Godkväll godkväll

Ja, hårda kommentarer är jag van vid att få. Men tack och lov är de fina och trevliga fler! Jag vet liksom att jag är en bra tjej, att jag kämpar mot en sjukdom och att jag har bättre vänner och familj än många. De flesta negativa kommentarerna är ju ofta bara avundsjuka, eller brist på respekt och medkänsla för andra människor. Vem kan egentligen utala sig om en sjukdom man inte haft? "Ta dig i kragen". Mm, det har jag gjort för längesen. Hade jag inte gjort det, eller skaffat hjälp, eller berättat hur jag mår, ätit maten jag måste, då hade jag inte ens suttit här idag. Ja så illa har det varit. 168 cm till en 40 kilos kropp. Jag saknar det inte kan jag tala om. Men bara för det är jag inte frisk i psyket. Jag jobbar på det DAGLIGEN. Varje måltid är en pina, varje stund innan, under och efter en måltid är ett helvete. Ändå sitter jag där och äter maten, jag gör det för att jag ska må bra någon gång. (Ibland har jag inte alls ångest vid en måltid, men det brukar visa sig vid ett senare tillfälle..)

Äh, ska väl sova nu. Upp och jobba imorgon! Sen ska jag till psykologen... undra hur det kommer gå.
Jaja, sov gott. Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

när du skriver om att du ätit och så, så verkar du ju inte direkt ha ångest... du skriver att det mesta är gott och mums och underbart osv.

Hm...?!

2008-02-28 @ 21:35:04
Postat av: Thepreciousgirl

anonym: Men det är ju gott! =P Sen att jag hanterar min ångest och skjuter undan den på bästa sätt, det har jag lärt mig mer och mer.
Ångesten kommer i vågor också... ena stunden kan jag tycka att maten var så sjuukt god och inte alls så farlig. Sen plötsligt vänder det ..

2008-02-28 @ 21:37:34
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Anonym

Hejhej! Jag är ny läsarepå din blogg och ville bara säga att jag tycker att den är jättebra, gillar den verkligen! (Just därför rörstade jag på dej i spotlight tävlingen) Fortsätt skriva så bra som du gör! :D

2008-02-28 @ 21:39:39
Postat av: Eva

Jag beslutade mig för dig och har nu röstat på dig ;) Jag kommer läsa den i fortsättningen.

2008-02-28 @ 23:54:00
URL: http://Ihennesskor.blogspot.com
Postat av: Emmah

ville bara säga att jag röstade på dig på spotlight :) läser din blogg mer eller mindre flera gånger om dagen och gillar den :)

2008-02-29 @ 00:05:38
URL: http://emach.blogg.se
Postat av: Dennis

Lycka till i bloggtävlingen! ;)

http://www.dennism.se

2008-02-29 @ 00:20:01
URL: http://www.dennism.se
Postat av: andis

detta är första gången jag är inne på din blogg men jag tror bestämt att jag återkommer :)
måste bara få säga att jag tycker du är sjukt snygg! älskar din klädstil och dessutom är själva du också jättefin, helt perfekt utseende speciellt i blont hår, nästan så att man blir sugen på att färga själv.
trist det här med sjukdomen, är inte så insatt i anorexia men jag hoppas verkligen du blir bättre men av det jag läst nu verka du vara en stark tjej som redan kommit en bra bit på vägen. du borde inte tvivla på dig själv, du verkar vettig och eftertänksam och är som sagt var ursnygg (och det har inget med din vikt att göra för jag syftar på ditt ansikte,om du sedan väger 10 kg mindre spelar ingen roll)
kram på dig och lycka till i bloggtävlingen!

2008-02-29 @ 01:08:33
Postat av: and

10 kg MER skulle det stå. blev lite fel det där.. hm hursomheslt det jag menade är att din vikt kvittar, du är gorgeous i vilket fall!

2008-02-29 @ 01:10:43
Postat av: K

Du är stark, som du kämpar! Att ha dåliga perioder/dagar eller likande händer ju, men beundrar dig enormt!

2008-02-29 @ 10:58:49
URL: http://www.lillajag91.blogg.se
Postat av: Ingrid

Du är duktig!

2008-02-29 @ 18:13:57
Postat av: Y

håller med K. och du gör nytta med din blogg.

2008-02-29 @ 22:58:44
URL: http://anorexiapappan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0