Promenad

Var precis ute på en skön promenad med hunden. Gick i skogen och lekte med henne. Så jäkla kul! Hon är så lättlurad. Jag gömde mig bakom ett träd och visslade på henne. Så kommer hon trippandes på stigen och ser väldigt letande och förvirrad ut. Jag trodde hon skulle se mig men jag tog ett litet oskyldigt kliv från trädet ut mot henne och sa lungt "bu" och hon FLYGER åt sidan och ser jätterädd ut. HAHA! Det var inte riktigt meningen att hon skulle bli så rädd. Men jag fick mig ett gott skratt i alla fall.
Blev lite nostalgisk när jag gick där. När jag var liten bodde vi precis brevid en skog, jag var alltid där och lekte och klättrade i träd. Sen kom jag på de där små nässel-liknande växterna med vita små "blommor" på. Ni vet dom som smakar sött när man suger på dom. Någon av er vet nog vad jag pratar om. Jag kände doften av sånna. Mmmmm underbart!


Kommentarer
Postat av: FANNY

hade gärna varit där med dig!

2008-08-17 @ 16:31:08
URL: http://beautifulflower.blogg.se/
Postat av: A.

Sockernässlor kallade alltid vi dem när vi var små, men jag tror de heter Vitplister egentligen! :)

2008-08-17 @ 16:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0