Du är vad du äter

Tror inte någon missat det programet med Anna Skipper. Vad tycker ni helt ärligt om det? Jag har sett det ett fåtal gånger, och jag tycker det är rätt knäppt. Okej, de personerna som är med är extrema. De äter otroligt onyttigt och för mycket... men ibland kan jag bara störa mig på henne när hon tar på deras magar och säger typ att de är så hiiimla feta och annat. Jeje, kanske måste man vara så hård? Men att göra ett tv program om det... alltså NJAAA! Jag vet inte. Jag får mest ångest när jag ser det... att det verkligen är fel att äta "sådan mat"...
Kanske bara jag som är lättpåverkad... men jag tror nästan inte det?



Kommentarer
Postat av: camillalyktberg

Usch, jag mår bara dåligt av o se det dära programmet =/

2008-02-09 @ 21:13:11
URL: http://camillaelisabetlyktberg.blogg.se
Postat av: H

Samma här, dt ger en bara ångest. Tror man ska föröska hålla sig borta från sånna program. :)
Härligt att du kämpar !

2008-02-09 @ 21:32:05
Postat av: E

Jag blir riktigt upprörd när jag ser prorammet. Även fast det inte är medvetet av henne påverkar hon jättejättemånga framförallt unga tjejer! Skulle vara skönt att nån gång se ett program där folk faktiskt gillar sina kroppar, och accepterar både dom själva och människorna omkring dom, utsidor som insidor. Det finns allt för lite sådan i dagens läge...

2008-02-09 @ 22:11:51
Postat av: linda

Mhm, tycker precis som dig!! Man stör sig bara på henne när hon håller på sådär, och tar folk på magarna (iallafall jag) och det där som hon säger att man ska äta ser inte sååå jättegott att äta heller. har iofs inte sett det på ett tag nu, eftersom det får mig att må dåligt men de avsnitt jag har sett, så får dom ju typ inte äta någonting "vanligt" utan bara sånt man inte ens har hört talas om. sitter bara typ och stör mig på henne och tänker "fan, du ser ju inte heller så bra ut" haha, ja ja vet blir typ fientlig och tar till personangrepp när folk håller på sådär:P

2008-02-09 @ 22:19:03
Postat av: Carro

Jag tycker hon är extrem och sjukt jobbig ! Riktigt otrevliga kommentarer hon kläcker ur sig, shore att dom är överviktiga men dom har också känslor .. Sen tycker jag att det är sjukt att sätta människor på dieter .. Visst att det är nyttigt men det är för överdrivet, det är ju ingen livsstil de kan leva efter sen .. Nej, usch för Anna Skipper !

2008-02-09 @ 22:32:20
URL: http://acmd.blogg.se
Postat av: Sara

Vilken av bilderna tycker du är/vart snyggast?
http://ssaramaria.blogg.se

2008-02-09 @ 23:03:37
URL: http://ssaramaria.blogg.se
Postat av: Rosie

håller med, tycker programmet är en plåga! I ena stunden vill man titta för att lära sig vad man får/inte få äta.. men i samma veva får man så jävla ångest.

2008-02-09 @ 23:38:19
URL: http://rosiesconfessions.blogg.se
Postat av: Poolpojken Himself

Jag hatar tanten och tycker att hon borde lämna tv rutan till någon som både är mer konkret i sin kritik och mer påläst. "Det är inte nyttigt med mjölk!" säger hon i ett avsnitt och påpekar att mjölk är skadligt för hälsan... Hallå liksom?

2008-02-09 @ 23:51:21
URL: http://www.poolpojken.blogg.se
Postat av: anonym

jag har typ samma problem som du.. med anorexia och så att jag inte äter rätt och jag har blivit till sagd att inte kolla på de. asså, jag säger inte till dig att du inte får se de, men behndlaren jag har säger att det bara är dummt :P
aja, gillar din blogg i alla fall :)

2008-02-10 @ 00:05:33
Postat av: Anonym

jag stör mig så enormt på att verkligen ALLT är onyttigt enligt henne. Tror dock att mkt är påhittat för att dra tittare. Säkerligen!

2008-02-10 @ 01:21:34
Postat av: a

Nu gäller detta inte alla och det är inte menat att uppröra någon så förlåt i förväg om nån tar illa upp.

Men många gånger när folk ser en person som är sjukligt smal så tycker de flesta att det är väldigt synd om den personen för att det är en sjukdom osv. Och det är
väl helt sant. Inte alla, inte alltid, men i många fall som jag stött på. Men sen när det kommer till det motsatta, när någon är tjock istället. Då är det inte synd om den, då är den äcklig, har dålig självdisciplin, osv. Jag tror inte så många tänker på att det också kan vara en sjukdom och den psykiska biten är minst lika svår som för andra ätstörningar.

2008-02-10 @ 04:00:45
Postat av: Camilla

Hon får mig verkligen att skämmas över att jag äter!! Oavsett vad vilket inte känns speciellt bra.

2008-02-10 @ 11:42:08
URL: http://camillini.blogg.se/
Postat av: josse

visst hon behöver kanske inte håna folk men uppenbarligen behövs det ju. jag tror inte att det är första gången de har fått höra att de är feta eller behöver gå ner i vikt.. jag tror att man måste säga till på skarpen och man kan ju tycka att det är lite extremt att visa upp på ett stort bord vad dom äter under en vecka i ett stort varuhus men hon gör ju det för deras skull för att de verkligen ska inse. sen är det inte FEL att äta onyttig mat då och då.. skämma bort sig själv lite man ska inte må dåligt för att man äter pizza någon gång då och då. men att äta så mycket som dom gör och så mycket fet mat under endast en veckas tid är alldeles för mycket.. annars hade de inte sett ut som de gör. man lever inte länge om man fortsätter på det viset..

2008-02-10 @ 15:55:18
URL: http://sanningenomjosefine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0