Rätt riktning igen

Ska snart ta bussen till Idun, eller ja om en timme alltså. Är såklart nervös för vägningen men jag tror det ska gå bra. Känner mig mer motiverad idag att ta ytterligare några steg i rätt riktning igen. Som man brukar säga, ett steg bakåt, flera framåt... och visst är allt jobbigare nu under julen, det måste jag erkänna. Det borde inte vara så eftersom julen är något jag verkligen tycker om. Längtan, myset, lugnet, glädjen.

Men nej, nu är det verkligen skärpning. Jag har valt öppenvård och då ska jag banne mig klara av det också. Jag har börjat känna av att jag slarvar med maten också. Smärtan som jag beskrev igår, över revbenen/bröstet, trötthet, knottror (fettbrist), huvudvärk, mer ångest, yr... osv osv osv. Det är inte värt alla dessa symptom. De är inte roliga!!

Efter Idun ska vi leta julklappar. Sen äta sushi. Mums! Idag ska det bli en bra matdag. Ska sätta upp som mål denna veckan att komma upp i minst 1500 kalorier varje dag. Det ska jag klara!

Puss & kram!

Kommentarer
Postat av: Pixie

Hoppas allt gick bra med vägningen och att du hittar nå roliga julklappar sen.

Ha det bra!

2008-12-09 @ 07:21:05
URL: http://pixiesaga.blogg.se/
Postat av: Mli

Du är verkligen en inspirationskälla för mig! Blir så stark av att höra om din vilja att bli frisk.

Bli inte rädd nu, men jag tror jag är smått beroende av din blogg ;)



Tack för en grym blogg iaf!

2008-12-09 @ 08:35:07
Postat av: sara

Lycka till :)

Jag tror du fixar detta :)

Förresten hur går det med din bok :) ?



<3

2008-12-09 @ 08:38:09
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Postat av: sarah

Tycker jag låter som ett bra första mål!

Jag ska nog också äta sushi idag, till middag. Eller gravad lax<3 MMmmmm mums! Är sjukt sugen på fisk!

2008-12-09 @ 09:01:02
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Louise

alla symptomen man får av att äta för lite är verkligen inte trevliga. försöker tänka på hur bra jag mår nu jämfört med när jag knappt åt någonting, men det är svårt efter dagens vägning :O hoppas det går bra för dig i alla fall tjejen<3

2008-12-09 @ 09:12:38
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: Frida

Du klarar det =)puss&kram

2008-12-09 @ 09:36:36
URL: http://www.flicka9i.devote.se/
Postat av: FANNY

ja steg i rätt riktning <3 saknar dig så!

2008-12-09 @ 09:58:29
URL: http://beautifulflower.blogg.se/
Postat av: Saara

Ops ligger du på så lite kalorier. fast jag vet att de jobbigt, jag ligger på en bra bit över 2000 men ska oxå öka :S försöker göra de fint i måltiderna, lägga till samt dricka mjölk mera. får mina n-rycker idag :S bkommer kännas cp attklunka i sig 300kcal via dem =/ kram

2008-12-09 @ 10:08:44
Postat av: Louise

Du kommer klara det Cornelia!

Lite tips för att öka kalori intaget;

Lägg till lite nötter på gröten/yoghurten, unna dig lite naturgodis eller en bit mörkchoklad, drick mjölk/jucie eller liknande till måltiderna.



Du ska se att det här går vägen, du är stark, även om du ibland känner dig svag. Men tänk på hur mycket vilja du hade ibörjan av sjukdomen, det krävs en enorm styrka för att kunna stå emot mat och hungerskänslor, alla frågor, träna fast det känns som man ska ramla ihop. Försök hitta den styrkan igen och lägg den istället på att bli frisk och gå emot ätstörningen.



Jag tror verkligen på dig, och du har inspirerat mig väldigt mycket ska du veta, ända sedan vi pratade i samma forum på UM för flera år sedan.



Ta hand om dig!



Kram

2008-12-09 @ 11:26:57
URL: http://cauterize.blogg.se/
Postat av: A.

Hoppas det går/gått bra på Idun idag!! Jag kom precis hem från mottagningen, hmm.. Vet inte riktigt hur det gick!:S



Det låter som att du har satt upp ett bra mål för veckan! :) Och jag tror absolut att du kommer fixa detta Cornelia! Blir lika glad varje gång när jag ser att du kämpar och gör ditt bästa! <3 Du är jätteduktig!

Vi hörs gumman, Puss!

2008-12-09 @ 12:58:10
Postat av: Carita

Beror knottror på fettbrist? o; det har jag aldrig fattat >:

2008-12-09 @ 16:29:50
URL: http://minicookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0