Spenatgratäng med fetaost

Denna gratängen åt vi igår tillsammans med rökt lax, tomatsallad och bröd. Oliverna skippade vi helt och rödlöken hade vi i tomatsalladen istället. Jag älskar denna gratängen! Går att äta till nästan vilket kött som helst. Fisk passar dock bäst tycker jag.



Gör såhär:
Sätt ugnen på 225 grader. Tina spenaten och krama ur överflödig vätska. Blanda ägg, fetaost, creme fraiche och spenat. Smaka av med salt & peppar. Häll smeten i en smord ugnsfast form, dekorera med oliver och rödlök och låt stå i ugnen ca 20 minuter.
Servera med lax och sallad.

Kommentarer
Postat av: Fannie

ser underbart ut, något som man ska prova kanske nu när man är ensam hemma ;)

Men en sak jag har tänkt på ganska länga nu .. Hur gick det med chokladkalendern? :)

2008-12-27 @ 12:51:30
URL: http://chokladbollen.wordpress.com
Postat av: Cattis

oh, låter supergott! Skulle vara gott att äta något annat än julmat, fy vad jag är trött på det nu! Skinka, skinka, skinka...



Jag vet att alla tjatar om det, men det kan nog vara bra att höra en gång till: Du kämpar superduktigt och jag är grymt imponerad! Du har ju "driv" ;)



Kramar!

2008-12-27 @ 14:19:01
URL: http://vitanova.blogg.se/
Postat av: Jennifer

den var super god, prövade den nyss!

2008-12-28 @ 19:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0