Hur jag blev blond igen

Brukar få frågor ibland om hur jag blev blond igen, efter att ha färgat mitt ljusblonda till riktigt mörkt. Ett tag trodde jag att jag aldrig skulle bli blond igen, men det blev jag! Det tog tid, javisst. Men bättre det än att hårets kvalité går åt pipan.

Detta var efter att ha färgat mitt hår mörkbrunt hos frisören. Jag färgade sen om mitt hår 2 gånger hemma, och det blev nästintill svart! Så jag var mörkare än bilden under när jag började slinga ljusa slingor.



Här är håret efter första slingningen. Jag slingade med Poly Blonde, den som bleker flest nyanser och den som innehåller en hätta (sån man har på huvudet och drar ur hårstråna ifrån). Jag hade i färgen det längsta man fick, tror det är 40 minuter. Annars står det på paketet.

 

Efter andra slingningen blev det såhär. Inte alls gult eller oranget. Gjorde på exakt samma sätt som första, men tog nog lite fler slingor denna gången. Jag väntade ca 1 månad innan jag slingade andra gången. Tog lagom stora slingor. Minns inte exakt hur stora... men inte jättetunna och inte jättetjocka.

 

Här är efter tredje slingningen (+ löshår med clips från rapunzel - ljusbrun). Gjorde på exakt samma sätt återigen! Men lite fler slingor denna gången också. Väntade nog 1½-2 månader innan jag gjorde denna slingningen.



Sista slingningen blev det suuuperblond! Då drog jag igenom allt i slinghättan. Hade i färgen ca 35 minuter tror jag. Kollade när det såg ljust ut helt enkelt. Det blev ganska torrt och skört och en del hår gick av, men verkligen ingenting som syntes! Har dock väldigt tjockt hår, så kanske därför. Men man får nog räkna med att lite hår går av. Men jag lovar, det växer tillbaka igen. Jag väntade ca 4½ månad innan jag gjorde sista slingningen. Mitt hår behövde återhämta sig efter de förra blekningarna!


Nu ser mitt hår ut såhär. Mycket glansigare sen jag blekte allt. Det återhämtade sig väldigt snabbt med hårinpackningar, bra schampo och värmespray som skydd för plattången och solen.
Ska nog bleka min utväxt snart. Ska se om jag gör det själv eller om jag tar mig till en frisör. Tycker jag är ganska duktig på dehär med blekning och färgning nu, så jag kanske slipper lägga ner hundratals med kronor hos en frisör.


Kommentarer
Postat av: Frida

Shit vad fräckt att det tog sån kort tid och verkligen blev fint blont!

2008-08-26 @ 23:30:44
URL: http://fraida.blogg.se/
Postat av: alma

vilket paket använde du, ett slingpaket eller tog du blondering för hela håret men gjorde själv slingor? skulle hjälpa mig jätte mycket om du kunde svara :)

2009-01-09 @ 02:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0