Storhandling och Thailandresan

Idag ska jag och mamma och storhandla. Ska bl.a köpa ingredienser till bovetefrallorna jag sett många göra, och de verkar himla goda. Tråkigt att det ska blötläggas och ha sig, men jag hoppas det är värt besväret. Ska också handla lite lunchmat till mig en tid framöver. Skönt att ha hemma så jag slipper springa till konsum stup i kvarten (som också är jävligt dyra, och kvalitén på saker och ting suger verkligen).
Efter handlingen åker vi ner till Skanör och släpper hunden lös. Finns stora öppna fält där nere som är perfekta att springa av hunden på. Går väl lite i skogen också, när vi ändå är där. Grymt mysigt! Älskar att ha snuffen lös också, hon är så duktig och lyhörd! Hon skulle aldrig sticka från mig.

Mår faktiskt riktigt bra idag. Känns som maten går jättebra och jag känner mig en aning piggare än förut. Eller åtminstone att jag vill hitta på lite grejer. Kanske har med gårdagen också att göra att jag är på bättre humör? Troligen.

Just det! Uppdatering om Thailandresan. Vi tänker åka i februari-mars nästa år, och min storebror är också sugen på att följa med. Hoppas det! Mamma är riktigt med på detta också. Hon vill bo fint några dagar (lite dyrare) och lite billigare vissa dagar. Vi ska åka runt och se en massa! Uppleva saker, och inte bara ligga på playan hela dagarna. Snorkla, rida på elefanter och gå i djungeln... woow! Vill göra så mycket där borta! Jag tror vi åker 2 veckor, men mamma var sugen på 3 också. Fast jag vet inte om jag vill vara borta SÅ länge. Har ju faktiskt hunden och så. Undra hur hon tar det att vi är borta i 2 veckor? Får träna innan.

Ska sminka mig nu. Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Åse

härligt att du är på bättre humör! det förtjänar du efter dessa jobbiga veckor :)
låter verkligen helt underbart med thailand. minns inte om jag skickade iväg en kommentar om min thailandsresa jag gjorde för några år sen eller ej? om inte så måste jag absolut berätta om den för dig någon gång för det var LOVELY! och var precis som du vill att din ska vara. bad och sol på milslånga paradisstränder blandat med shopping, äventyr i regnskogen, resa runt bland exotiska och öde öar, äta spännande mat, dricka exotiska fruktdrinkar och bara ta det lugnt. åh vill verkligen tillbaka! om du vill ha tips på bra ställen får du jättegärna skriva!
kraaaaaam på dig sötnos!

2008-04-05 @ 16:51:28
URL: http://aasemaja.blogg.se
Postat av: Camilla

Var ska du ha hunden när ni är borta?
Kram

2008-04-05 @ 18:28:59
Postat av: Thepreciousgirl

Camilla: Hos någon nära. Lämnar henne absolut inte till nått hunddagis eller så... usch nej! Hon ska vara trygg med någon hon träffat mycket förut :) Mår vi bra ska hon också må bra!

2008-04-05 @ 19:31:51
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: AnnaP

Skanör som i Skanör vid Falsterbo? Sjukt vackert ställe i alla fall! :)

2008-04-05 @ 20:24:40
URL: http://myanalife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0