Top model ikväll

Det blev couscous med kräftstjärtar. Så fruktansvärt gott att jag inte ville att det skulle ta slut, haha. Hade couscous blandat med färsk spenat, coctailtomater, champinjoner, gurka, kräftstjärtar och en klick kesella. Kan inte bli bättre...
Ikväll, klockan 21:00 ska jag se Top model 9 på tv 3. Har redan sett de avsnitten på youtube, men roligt att se på tv. Tycker säsong 9 var så bra, så det skadar inte att se om! Imorgon börjar säsong 10 i USA, så förmodligen hamnar se avsnitten på youtube också.

Annars? Allt väl?
Jag mår rätt okej. Är trött och hängig men det funkar. Mamma är sjuk, feber och grejer... inte så roligt. Hon har jättedåligt immunförsvar eftersom hon är stressjuk osv osv. Går det att bygga upp immunförsvaret genom att äta bättre? Isåfall vad? Frukt och sånt va? Träning kan vi ju glömma att hon kommer börja med. Men hon promenerar varje dag till och från jobb, vilket tar ca 30 min vardera. Det är grymt bra! Men maten måste ju funka också... så ge mig tips på bra mat som ger starkare immunförsvar, så ska jag berätta det för mammsen och se om hon är villig att försöka åtminstone. För hur roligt är det att bli sjuk varannan vecka?
Själv är jag ALDRIG sjuk. Vääääldigt sällan iaf (ta i trä). Sist jag var sjuk, alltså riktigt sjuk så att jag ligger i sängen, det var förra sommaren. Lite sjukt! Kanske för att jag äter mkt frukt? Tror ni det? Eller har jag bara tur? Haha. Troligen inte, men ett bra immunförsvar har jag i alla fall.

Nu ska jag träna sen slappa med det nya téet vi köpt! MUMS!
Puss o kram
image1309

Kommentarer
Postat av: tigrisenemmis

Men första avsnittet finns redan på youtube ju :) Jag har sett det :D längtar tills i morgon :D

2008-02-27 @ 18:28:21
URL: http://tigrisenemmis.blogg.se
Postat av: josse

första avsnittet har redan kommit ut, andra som sänds idag men går att ladda ner imorgon.
när det gäller immunförsvaret så bygger man upp det genom att undvika stress, sova bra, motionera utomhus. även vitlök, echinacea och ingefära förbättrar ens immunförsvar och andra vitaminer och mineraler. man kan käka zink och koppartabletter för att bygga upp det också, finns i hälsokostbutiker. allt med c-vitamin är bra och det man ska undvika är rött kött, ägg, ost, vitt bröd spannmålsprodukter, ris och alkohol.. eller ja, undvika och undvika.. äta så lite som möjligt av det iaf. det kan försura kroppen och det kan leda till sämre immunförsvar. hoppas din mamma är villig att testa något nu så att hon mår bättre :)

2008-02-27 @ 18:43:04
URL: http://sanningenomjosefine.blogg.se
Postat av: Anonym

Något jag har lärt mig efter flera år med ätstörningar är att kroppen prioriterar andra saker än tillexempel vanliga förkylningar. Den har fullt upp med att upprätthålla viktiga funktioner i kroppen. Vet att det är så för många. När alla andra i familjen hade magsjuka eller influensa var jag frisk, otroligt...

2008-02-27 @ 19:18:26
Postat av: Sanna.

Vart hittar du dom avsnitten? Har letat som en galning!

2008-02-27 @ 19:58:42
URL: http://unbeautiful.blogg.se
Postat av: stars in heaven

couscous är verkligen jätte gott!
Jag tror att jag ska ta en liten titt in på dina recept. Du verkar alltid göra så god mat :)
Kram

2008-02-27 @ 20:05:51
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Sara

Viktigt också att äta tillräckligt med fett, för utan det så kan inte kroppen fungera, cellmembranen/huden/hormonerna/näringsupptaget osv.
Fettet behövs ju också för att kunna ta upp de fettlösliga vitaminerna till VARJE måltid (A D E K), alla dom är väsentliga för gott immunförsvar och hel kroppsfunktion.
Så, ett par matskedar kallpresad raps/olivolja till lunch och middag, ägg/nötter/frön/smör/avokado till frukost, och samma till mellis.

Äter man generellt dåligt också så kan en multivitmintablett vara på sin plats med.

Ägg därmot, är bland det bästa att äta för immunförsvaret!
Ägg innehåller ALLA vitaminer och
mineraler som vi människor behöver, uom C-vitamin.
Också fullväridgt protein som är livsviktigt för gott immunförsavar, plus immunstärkande ämnen i gulan som behövs för att skydda själva fostret inuti ägget.
Och sist lecitin, som om vi inte får i oss det, gör att vi får lever och gallproblem, och till slut leeverdöd:/

Så smaska ägg så det står härliga till med andra ord:)

2008-02-27 @ 21:11:05
Postat av: Alice

jag har nog inte varit rikigt sjuk sen i 5:an och nu går jag i 8:an. jag har aldrig varit den som blir sjuk lätt även fast jag inte äter så mkt frukt, antar att vi har bra gener ;P

2008-02-27 @ 22:36:02
Postat av: Lelle

..möd bry o funderingar(obs! skånska)Något en `bra` mor gör är att bry sig!!Kan vara så, hon tänker på er, vill väl, men peningarna räcker inte alltid resan ut...så känner man sig misslyckad/bad??
Men vill bara gottit! så blir energin `fel`,sär fel saker/ord till er o så blir ni `piibiga`.Ny uppförsbacke...igen.. ( kan inte finna något
`fel` i er kostmeny..önskar jag hade bott nabbo )

2008-02-28 @ 01:13:34
Postat av: Anna

Vilken kesella hade du i? :)

2008-02-28 @ 09:14:53
Postat av: thepreciousgirl

Anna: Den magra naturella :) jättegod!

2008-02-28 @ 09:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0