Tips!

Nu ska jag börja med mina mellanmål igen, som jag slutade med för ca 5 månader sen. Dumt! Just nu känns det som jag har noll fantasi för vad jag kan äta. Visst, man kan ta en macka... men jag gillar variation! Vad mer finns? Något speciellt ni verkligen älskar att äta till mellanmål/kvällsfika?
Idag har det blivit frukt till mina mellanmål. Det tar emot nått enormt, när jag vet att jag egentligen inte måste. Men för mitt eget bästa, och för min kropps mående så måste jag.
Tips tack!

image1783

Kommentarer
Postat av: Anna E

Smaskiga mellanmål är lite fruktsallad med ekologisk yogurt 4% alt turkisk 10% med några nötter och en lite honung! Eller messmör, keso och skivad banan på ett bröd. Toppa m salt!
Det är gott att äta... och det finns såå mycket som ÄR gott och jag skulle vilja äta... VARFÖR ska det vara så svårt!! Hatar den här sjukdomen.... Kom igen Cornelia så äter vi oss fria! Kram!

2008-04-26 @ 20:20:34
Postat av: Sofia

Jag brukar tänka att det är bra att äta minst ett äpple mellan målen för att då får man bättre andedräkt. Den luktar inte surt eller som sprit (som de kan göra vid svält) utan istället helt normalt. Så, du kan ju alltid tänka
så när det tar emot haha!

Något tips kan ju vara egen risifrutti, det finns massa goda recept på egna risifrutti. Man köper ju sånt där gryn sen några goda bär och mosar och häller på.
Eller kräm och havremjölk?
eller smoothie och en macka
eller så kan man göra egna kakor av musli. Du brukar ju äta musli och om man blandar i lite olja kan man "dega ihop" det till små kakor och lägga i ugnen (antar jag?) jag har för mig att jag läste det någonstans. Och det borde ju vara jättegott! =)

Lycka till med mellanmålen!
Det är ENBART sunt och SMART. Inget annat!

2008-04-26 @ 20:30:48
Postat av: M

Snubblar in på din blogg och känner igen mig i så mycket. Är det inte hemskt ironiskt att man kan älska mat så mycket men ha så svårt att äta den..? Jag brukar pendla försöka lura i mig mellanmålen, just för att de kan kännas "onödiga". En fika med kompisar är socialt och får mig att må bra, en stor påse mixad torkad frukt är nyttigt men innehåller faktiskt en del kalorier... Dagarna går, mellanmålen slinker ner och jag mår bättre och bättre. Hoppas att du har en fin helg!

2008-04-26 @ 20:33:55
URL: http://livsaptit.blogspot.com
Postat av: Sofia

Förresten, jag var inne på Fannys blogg en sväng och såg en bild på dig när du ler stort och visar tänderna.
Jag tror jag aldrig har sett dig le så mycket på en bild. Du har ju ett otroligt vackert leende och har en slående utstrålning.
Du borde le oftare.

2008-04-26 @ 20:36:36
Postat av: Roxanna

Tips på lite mellanmål:

frukt/fruktsallad/torkad frukt (tex russin, vindruvor, torkade aprikoser, dadlar), några bitar mörk choklad, olika youghurtsorter med tex bär i, keso + lite grönsaker, mackor med olika slags pålägg (då kan man variera olika brödsorter + variera påläggen), smoothies/milkshakes gjorda på youhurt och bär eller mjölk och tex banan (supergott!), nötter (tex cashew eller pistagenötter som har bra fetter), en liten skål med flingor eller en nyttig müsli + mjölk/yoghurt.

Hoppas det hjälpte något :) inte så ovanliga mellanmål kanske men gott är det :)

2008-04-26 @ 20:54:29
URL: http://Roxiee.blogg.se
Postat av: Hedvig

Smoothies är bra mellanmål som jag brukar ta! Gott att mixa lite lättyogurt med vaniljsmak, någon juice och massor av olika bär och frukter. Senast gjorde jag en med fryst mango, jättegott :)

2008-04-26 @ 20:55:50
URL: http://olsentwinsnews.blogspot.com
Postat av: f

*avocado med en klick keso i. *mozarella o tomat. *yoghurt med musli/frukt. *matigmuffin. *fruksallad. *smoothie. *banan med choklad i ugnen.

2008-04-26 @ 21:07:30
Postat av: Nina

turkisyogurt med linfrøn ær supergott!

