Matscheman

Sitter vid min gamla dator nu. Ganska kul att kolla igenom alla gamla bilder på mig, vänner och familj. Samtidigt är det inte alls kul att sitta vid denna, för det var denna datorn jag haft under min sjukaste tid. Massa matscheman, kalorilistor och sparade länkar (till sjuka sidor) fanns kvar nu när jag satte mig här. Det är raderat, förutom matscheman som faktiskt kan vara bra att ha. Har en hel drös med matscheman men faktiskt aldrig följt ett speciellt länge. Det är svårare än man kan tro.

Jag vet att väldigt många som läser min blogg är sjuka, och ibland får jag frågan om jag har matscheman att dela med mig av. Ja det har jag!! Och om någon skulle vara intresserad så är det bara att mejla - [email protected]

Skriv om det ska vara ett schema för viktuppgång, nedgång (bara för överviktiga, så det är inga bantningsdieter eller så, en normalviktig står förmodligen still på ett sånt schema) eller stå still.

Hade faktiskt själv velat ha ett nytt som är gjort för mina behov och vad jag tycker om att äta. Det kanske jag får på idun om jag börjar där? Maybe...


Kommentarer
Postat av: carolina

hoppas du inte surfar in på de sidorna! pepp

2008-08-17 @ 20:07:47
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: malin

hej. Kan du inte lägga in en bild på dig innan du blev sjuk? mvh malin

2008-08-17 @ 20:10:29
Postat av: KRYCKAN

Jag har matschema för varje vecka, men det är hälsosamma saker! :)

2008-08-17 @ 20:30:47
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Rebecca

jag har Iduns matschema hemma ifall du vill ha det? =D

2008-08-17 @ 21:36:44
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: AnnaP

Men åh, kan du inte lägga upp ett matschema? Jag har precis lagt upp mitt matschema som jag har och måste följa nu. Kan du inte lägga upp ditt allra första matschema som du fick på din behandling? :)

2008-08-17 @ 21:44:25
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Jennie

Usch, bli påmind av allt negativt är aldrig kul. =\ Hoppas du raderade allt nu, verkligen.



Jag hoppas att allt går vägen för dig tösen :) Du verkar bara bli starkare och starkare.



Kämpa på :)



2008-08-17 @ 22:10:17
URL: http://raspberrie.se
Postat av: Tilda

Det sorgliga är att de som fortfarande är "sjuka" ber om matscheman för att ha riktlinjer för hur man inte ska äta om man vill gå ner i vikt - de använder matschemat för att ha koll på mängden och sortens mat man ska undvika och matschemat får en helt omvänd effekt.



Det är ju givetvis inte ditt fel, men kanske bra att veta (du kanske redan visste att det är såhär).

2008-08-18 @ 08:42:27
URL: http://kinell.blogg.se/
Postat av: KRYCKAN

Måndag lunch: bönsallad

middag: grillspett med kycklingkorv och grönsaker



Tisdag lunch: omelett

middag: korv stroganoff



Onsdag lunch: räksallad

middag: köttfärsgulasch



Torsdag lunch: blodpudding

middag: bönsoppa



Fredag lunch: wookade grönsaker

middag: kryddig ugnskyckling med créme fraichesås



Lördag lunch: pannkakor

middag: köttbit med sallad och créme fraichesås



Söndag lunch: kycklingkorv

middag: ugnsbakad laxfilé med dijonsås och broccoli



Där är ett exempel! Och till frukost brukar jag äta fil med flingor, frön och frukt, ägg och någon hårdmacka med ost.

2008-08-18 @ 10:36:34
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: S

Har du ett matschema för en tjej som väger 45kg och är ca 168 cm lång? Vill så gärna ta mig ur svälten!

Ha det bra.

2008-08-19 @ 20:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0