Dagarna går...

Dagarna går så himla fort nu efter jul. Idag har mamma och jag varit och tittat i lite affärer och ätit god mat på ett café - sesamkyckling med ugnsrostade rotfrukter & potatis med tzatziki. Köpte lite spännande hälsoprodukter på Ica. Bl.a torkade tranbär, dinkelfras, keso, vaniljkesella, frukt, pesto, linfrön osv.

Ikväll ska vi bjuda på riktigt god mat här hemma eftersom storebror med flickvän kommer hit. Först ska vi äta en galet god spenatgratäng (jag kan skriva receptet sen om ni vill?) som innehåller fetaost, spenat, creme fraiche, ägg (tror jag) och kryddor, som vi ska servera till kallrökt lax. Till efterrätt blir det fruktsallad med vaniljkesella. Har aldrig testat vaniljkesella förut, så jag hoppas det är gott. Det låter gott i alla fall. Hoppas jag gillar det bara, för jag har alltid hatat vaniljsås och sånt. Men detta kanske inte är alls samma sak?

Vet ni att de senaste dagarna har jag tyckt om det jag ser i spegeln. Känns ganska sjukt, men det blir oftare och oftare. Min kropp har förändrats supermycket den senaste tiden. Förut när jag var lite yngre satte sig all vikt i ansiktet på mig och på höfterna. Men det känns som det ändrats nu. Kanske för att jag blir äldre? Hmm jag vet inte. Någon av er kanske har märkt av samma sak på er själva? Att kroppen förändras med tiden. Hur som helst, det jag ville komma fram till var att jag känner mig nöjd med mig själv. Oftast. Jag kan liksom acceptera att jag har lite celluliter på låren... det har ju typ alla!! Och vem bryr sig om de groparna mer än jag själv? Nä gud, det är så dumt så...

Känns typ som jag har PMS idag. Är galet irriterad på småsaker hela tiden. Tror ni man kan ha det även ifall man inte har någon mens? Hmm, maybe.
Ha en fortsatt bra dag! Puss puss


+ Bild

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh ja lägg gärna ut det receptet sedan! Låter hur smarrigt som helst!

2008-12-26 @ 15:54:22
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Anna

Det där med att kroppen förändras känner jag igen. Ibland när man kollar på foto från förr så ser man att där vägde man si och så men såg helt olika ut. Får hoppas kroppen stället in sig på det läget man trivs bäst med när den väl bestämmt sig (om den nu nånsin gör de). Skönt att du gillar vad du ser iallafall, så de ska va!

2008-12-26 @ 16:07:59
URL: http://thernan.blogg.se/
Postat av: Sara

Åhh lät massa gott :)

En fråpga , kan man ha det till nåt annat än fisk ? ( gillar verkligen inte det ) typ kyckling eller nå sånt?



Om man kan ha pms vetitusan ,

vem vet den Kanske är på väg :)



Lycka till met matlagningen !

2008-12-26 @ 17:17:05
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Postat av: Therese =)

Jag och min sambo kallar mina celluliter för "kärleksgropar" :P och ja, 95 % av alla kvinnor har dom så det är ju inte onormalt precis, snarare tvärt om =D

2008-12-26 @ 17:23:46
URL: http://thereseinletters.blogspot.com
Postat av: sara

klart dina hormoner kommer ju ig¨ång, du borde få din mens snart :)

2008-12-26 @ 18:41:11
Postat av: Linnea

Är det receptet på spenatgratäng i "Klaras GI-mat"? Den är gryyyymt god!!!! :)

Förresten, fruktsalladen på bilden ser galet god ut, ska nog göra en till kvällsmål. :)

2008-12-26 @ 19:40:44
Postat av: Hanna

Det låter superbra, jag tycker du är jättefin. Din fina insida speglar din utsida, du är fin rakt igenom. Tack för en kanonblogg, den lyser verkligen upp! Ha det bäst, det är DU VÄRD

2008-12-27 @ 08:06:09
Postat av: Nathalie

ser riktigt gott ut det där på bilden (:

2008-12-28 @ 00:28:02
URL: http://www.metrobloggen.se/jordgubbee

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0