Kladdiga chokladmuffins

Bakade precis dessa chokladmuffinsen. Hittade dom ur en amerikansk vegetarisk kokbok vi har hemma. Jag valde mellan blueberry muffins och dessa chocolate muffins. Men eftersom min mamma är galen i choklad så valde jag dessa.





6 stora eller 9 små

4½ dl vetemjöl
2½ tesked bakpulver
3/4 dl kakao
2 matskedar socker
175 gram mörk choklad
1 ägg, vispat
125 gram gräddfil (jag hade bara kesella hemma, det gick lika bra)
185 gram mjölk
90 gram smält smör

Ställ ugnen på 180 grader. Smöra muffinsformarna (eller använd pappersformar om ni vill). Blanda mjöl, bakpulver, kakao, socker och riven choklad. Vispa ägget. Gör en grop i mjölbladningen och häll i ägget, gräddfilen, mjölk och smör. Rör om ordentligt. Klicka i smeten i formarna och grädda i ugnen i ca 12-15 minuter. Ta ur muffinsen och låt svalna.

Kommentarer
Postat av: Cattis

Mums!:)

2008-08-23 @ 16:21:50
URL: http://kaktuuus.blogg.se/
Postat av: Jossi

Undrar bara..eftersom du har problem med maten eller jobbigt med maten, fast kanske inte lika mkt nu!? Äter du det du själv bakar eller bakar du bara för att det är skoj? För du verkar ju gilla matlagning oså annars, allt ser så mumsigt ut som du gör, hihi :)

2008-08-23 @ 18:12:35
URL: http://entjej.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0