Lunch och mellanmål!

God eftermiddag! Jag är på ganska bra humör. Jag har ätit hittills exakt så som jag bestämde mig för igår. Mellanmålet är alldeles nyss avklarat, och det känns himla bra! Magen gör fortfarande otroligt ont, är svullen och bubblig vilket gör det svårt att verkligen njuta av maten. Men sålänge jag får i mig det jag ska är jag nöjd.
Lunchen bestod av en omelett med spenat och crabsticks. Tillagningen gick mindre bra! Jag skulle tina upp spenaten i micron nån minut, men glömde sätta på "defrost" och hade istället "full effekt". Plötsligt ser jag ett ljust sken komma från micron, och det brummar som attan i hela maskinen! Det brinner!!! HAHAHA! Vet ni hur jävla rädd jag blev? Det kom lågor upp från spenaten. Som tur var hann jag stänga av innan det började brinna ordentligt. Fyfasen vad skakis jag blev! Mamma hörde hur jag skrek. "Jag satte eld på spenaten!".

Jaja. Jag överlevde, och jag tror micron mår okej...!

Lunch: Omelett med spenat och crabsticks, keso och skivad tomat.
Mellis: Smoothie gjord av havremjölk och banan.

image1623

image1624

image1625

Kommentarer
Postat av: Camilla

Bra Cornelia att du har börjat tagit tag i maten nu på allvar, det är enda vägen ut ur ätstörningen!
Ett steg i rätt riktning.
Dina måltider ser alltid så goda ut.
Omelett åt jag också till lunch dag
Kram

2008-04-09 @ 15:22:28
Postat av: Rebecca

hur gjorde du den omeletten? Mina gå ALLTID sönder! jag har aldrig lyckats hålla en omelett hel! =( Men du verkar vara grym så nu vill jag ha dina mängder och dina tips och tricks^^ haha

2008-04-09 @ 16:06:28
URL: http://rebeccaCecilia.blogg.se
Postat av: lilla ja

Nu när du är mer känd vågar jag inte ge ut min läng, hoppas du känner igen mig ändå, tänkte bara att jag skulle rapportera till dig nu när jag kommit hemifrån thailand som jag lovat, MÅSTE rekommendera Koh lanta och hotellet Lanta sand resort and spa, med apollo, vilket grymming hotell!! Mysigt, lugnt, lummigt men mycket grönt, bara en rad solstolar vid havskanten, super fräscht och lyxigt!! Vi var där nu i slutet av mars vilket var perfekt tycker jag! Lugnt som sagt, och lite varmare. Så hiiimla avkopplande, det var längesedan jag mådde så bra. Vi var även några nätter på Koh mook, en liten ö, ännu mindre, mer söder ut, gick att ta sk speedboat på en timme, där hade vi apor som husdjur. Lanta var en väldigt lätt ö att ta sig runt ifrån, bra förbindelser, många billiga och urmysiga snorklingsutflykter.
Det kostade omkring 12000 per pers för två veckor med apollo som sagt, och vi var tre st, bla min lillebror som är 13år, han tyckte också det var perfa! Om du vill ha bilder eller annat så hojta, så kan jag maila dem till dig! Jag har ju inte kunnat läsa din blogg, så vet inte hur långt ni kommit i planerandet, kanske redan bokat nått? Hur som helst, hör av dig om du vill höra mer. Ta hand om dig gumman! Kram

2008-04-09 @ 16:36:19
Postat av: bea

ser jättegott ut! vad duktig du är :)

2008-04-09 @ 16:41:40
URL: http://beasmode.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

Lilla ja: Jag vill jättegärna se bilder! Mejla! :D Vill veta ALLT! Vi har inte bokat än. Men vi ska nog hålla oss runt koh lanta, khao lak, krabi, och öarna därute som phi phi och så.

Vi hörs på mejlen ! :) Kram!

2008-04-09 @ 17:12:07
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Anna

Kan inte du berätta vad som är nyttigt/bra med keso? Har aldrig fattat det, men det vore roligt att veta :)

2008-04-09 @ 17:14:10
Postat av: Thepreciousgirl

Anna: Massor med kalcium och protein! :) Mättande och gott är det ju också ;D Går att variera jättemycket!

2008-04-09 @ 17:18:09
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Julia

Det ser så gott ut, din mat ser alltid så himla god ut. Jag blir sugen på omelett och spenat nu ^_^

2008-04-09 @ 18:07:25
URL: http://ibebeautiful.blogg.se
Postat av: RASA

hah, kunde int låta bli att skratta; "Jag satte eld på spenaten!"

: )

2008-04-09 @ 18:30:23
URL: http://sara91.blogg.se
Postat av: Matilda

Pepp till dig! =) Försök att inte tänka för mycket på vad du äter, gå på känslan av vad du är sugen på.. så gott det går, för det är ju inte alltid så lätt när man har en ätstörning. Men fortfarande, PEPP!

2008-04-09 @ 18:36:27
URL: http://shannas.blogg.se
Postat av: Maja

Ser muums ut, älskar ägg:)
Så himla bra att du höll dig till det som du bestämt! Visst känns det lite befriande efteråt, att man hållt det man lovat?:)

Bara en liten pyttesak jag tänkte på när jag såg bilden...Vart är kolisarna gumman?
Inte så mkt energi med bara protein och fett till lunch.
Det kanske bara blev så av slump, eller var det lite omedvetet inräknat iom att du drack smoothie idag också?

Kram

2008-04-09 @ 21:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0