Kreta 2008 del 1

Jag har verkligen ingenting att klaga på när det gäller denna resan. Allt har varit så sjukt underbart. Så bra det bara kunde bli! Vi har skrattat och haft så sjuuuuukt roligt. Här kommer en del bilder, men LÅNGT ifrån alla. Jag delar upp det i lite kapitel och berättar om vad som hänt. Detta är del 1.

En flygbild måste man ju ha. Påväg till paradiset!


Flygmaten var väldigt bra. Men det bästa var ju servicen! Alla var så glada och trevliga på flyget.


Påväg till hotellet!


Ja där fanns ju verkligen inget att klaga på...!!


Entrén.


En del av hotellet.


Poolbaren!! Hela poolområdet var underbart.


Poolen var sval och skön.


Inne i poolbaren.


Vi fick välkomstdrinkar. "Exotic dream".


Vårat rum. Jag sov till vänster, hihi.


Balkongen.


Vi gick ner till stranden och åt lunch.


De försökte supa oss under bordet, HAHA!


Vi möttes av vin, frukt och ett brev när vi kom upp på rummet igen. Vi rörde ingenting eftersom vi va rädda för att få betala för det sen...


Där ser man. Ett välkomstbrev.


Såhär fräsch såg jag ju inte ut hela resan precis. Svettigt och klibbigt va det... uuärk.


De grillade och dukade upp middagsbuffén på kvällen. MYYYYYS!


Börjar bli kväll.


Maten va helt lovely. Olika saker varje dag också. Mums mums.


En dag vid poolen. Älskar palmer!


En kväll då vi gjorde oss fina. Best friends. <3


Kvällens efterrätt. Massa olika chokladtårtor. Struten med chokladsmörja i var sjukt smarrig.


Vårt hotell.


Vårt hotell nere vid stranden. En bar fanns till höger.


En av alla vackra kvällar.


Vi gick till den kända baren "splendid". UNDERBART ställe. Vi gillade bartendern Mike. Han va så go!


Vi fick gratis drinkar.


En dag vid lunchtid. Osminkad och hemsk. Men vem bryr sig i den värmen?


Vi hoppade i sängarna. Haha!


Efterrätt en kväll. Den lilla bakelsen med jordgubben va god. Inte alls så sötsliskig. Glassen va inte så god. Den va isig!!


Utgång till Splendid. Bästa kvällen ever.


Vi va fina!


Först gick vi till Eclipse och tog en drink.


Glada!


Mojito. Inte alls så god som jag trodde. Men den slank ner såklart.


Hejhopp.


Frozen strawberry Daquairi. GOOOOOOOOOOOOOOOOD!!!


Pina Colada. Skabb! Men gratis är ju gott...!


Fler drinkar vi blev bjudna på. Drack sammanlagt 10 drinkar var den kvällen/natten. Förstår inte hur det gick till... vi köpte två och blev bjudna på 8 var. Galet!


Vi dansade på bar och stolar. Dålig bild, men det va nog nån kass grek som fotade.


Bakisfrukost. Fralla, fruktsallad med nötter, pannkakor... mums. Vi mådde PISS dagen efter kan jag notera. Och ångrade oss att vi hade spolat två skitsöta norskar. Istället blev det två svenska killar, den ena med Björn Borg-tröja. Kan det bli värre?!!! Jag menar... vi va utomlands! Haha... men men. Man blir dum av sprit, det är ju det jag säger...!


En vacker kväll. Vi tog det lungt och gick promenad.


Skön kväll.


Och vackert som fan...!


Gillar denna bilden jag tog.


Denna också!!!


Kreta 08.


Pooooooose.


Innan kvällen började..


Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Jossi

Åh så himmla bra ni verkar ha haft det! Jag vill också, det ser såå underbart ut! Gillar dom där bilderna med solnedgången o de, ser nästan ut som riktiga vykort, fint :)

Har saknat dej, bra att du är tillbaka! Pöss på dej <3

2008-08-01 @ 15:40:08
URL: http://entjej.webblogg.se/
Postat av: helene

din vän är sjukt lik nelly furtado!

2008-08-01 @ 15:48:13
Postat av: Josse

Så fint ni verkar haft det :) . Var det all-inclusive?

2008-08-01 @ 15:48:28
Postat av: Solli

Välkommen tillbaka! Har verkligen saknat dina inlägg! Ser ut som att ni haft riktigt skoj därborta! Jättefina bilder! Och vilka fina drinkar ni fick ;o)

Måste verkligen ha varit en helt underbar resa!

Kram!

2008-08-01 @ 16:48:38
URL: http://sollis.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Josse: Nej det va halvpension, alltså frukost och middag! :D <3

2008-08-01 @ 17:23:02
URL: http://annacornelia.se
Postat av: linda

Vad fina bilder du har!! :) Jag har nyligen gjort en blogg men inte ännu kommit helt igång.. hur är det man får bilderna att synas? jag har laddat upp bilder och sparat dem, men de syns inte i bloggen (bara i arkivet).

2008-08-01 @ 17:51:03
URL: http://lindalouisew.blogg.se/
Postat av: Josephine

åhh så underbart!! vill också åka dit! lyllo dig! :)

2008-08-01 @ 18:40:16
URL: http://jossipossi.devote.se
Postat av: stars in heaven

Härligt att läsa att ni haft det bra :)

Kram

2008-08-01 @ 20:37:43
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: FANNY

haha någon tjej som skrev att jag är lik nelly furtado! haha e jag? :P.. haha ååh gumman tack för kommentaren! HAHAH Ditt inlägg om honom var så jävla kul :P ska också lägga upp det!! du måste skicka bilderna!!!! PUSSSSSS meant to be<3 ofcource

2008-08-01 @ 21:32:34
URL: http://beautifulflower.blogg.se/
Postat av: Cattis

Å vilka fina bilder! Vad roligt ni ser ut att ha haft det, å det verkar som du har fått med dig många fina minnen hem!:)

Kram

2008-08-01 @ 23:21:44
URL: http://kaktuuus.blogg.se/
Postat av: Anna

Ni ser verkligen ut att haft en underbar resa :D 10 drinkar på en kväll, you go girl ;) Skönt att det gått bra med maten och så med :)

2008-08-02 @ 00:42:28
Postat av: Carro

Välkommen hem igen! :)

Så härligt det ser ut! Bilderna får mig till att längta tillbaks!

Man reser allt för sällan har jag kommit på... :)



Kram!

2008-08-02 @ 10:54:57
URL: http://carooooline.blogspot.com
Postat av: JONNA

Mojito är ju alldels underbar. åh.

ser ut som ni haft det galet mysigt!

2008-08-03 @ 18:43:46
URL: http://falkiz.blogg.se/
Postat av: Lin

Vad hette hotellet som ni bodde på? Ser urmysigt ut! Jag och min vän funderar nämligen på att resa till kreta men vi hittar inget hotell sop verkar direkt bra..

2009-01-06 @ 15:46:58
Postat av: Cornelia

Lin: Det var ett underbart hotell! Väldigt lyxigt. Fem stjärnor :) Det heter Minoa Palace och ligger i Platanias. Bästa stället på kreta <3

2009-01-06 @ 16:38:56
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0