Näst sista dagen

Näst sista dagen på det sämta året i mitt liv. Tjohej! Låt 2009 bli ett bra år. Ett år då jag ska resa, uppleva, utbilda mig och skapa en framtid. Det ska bli skönt, även ifall jag inte har så höga förhoppningar. Det har jag haft tillräckligt i mitt liv, utan resultat. Men thats life. Alla drömmer. Vissa drömmar går ju tack och lov även i uppfyllelse.

Denna dagen har varit så tråkig. Riktigt slö har jag varit, men av någon anledning har jag varit det ett bra tag nu. Matt i kroppen och själen. Allt som händer omkring mig och allt som händer inuti mig. Tillslut orkar man inte mer och kroppen vill bara vila ett tag. Det märks otroligt tydligt på mig. Mitt humör har varit hemskt de senaste dagarna. Ibland låter det som att jag vill ha ihjäl någon, helst mig själv. Det är någon ilska i mig som bara växer och inte kan kvävas längre. Allt måste ut! Skrika som Ronja rövardotter gör. Vårskrik.

Skulle kunna gå och lägga mig nu. Men nej! Ska först se lite tv och sen äta kvällsmål. Viktigt, viktigt. Kolla bara in smoothien jag gjorde innan idag! Yummy. Den var riktigt god. Mjölk, banan, blåbär och kanel. Smoothies är något av det bästa jag vet. Jag brukar inte göra det på bara mjölk, men det blev jättegott! Mjölken skummade sig liksom. Smarrigt.

Nä tv nu. Pussar!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du den såg grymt läskande ut :P

Vet du vad?! Jag tycker det är jättebra att du tillåter dig att vara slö, tråkig och alla humör som du nu kan tänkas vara på. Visst, det är aldrig kul känna sig arg, men gör nåt bra av ilskan du bär inom dig. Stäng den inte inne utan använd den på ett konstruktivt sätt så kommer du fanimej att klå sjukdomen o vad du vill :)



Sätt upp mål hela tiden för dig själv, små delmål och så ett huvudmål. Ja huvudmålet vet vi ju vad det är. Men skriv gärna tex dagbok om dina känslor o tankar o så sätter du upp 3 mål för nästa dag som du har i tankarna. Försök inte vara längre bort än dagen idag o tänk på dina mål. Jag har börjat med det o fasen så mycket positivare jag är under dagarna. För det är oftast det jag skriver som mål hehe. och så tankar... inte skena i tankar.



Nåja nu fick du ett litet tips på köpet också!

Det är kanoners du har mål det ska man ha. Go meet your dream and the dream will come to you.

2008-12-30 @ 20:14:54
URL: http://www.fdana.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej här kommer ett annorlunda smoothierecept!



Banana latte smoothie



1 1/2 dl kallt starkt kaffe

1 banan

1 dl mjölk

1/2 tsk kanel

lite kanel & kakaopulver till garnering



Mixa alla ingredienserna i en mixer till en slät drink.

Pudra på kakao & kanel



Kramar & ta hand om dig. Önskar dig all lycka de kommande året!

2008-12-30 @ 20:51:50
Postat av: jag

alltså seriöst... skaffa ett liv? det enda du skriver om i din blogg är din hund, din mat och din mamma! what about kompisar, kärlek, LIVET? du är så jävla irriterande så det finns inte. du skryter fan om dina problem och att du är sjuk och äter lite!! jag lovar att du kommer lägga upp detta inlägg i din blogg som "elakt" eller "patetiskt" men vafan, det är ju bara sanningen? tänk!!!

2008-12-30 @ 23:38:51
Postat av: Maria

Som vanligt ser det jättegott ut :)



Använder du vanlig mjölk i smoothien? Eller det spelar ingen roll kanske?



2008-12-31 @ 00:12:24
Postat av: Maja

Åh hjälp så smarrig den såg ut du!!

Riktig somrig..snart är den här igen..sommaren alltså:)



Läste ditt inlägg om magen och grönsaker...

