Havremuffins

Dessa muffinsen ska jag baka imorgon. De verkar supergoda! Tänkte dela med mig av receptet om någon annan också känner för att baka.
Jag kanske gör mina lite mer intressanta genom att ta i linfrön och solrosfrön. Kesella kanske också är gott?



12 stycken

1 äpple
4 3/4 dl havrekli
1 1/2 tsk bakpulver
2 msk råsocker strö-, eller samma mängd sötningsmedel
2 dl mjölk
2 äggvitor
1 msk olja

Ugn: 225°

Gör så här:
1. Riv äpplet grovt, låt skalet vara med.
2. Blanda havrekli, bakpulver och sötning, och tillsätt äppelrasp, mjölk och olja.
3. Vispa äggvitorna till ett fast skum och vänd ned i smeten.
4. Grädda muffinsen. Beräkna gräddningstiden till 15 minuter.
Muffinsen kan frysas!

Receptet kommer från hemmetsjournal.se

Kommentarer
Postat av: Camilla

Dom verkar jättegoda, måste provas =)

Kram

2008-08-06 @ 18:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0