2008-04-26 @ 21:18:21
URL: http://shallange.blogg.no
Postat av: AE

banan med yoghurt

knäckebröd med makrill-i-tomatsås på

smoothies

2008-04-26 @ 21:33:45
URL: http://anorex.blogg.se
Postat av: K

nötter är gott!
även fruktsallad som Anna skrev.
Något jättegott såhär när det börjar bli varmt är ju också smoothie, det kan du variera mkt.
yoghurt i dess enkla form (eller varför inte lägga lite i frysen så det blir yoghurtglass?)
en skål flingor/musli?
nyponsoppa med keso. (eller bara keso i all sin ära?)

lycka till med mellanmålen nu!

2008-04-26 @ 21:45:46
URL: http://lillajag91.blogg.se
Postat av: Mikaela

Jag har ätit en kopp yoghurt med flingor och två knäckebröd varje kväll i snart 10 månader! Det funkar bra!

Sedan borde du testa eat neutral nötbarer, de är gudomliga

2008-04-26 @ 21:57:00
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen/
Postat av: ninni

lättvaniljyoghurt med müsli och banan, jättemumsigt! Sen är även osaltade nötter gott och energigivande, russin med när jag tänker efter ;) PÅ ica finns små påsar blandat med nyttiga nötter och torkad frukt som är lätt men iaf något..

2008-04-26 @ 22:12:01
Postat av: Tess

Har en liten fråga.. i "mattillåtet" står det ju att järnrikebröd ska vara så bra. Har du nån aning om vart man köper det nånstans? Skulle så gärna vilja prova, men hittar det verkligen inte nånstans..

2008-04-26 @ 22:13:21
Postat av: pims

frukt med keso (& pudra kanel över)
går ju att variera i all oändlighet m olika frukter, bär osv :)

välling
risifrutti lr egen: hälften risgrynsgröt,hälften vaniljyoghurt,ät med sylt!
tunnbrödsrulle
libabröd med ost & skinka

2008-04-26 @ 22:14:12
Postat av: stars in heaven

Smooties kan vara gott:)

2008-04-26 @ 22:27:30
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: anonyma klara

hej! Jag har bara en fraga.. For jag haller namligen pa att ga upp i vikt, typ 4-5 kg (att ga upp), men det ar skitjobbigt saklart! Men nar du gick upp, vad at du typ som kvallsmal och sa? At du sotsaker, kalorifulla saker, brod och kolhydrater eller typ glass?? tack pa forhand! Din blogg ar jatteinspirerande!

2008-04-26 @ 22:40:31
Postat av: B.e

Något som är jättegott är yoghurt (jag kör på vanilj eller sommarbär från Valio) som jag har kanel i, tillsammans med skivade äppelbitar, som jag antingen lägger i yoghurten (i "tärningar") eller som jag doppar i yoghurten och äter! Det är smaskigt gott!

2008-04-26 @ 22:52:54
Postat av: Lina

fil, flingor, en macka med varierade tillbehör, ägg, fruktsallad, nötter, skorpor med keso på är riktigt gott. :) det finns massa varianter.

2008-04-26 @ 23:01:21
URL: http://linafredman.blogg.se
Postat av: Emelie/Rojosa

Ett bra mellamål som jag inte kan få nog av är:

vaniljyogurt, blandat med valfri frukt, havrekudda och lite musli.

Supergott!!

2008-04-27 @ 00:59:11
URL: http://rojosa.blogg.se
Postat av: Rebecca

tips:
* macka med avocado, keso och en smootie
* 1 avocado med keso och räkor
* toast med ost och skinka
* yoghurt och musli
* turkisk yoghurt med honung och nötter
* yoghurt, banan, mulsi
* smoothie och toast
* fruktsallad keso, nötter, torkad frukt
* toakde frukt, yoghurt och macka

bara lite tips:)

2008-04-27 @ 02:47:47
URL: http://RebeccaCecilia.blogg.se
Postat av: E-S

Tess: järnrikebröd finns i alla konsumbutiker, coop osv. Det finns där hårdbrödet finns. Hoppas du hittar det!

2008-04-27 @ 04:17:07
URL: http://thecrazybeautiful.blogg.se
Postat av: Cornelia

anonyma klara: Förut till kvällsmål blev det ofta en skål med flingor, yoghurt och frukt. Ibland mackor, ibland fruktsallad, välling.. himla olika! :)

2008-04-27 @ 08:36:10
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: milla

åh tack för en fin komplimang! :o) Visst kan det vara svårt att komma på bra mellis ibland, tur att der finns internet som är fullt av tips! :o)

2008-04-27 @ 09:01:51
URL: http://www.halsofreak.blogg.se
Postat av: lotta

shit vad gott det ser ut:D

2008-04-27 @ 19:11:41
URL: http://charloppiey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0