Alltså, har du inte ätit grönisar alls den sista veckan och mått bättre, eller har du bara dragit ner på dom? Och isf vilka har du ätit som kanske har funkat ändå? Knäppt att du kan äta frukt men ej grönsaker utan magproblem, brukar ju vara det motsatta! Med fruktosen och övriga sockerarter i frukt menar jag. Även för "friska";)

Går alla frukter bra för dig annars? Går det bra att blanda frukter med proteiner och fett utan upppkördhet/gaser/knip etc? Många frågor:p



Det skulle vara väldigt intressant om du ville ta upp mer om dina magproblem, och om du har hittat ett sätt att äta på (förutom grönsaker då) som har gjort det bättre sista tiden. Hur en dag kan se ut som funkar någorlunda t.ex!

Tror många är nyfikna och intresserade av det, då det är ett så pass vanligt problem.



Bara en fråga till: När du gick från senatse svälten och började äta mer, var det då magproblemen kom, och har dom blivit bättre nu?



Ta hand om dig, och det är OK att ha dagar som bara känns slappt och skit. Gör vad som faller dig in de dagarna, även om det bara är att totaldega. Så brukar man kunna komma tillbaka med nya krafter efteråt:) Men bara om du tillåter dig och säger att det är ok att det är så (och inte skäller för mkt på sötishunden din eller mami också);)



Kram!

2008-12-31 @ 00:23:32
Postat av: Cornelia

jag: Skaffa ett liv själv idiot. Tror du helt ärligt att jag vill dela med mig av hela mitt liv till dumhuvuden som dig? Jag har ett privatliv jag också, som jag vill ha för mig själv. Varför läser du min blogg då om jag är så jävla tråkig? Vad fan har DU då för liv? Min blogg är ett ställe där jag skriver om mina svårigheter och sånt som de flesta här vill att jag delar med mig av. Så fuck off. Jag har hjälp fler människor till ett bättre liv än du någonsin kommer göra.

Är du avundsjuk? HAHA! Och anonym är du också. Ditt fega dumhuvud.

2008-12-31 @ 09:37:28
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Cornelia

Maja: Mmmm eller hur! Sommarkänsloor :D



Jag har dragit ner på grönsakerna, så slutat har jag absolut inte. Typ gurka, paprika och tomat går bättre än broccoli, brysselkål och andra grönsaker.

Ja det är sant att de flesta frukter är jobbiga för magen, men bara jag tuggar ordentligt och äter långsamt så funkar det bättre än med de flesta grönsaker. Konstigt!



Jag äter aldrig frukt till huvudmåltiderna, alltså lunch och middag.. om det nu inte är frukt i maten då, men annars reagerar min mage på det. Men till frukosten, fikan eller melliset funkar det jättebra.



Har märkt att det beror mycket på hur, när och vad man äter som sätter igång magen.



Magen har blivit lite, lite bättre. Men det kommer i omgångar.. så jag vet inte exakt vad som är fel med den. För jag reagerar ofta på fet och sockrig mat också! Och det är ju inte grönsaker direkt, haha.



Tack för din kommentar! Hoppas du får en trevlig nyår. Massa kramar! <3

2008-12-31 @ 09:49:10
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Cornelia

Maria: Tack! :) Ja denna gången hade jag vanlig mellanmjölk. Annars gillar jag att ha den söta soyamjölken med vaniljsmak i smoothies! Supergott!

2008-12-31 @ 09:51:05
URL: http://annacornelia.se
Postat av: miss h

Ville bara tipsa dej om en dokumentär som kommer att visas på TV4 den 7/1 kl. 22,40 som heter "Barn Med Anorexia".



God Fortsättning och

Gott nytt År!



Kramar

2008-12-31 @ 10:54:55
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: miss h

Ville bara tipsa dej om en dokumentär som kommer att visas på TV4 den 7/1 kl. 22,40 som heter "Barn Med Anorexia".



God Fortsättning och

Gott nytt År!



Kramar

2008-12-31 @ 10:55:11
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0