Min kroppsbild

Tro inte att jag ritat en större person med vilje, för detta är verkligen hur jag ser mig själv. Den rosa linjen är MIN uppfattning av hur stor jag är, och den svarta är när jag stod med ryggen mot pappret och blev avritad. Benen och bredden på mig är störst skillnad. Jag trodde jag var mycket bredare! Speciellt över axlar och höfter. Och mer raka tjocka ben, inte så välformade, det trodde jag inte.



Bra övning! Jag blev faktiskt chockad över resultatet. Kanske inte syns så bra på bilderna, men på ett ungefär i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det är skrämmande vilken "skev" bild man oftast har av sig själv,..

2008-01-21 @ 17:36:22
URL: http://camillini.blogg.se/
Postat av: Hayley

Det var en jävligt bra övning. Jag har ju en skit skruvad bild av hur jag ser ut. kanske skulle göra något sådan. Frågan är ju bara vart fan man får sådant papper ifrån :P

//Hayley

2008-01-21 @ 18:30:20
URL: http://hayleys.blogg.se
Postat av: Sussie

Panduro har allt! :)

2008-01-21 @ 18:32:23
Postat av: Amelie

Herregud Cornelia! Hoppas du fick dig en tankeställare nu, att du är riktigt smal OCH oerhört vacker!

Själv tittade jag igenom nya h&m katalogen .. kom till de lite större storlekarna och tyckte att min kropp såg ut precis som modellens...

På jobbet skulle jag städa ur ett skyltfönster också..
en ganska stor hylla står där så det är rätt trångt mellan den och fönstret.. Trodde ALDRIG att jag skulle komma igenom.. men det gjorde jag! så jäkla skrämmande!

2008-01-21 @ 19:07:43
URL: http://amyi.blogg.se
Postat av: Jennifer

den där övningen är verkligen bra. har också gjort den och visst blir man ganska chockad när man ser resultatet.. tänk att man kan se sig själv så fel.

fortsätt kämpa!

2008-01-21 @ 19:24:49
Postat av: Kristina

Det var verkligen stor skillnad. Jag har också gjort den övningen och jag blev riktigt chockad när jag såg skillnaden. Trodde aldrig att jag var så smal... Man tänker verkligen till när man ser det så svart på vitt. Jag hoppas att du känner dig lite smalare nu än tidigare :)För du är smal och otroligt vacker!
Kram

2008-01-21 @ 20:46:50
Postat av: Zia

Åh, hjälp det där var ju riktigt läskigt... :( men väldigt intressant för en "icke- anorektiker" och se hur ni med anorexia ser på eran kropp! Tror också att det är en väldigt bra övning för dig och andra med anorexia och se hur den riktigt bilden av hur er kropp ser ut.

Kan det inte även på vara lite "skönt" att veta att din bild av dig själv INTE överensstämmer med verkligheten? Men fårstår också om det är chockerande att det verkligen skiljer så mycket mellan din spegelbild och verklighetens spegelbild... man måste väl nästan kännas sig ännu mera förvirrad över hur man ser ut?!

2008-01-21 @ 23:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0