No drama

Hej på er! Jag har haft en mysig juldag faktiskt. No drama! Har gått en promenad i solen(!!) med hunden och mamma vid havet, tränat, pratat massor med mamma, plockat undan lite, lyssnat på höööög musik... och nu precis åt vi julmat. Gottigott.

Imorse slog jag på tv:n på nyhetsmorgon och blev lite smått irriterad över vad de snackade om. Typ "vad gör man om man inte är nöjd med sina julklappar". Alltså give me a break. Måste alla vara så fixerade över saker? Visst är det roligt att få, men att gå och bli besviken över att man "inte fick det man önskade sig"... vilka jäkla i-landsproblem vi har. Tråkigt! Blev väl lite extra sur över det med tanke på allt som hänt mig och andra i min närhet på sistone. Livet handlar om så mycket mer än bara prylar!
Det är tanken som räknas.

Hur har det gått för er med julmaten och allt vad det innebär? För mig har det gått helt okej, med tanke på omständigheterna. Smakade på en grymt god choklad igår. Har läst någon gång i en tidning att många kvinnor tycker bättre om choklad än sex. HAHA! Eller inte, men det är ganska nära. Choklad är så jäkla underbart! Det var en pralin som var otroligt krämig och smälte i munnen... såg ut att vara rullad i kakao eller något. Yummy!

Ska mysa vid tv:n nu en stund. Puss!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Julmaten igår gick bra! Hade fått ett papper från min behandlare där det stod vad en normal jultallrick skulle innehålla. Följde den inte helt till punkt och pricka men det kändes skönt att kunna veta hur mkt jag ska äta. Åt också 3 st chokladpraliner från en Alladinask. Ångest efteråt. Kunde inte njuta, sorgligt och tråkigt. Ikväll ska jag äta såna där dadlar fyllda med mandelmassa har jag lovat mamma. Jag ska klara det! Äter du godis både på julafton och juldagen?

2008-12-25 @ 18:56:45
Postat av: Cornelia

Linnea: Vad skönt att höra :) Tråkigt med ångesten dock.

Åh dadlar är såå gott! Kanske också tar några ikväll, fast utan mandelmassan :P



Nä idag blir det nog inget godis. Imorgon blir det iaf efterrätt :) Fruktsallad & glass förmodligen! Gottit.

Kram <3

2008-12-25 @ 18:59:53
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Johanna

ptja, själv har man ätit mer än vad man behöver på ett år under julen, så bra eller dåligt... hm....... det beror ju på... hha

2008-12-25 @ 20:44:47
URL: http://jowhanas.blogg.se/
Postat av: Umma

Jag undrar inte om choklad är bättre än sex iallafall... Chokladen finns ju alltid där och säger aldrig någonting onödigt eller gör en ledsen. :-) REN NJUTNING! Dom där karlarna kan ju medföra en hel del trubbel...



Tummen upp för choklad - Åt ett par fikonbollar doppade i mörk choklad för en stund sedan - MmmmmM!

2008-12-25 @ 21:50:08
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Sara

jag fegade igår , åt ingen julmat alls faktist .

men smakade en sån som du har på nilden , MUMSIIIGT :D ,

med nougat i mitten :) Jumiii :)

2008-12-25 @ 21:51:29
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Postat av: d

jqag äldksr köttbukkar

2008-12-25 @ 22:08:26
URL: http://eerised.blogg.se/
Postat av: Ee

Fick lite ångest alldeles precis innan jag skulle hugga in på diverse gottigheter - men inte det minsta efter(!) Känns så himla töntigt ju. Varför ska JAG begränsa MIG liksom? Jag är värd allt det jag tycker om i världen, hur mycket jag vill och när jag vill. Orka vara en orolig bantar-kärring som "unnar" sig en liten pepparkaka en gång om året.. Don't want to be that boring. Har käkat allt möjligt gott, från mazariner till knäck. Och det är ju nu i mellandagarna man ska mysa till ordentligt och bara njuuuta av praliner och härlig tv! kram

2008-12-25 @ 22:26:39
Postat av: JosefinEmilie

Vad fina julklappar du har fått :)

God fortsättning gumman och fortsätt ta hand om dig..<3

Saknar dig. pussen

2008-12-25 @ 22:44:37
URL: http://regnblomma.blogg.se/
Postat av: Nathalie

de där chokladpralinerna går att köpa på ö.b iaf så som du beskriver dem (; kostar runt 20 kr för en liten ask tror jag (:

2008-12-25 @ 23:00:32
URL: http://www.metrobloggen.se/jordgubbee
Postat av: Anna

Både idag och igår har jag tänkt att fan va skönt att kunna äta mer utan ångest men sen nu ikväll upptäcka jag den "andra" sidan som typ säger kompensation fram tills nyår, asså gaah pallar inte! Skönt att det gått bra för dig iallafall, har aldrig smakat sånna där kakaopudrade chokladpraliner men de ser sjukt goda ut :D

2008-12-26 @ 00:13:14
URL: http://thernan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0