Godkväll !

Oh vad glad jag blev nu när jag satte mig vid datorn. Så himla många kommentarer! Riktigt roligt, och jag läser alla!
Jag har haft en bra dag idag. Hade det jättemysigt hos kusinerna! Den minsta (Felix) fyllde 1 år som vi firade. Så himla söt! Och tiden går så fort...! Deras andra son, Emil är så gaaalet söt! Han pratar hela tiden, busar och är riktigt gullig. Fick en kram när vi skulle gå. ÅÅH! Barn är underbara ibland, hihi.
Vi åt brunch, mackor med olika pålägg och en jättegod potatissoppa. Sen gick vi en promenad i solen! Uuuunderbart.

Kom hem vid halv 6 och då gick mamma och jag och köpte mat. Det blev sushi till mig, med misosoppa. Underbart gott! Älskar sushi! Och det är inte bara med rå fisk som många tror.. det finns faktiskt jättemånga alternativ! Mina favoriter är de rullarna med sjögräs runtom och som är fyllda med crabsticks, avokado och sånt. MUMS!
image1142

Mamma och jag har ÄNTLIGEN pratat ut nu ikväll. Det var verkligen på tiden. Sa precis hur jag mår just nu och att jag inte trivs så bra hemma. Att saker och ting aldrig blir gjorda, att vi inte har några rutiner längre. Och har man inte det har man inte heller tid eller lust till annat... som att umgås till exempel. Trivs jag inte hemma i miljön, ja då är det svårt att få andra saker gjorda, eftersom man har 1000 andra saker att göra före. Klyddigt förklarat, men jag tror ni förstår poängen. Mamma håller med också.
Fruktansvärt skönt att prata ut. Har suttit och snackat sen klockan 6 ända tills nu.

"Känner du dig inte älskad?" Frågade mamma.
"JOO, men jag känner mig inte sedd." Sa jag.

Hon förstod till 100%. Och det känns så jäkla skönt. Jag sa också att hon KAN göra saker som kan få mig att må bättre. Bara genom att finnas där och visa det också! Så jag hoppas verkligen detta kommer hjälpa mig nu att komma tillbaka på rätt spår igen. Att klara av mitt lilla matschema och orka med vardagen.

Nu ska jag ner till mamma igen och se på tv. Ha en underbar lördagkväll!
PUSS!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det är både skönt och viktigt att prata ut då och då :) kika gärna in på min blogg!

2008-02-09 @ 20:40:57
URL: http://livingthelife.blogg.se
Postat av: camillalyktberg

Det är så skönt när man verkligen pratar ut, känner igen mig verkligen :)
Har aldrig vågat smaka sushi :P verkar så slemmigt

2008-02-09 @ 20:53:18
URL: http://camillaelisabetlyktberg.blogg.se
Postat av: karin

Jag har med ätit sushi i dag. Gottgottgott :)
KÄMPA PÅ. kramar om!

2008-02-09 @ 20:53:21
URL: http://bubbelsoda.blogg.se
Postat av: Jossan

Hej gumman! Vad modigt av dig att berätta för din mamma om hur du känner! Bra att du också berättar för henne vad hon faktiskt kan göra för att hjälpa dig att må bättre eftersom det ju inte alltid är så lätt för andra att veta.

Sushi är mums! Jag och D äter det nästan en gång i veckan.

2008-02-11 @ 09:32:42
URL: http://jossans.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0