Ingen bra start

Sov jättebra inatt, helt underbart. Men nu sitter jag här med en stor dos ångest och en mätt mage. Antar att maten behövdes, men fyfan vad dåligt jag mår nu. Och egentligen var det inte överdrivet mycket, men två skivor (små men kompakta) nybakat bröd blev bara för mycket, plus kesellan och bananskivorna, plus äpplet.

Se det positivt Cornelia.

Nu orkar jag kanske prestera bättre på jobb. Jag får kanske inte så ont i magen som jag brukar.

Men det negativa är svårare.

Nu kommer jag äta sämre under hela dagen. Nu kommer jag inte kunna komma i mina nya jeans.

Från och med imorgon ska jag äta exakt som det står på matschemat. Då vet jag att jag inte "ätit fel", eller "för mycket". Även ifall detta kanske inte var mycket, så känns det så eftersom det står något annat på matschemat.
Nej nu måste jag stöta bort tankarna och sticka till jobbet. Vi hörs sen när jag kommer hem igen, och då hoppas jag att jag fått jeansen och att de passar.
Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: E

Usch vad jobbigt för dg. Men du.. du vet ju innerst inne att det inte är för mycket. Jämför med vad du åt innan du kom tillbaka till de dåliga rutinerna. Eller med vad andra äter till frukost?
Kompensation är det sämsta valet i alla fall. Hoppas din dag blir bra!

2008-02-11 @ 07:11:12
Postat av: amelie

Tankarna är ju det farliga vännen! Du åt absolut inte för mycket och det vet du själv, däremot en väldigt bra och nyttig frukost! Det kommer
garanterat inte hindra dig från att komma i jeansen.. men känslan , i know :(

Ha det bra på jobbet! Hoppas det får dig på bättre tankar!

2008-02-11 @ 08:22:57
URL: http://amyi.blogg.se
Postat av: Victoria

Ha en bra dag idag !!

2008-02-11 @ 08:44:52
URL: http://victoria---h.blogspot.com
Postat av: emelie

jeansen kommer sitta precis lika snygg som de alltid gör, & det vet du :) Kämpa på!

2008-02-11 @ 09:19:46
URL: http://vanten.blogg.se
Postat av: Anonym

ursäkta om jag frågar en sak, du behöver inte svara om du inte vill. Hur mycket har du vägt som mest? alltså innan du blev sjuk i anorexi.

2008-02-11 @ 09:25:22
Postat av: L

Ha en fin dag tjejen

2008-02-11 @ 10:13:16
URL: http://rockandrose.webblogg.se
Postat av: Anonym

Cornelia, jag tror inte att det är en bra ide att du svara på det "anonym" frågade, alltså hur mycket du vägde innan du blev sjuk. Det kan tolkas fel av lättpåverkade personer (framförallt tjejer) som kanske väger mer än du. Alltså att de tror att de är tjocka.. Förstår du? Kram

2008-02-11 @ 11:43:03
Postat av: Thepreciousgirl

Anonym: Jag vägde ca 60 kg.
**
**
Anonym nr 2: Nä kanske inte, men sen är ju anorexia något som sitter i psyket, och inte pga hur mycket man väger..

2008-02-11 @ 11:45:17
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Anonym

ursäkta för att jag frågade det där förut om hur mycket du vägde innan du blev sjuk. Jag är själv 20 år och har aldrig haft en ätstörning. Jag gör bara ett arbete i skolan om anorexi och därför vill jag bara ha lite fakta. Jag förstår att unga tjejer kan bli lättpåverkade av sånt här. Kram och jag förstår om du inte vill svara.

2008-02-11 @ 11:50:08
Postat av: Thepreciousgirl

anonym: men jag svarade ju :P

2008-02-11 @ 11:54:12
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Anonym

ja jag såg det nu! =)

2008-02-11 @ 12:08:38
Postat av: Anonym 2

Fast att det sitter i psyket kan vara svårt att förstå om man själv inte har anorexia. Grejen är ju den att ätstörningen ofta börjar med bantning, som följd av att man tycker att man är för tjock/väger för mycket osv. Sedan kommer det psykiska. Jag är rädd för att denna sjukdom kommer att sprida sig, och framförallt till yngre tjejer. Ta inte illa upp, tycker din blogg är bäst! Haha, hade den till och med som startsida förut ;D

2008-02-11 @ 15:15:39
Postat av: Thepreciousgirl

Anonym 2: Men söööte! :D Haha! Som startsida.. vad go du är! ;D

2008-02-11 @ 15:36:47
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Lollo

Jag har en fråga.. är matschemat till för att gå upp i vikt eller hålla den ?

2008-02-11 @ 15:45:40
Postat av: Thepreciousgirl

Lollo: Inget av det. Det är ett schema för att komma igång att äta igen.

2008-02-11 @ 15:47:04
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0