Jag bryr mig om min hälsa, att röra på mig och äta bra. Det är inget fel med det.
Varför jag inte bryr mig om skolan? JO för att jag har gått ut skolan. Jag fyller 20 år detta året. Du kanske ska samla på dig lite fakta innan du uttrycker dig? Och jag läser böcker. Jag förstår inte hur DU (vem fan du nu är) kan veta att jag inte läser böcker, lär mig saker, eller till och med går kurser?
När har jag sagt att jag strävar efter att bli en "hollywoodkändis"?! (alltså ASGARV!! HAHAHAHAHAH) Jag kämpar med mitt liv och mina problem, och strävar efter ett lyckligt liv. Vem fan gör inte det?

Sammanfattning: Lär känna mig innan du uttalar dig.

____________________________________-

En sak till tjejer (och killar?). Jag har en dietist, jag har en sjuksköterska och jag har min mamma som vet att jag tränar, och stöttar mig med det. Det är faktiskt jätteviktigt att träna också!!! Jag är en sån som helst INTE tränar. Så det gör mig inget ont att jag gör det ibland. Genom att träna bygger jag t.ex upp mitt skelett igen. Det är skitviktigt att träna! Sålänge det inte blir något tvång, eller man gör det 3 timmar varje dag och äter för lite.

Kom igen. Vi lämnar detta nu. För bara JAG vet hur allt ligger till.

Kommentarer
Postat av: ana

du vill säkert eftersträva sån snygg kropp som du påpeka för ett tag sen om jessica alba?

och med tanke på ditt förflutna, borde det viktigaste att ta itu med nu är livet, och dig och skaffa vänner, nya kontakter, det sociala, och skita i träning totalt.

Du kanske inte vill tro det,
men jag tror det iallfall, att de är precis nu efter du kommit upp till normalvikt, som du blir lite rädd och kanske debn sjuka delen tränger sig på lite nu.

Jag menar , come on? det viktigaste för dig borde vara att ta igen livet,
inte träning inför sommarens fita kropp, utan ha så roligt saom möjligt med nya människor!

2008-01-06 @ 18:12:39
Postat av: Thepreciousgirl

ana: Vem eftersträvar inte en snygg kropp? Jag skrev bara att jessica alba ser sund ut, och att det är det jag eftersträvar. Absolut ingen mager ohälsosam kropp.
Att jag tränar typ 20 min varje dag gör mig bara gott. Jag mår mkt bättre av det, eftersom jag har ett stillasittande jobb och är väldigt inaktiv i övrigt.

Att skita i träningen totalt ska jag inte. Jag har en dietist och en sjuksköterna som sköter det. Jag SKA röra på mig. Det bygger upp mitt skelett och massa annat jätteviktigt. Och jag äter riktigt bra ! Och jag har tagit igen livet. Jag är jättelycklig just nu! Allt känns super :) Med jobbet och allt.
Det stör mig otroligt mkt när folk skriver här till mig precis som att de känner mig och vet precis allt om mig..

2008-01-06 @ 18:24:00
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Emelie

Det märks så tydligt att det är en tjej som har skrivit det där. Avudsjuka så det skriker om det. Kan inte alla låta Cornelia äta och träna så som hon vill, så som hennes kropp och psyke mår bäst av?
Och du som skrev att Cornelia borde staffa ett "själsligt liv".. hmm, tycker du att det är "själsligt" att sitta och klanka ner andra via internet?

2008-01-06 @ 18:54:08
Postat av: Thepreciousgirl

Emelie: Tack!!

2008-01-06 @ 18:59:13
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Mattilicious

Alltså jag fattar bara inte varför folk skriver taskiga kommentarer för att trycka ner dig, och tro att de vet allt. Vad får de ut av det? Typ bara att du skriver om dom i din blogg och får upppmärksamhet kanske.... Men har de ingen hjärna och framförallt hjärta eller?! TÖNTIGT! De är avundsjuka som sjutton, det vill jag lova! Ta inte åt dig av dem, för du är så himla mycket BÄTTREEEE! Take care gumman!

2008-01-06 @ 20:12:05
Postat av: lilla ja

Cornelia, tror filk bara bryr sig om dig, men tanke på att det som kan läsas i bloggen bla handlar om mat / träning. Vi kan ju bara relatera till det som du skriver, och tror ingen av oss vill att din kropp skall bli mer förstörd. Självklart är det bra för dig att träna, vi vill bara försäkra oss om att du gör det med måtta och du vet allt sånt... kram

2008-01-07 @ 08:48:36
URL: http://littlemes.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

lilla ja: bryr sig om mig när de skriver att jag har no-life? hm.. snällt! :S

2008-01-07 @ 11:29:52
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: lilla ja

Näe, inte den människan såklart =) Utan det som du skrivit under det, en sak till alla tjejer.. osv. Tror folk kommenterar det med din träning osv i tidiage inlägg för att de bryr sig såklart!

2008-01-07 @ 13:05:21
URL: http://littlemes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0