Prova på att äta normalt

Har suttit här en stund nu och funderat lite. Kollat runt på olika hemsidor där de skrivs om hur man ska äta för att äta "rätt". Egentligen, vad hade hänt om jag provat att äta exakt så EN dag? Bara att prova på liksom. Äta sånt som jag har förbjudit mig själv att äta, men som är nyttigt. Som olja på maten, nötter, fet fisk osv osv. Ska skriva ett schema nu, utifrån de sidor jag tittat på. Tänk liksom om jag mår sjuuukt bra av den maten? Tänk om min mage sluta krångla, kännas svullen och stor. Mitt humör kanske blir stabilt, och jag blir kanske piggare?

Ska skriva ner en matdag nu, vill ni se sen?

image1312

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja gör det, skriv ner det!

2008-02-28 @ 17:09:42
Postat av: emma

Ja, vf inte. Kan va kul att se :)
Gillar din blogg, tycker du skriver riktigt bra ^^

2008-02-28 @ 17:17:15
URL: http://emmadowntown.blogg.se
Postat av: åse

vill jättegärna se! jag ska också börja träna mig på att äta normalt nu. läskigt :S

2008-02-28 @ 17:20:28
URL: http://aasemaja.blogg.se
Postat av: Umma

Det är inget snack om saken att det blir skillnad då man tillåter sig själv äta fett. Fett gör att man kan koncentrera sig bättre, man får bättre fokus och blir framför allt behagligare mätt. Dessutom är det ett UNDER för kassa magar: Bättre "smörjmedel" finns inte. Jag förbjöd mig under lång tid att äta all form av fett och min mage kraschade totalt. Nu när jag äter det LIVSnödvändiga fettet mår magen (Och mitt psyke!) så mycket bättre... Lycka till. Ps. Huden, håret och naglarna mår bra av det också. Inget negativt at all - i lagom dos.

2008-02-28 @ 17:56:59
URL: http://umma.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag vill också gärna se det :) Känns som att jag har tappat greppet om vad som är normalt.

Föresten har jag röstat på din blogg. Tycker att du är mer än en värdig vinnare!

Kram

2008-02-28 @ 19:30:58
Postat av: Anonym

Humöret kommer bli så mycket bättre lovar dig!

2008-02-28 @ 21:31:23
Postat av: sarah

jaa vi vill se! jag lovar att mer fett kommer att underlätta fysiskt på många sätt! inte minst för magen:)

2008-02-28 @ 22:13:57
URL: http://sarahlillemor.blogg.se
Postat av: Hanna.

Hej Cornelia!
Jag undrar en sak. När du säger att du har problem med magen. Är det att du ofta är hård eller uppsvullen och lös? Kanske känns som en fånig fråga, men jag bara undrar för jag har själv ätstörningar och har fått problem med magen nu. Är ofta väldigt lös och uppsvullen :(

Kram Hanna.

2008-02-28 @ 22:51:51
Postat av: Salo

Du kommer säkert få sjuk ångest (som jag fick)
men fortsätter du äta, inte bara för en dag, så kommer du att vänja dig och se att det är itne farligt alls! ^^ Jag kan liksom äta precis vad jag än vill utan att få ångest eller att tankarn "nu kommer jag att gå upp" spökar. Samtidigt blir det nog en stor lättnad för dig tror jag och för kroppen om du en dag tillåter dig det "förbjudna" :)

2008-02-28 @ 22:58:38
URL: http://isabelsalos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0