Recept och grillning

Muuuums vad gott det var. Mamma hade gjort små foliepaket med pangasius (en vit fisk), tomat, citron, philadelphia med örter, squash och paprika som vi grillade ca 15 minuter. Till detta min underbart goda couscousmix! Det bästa med denna middagen är att det går så himla fort! Och att det är sjukt gott såklart + funkar himla bra för min känsliga mage!

image1756

Min favorit couscous blandning!

Koka upp vatten med buljong, fryst spenat och mango i bitar. Skiva tomat och ta bort det sliskiga inuti dom (haha!). Ta av kastrullen från plattan och häll i couscous, låt stå med lock i 5 minuter. Häll sen i de hackade tomaterna och strö på rikligt med persilja.
Klart!!

Tar ca 10 minuter, och så är det så gott och ser samtidigt proffsigt ut.

Har ni någon favoritblandning med couscous?


Grillen. Somrigt eller vad?!!

Kommentarer
Postat av: sandra e

jag har en favvo på couscous som jag gör ofta. passar till det mesta.
Det är små bitar avocado, små bitar cashewnötter, rödlök, körsbärstomater, färsk spenat (el ruccola), paprika och ibland gurka. Jag brukar ha feta ost och små bitar med oliver och olivolja..mmm det blir riktigt krämigt och lent i munnen med avocadon och fetan...

2008-04-21 @ 21:03:27
URL: http://Zandros.blogg.se
Postat av: JuJu

Couscous e nåt utav det värsta jag vet hahaha xD
Finns bara en arabisk maträtt jag gillar, couscous görs till bollar typ, med köttfyllning och läggs i en kastrull, så blir det som en soppa =)

2008-04-21 @ 22:34:32
URL: http://shesmiles.blogg.se
Postat av: L

Grön stekt sparris, grillad paprika & chili, mozarella..och lite ruccolla. det är SJUKT gott blandat med couscous!

2008-04-21 @ 23:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0