Godmorgon, 17 april

Idag är en sån dag jag inte vill gå utanför dörren. Regnar gör det och ser otroligt kallt och ruggigt ut. Drömde en massa sjuka saker inatt, typ att jag var på stranden och att det kom hundratals militärflygplan som jag trodde skulle bomba oss. Alltså sjukt eller vad? Varför drömmer jag alltid om flygplan?! Antingen kraschar vi, och man känner ångesten. Eller så ser jag ett flygplan krascha, och ibland bombar flygplanen mig. Jag drömmer ofta också att jag åker i bilar som åker av vägen och jag dör. Kanske är det ett tecken att jag känner att jag tappat kontrollen? Att det är något inom mig som styr mina handlingar och gör mig förvirrad. Drömmar betyder ju oftast något... hade varit roligt att få mina sjuka drömma tydda.

Ibland blir jag så trött på mitt jobb. Det tar verkligen energin ur mig! Det är så stirrigt där, mycket ringande telefoner, och allt jag gör måste vara rätt och nogrannt gjort. Alla gör ju sina misstag, men jag har verkligen inte lärt mig att misslyckas ibland. Det tar hårt ibland, och ibland rinner det av mig. Klart att jag trivs på mitt jobb och så, men lite semester hade inte suttit fel. Men det dröjer. Tänkte ta ledigt i Juli. Och det är ju...3 månader till! Gosh... (och för er som undrar så jobbar jag med spedition, sök på google om ni inte vet vad det är..)

Frukosten idag blev enkel. Allbran flingor med havremjölk, ett knäckebröd med philadelphia o gurka + ett stort äpple. Har köpt den vanliga philadelphian, alltså inte light. Och fyfan vad god den är!! Aldrig mer light...! I de flesta produkterna iaf.

Återkommer i eftermiddag. Hoppas mitt löshår kommit då!!
Puss !

Kommentarer
Postat av: alice

drömmar brukar ofta betyda motsatsen. tex om du drömmer att din vän dör betyder det att du kommer få en ny vän.

kram

2008-04-17 @ 07:35:54
Postat av: Anonym

Hej... Tänkte bara, visst hade du provat att skölja med..vad var det? diskmedel? för att få ur lite färg ur håret... Hur gjorde du? MVH / lotta

2008-04-17 @ 08:51:36
Postat av: Kristin

Drömmar betyder ofta motsatsen har jag hört så drömmar om döden ska betyda att man kmr få ett långt och lyckligt liv. Så de kanske inte är så dumt ändå:P
Jag har läst i din blogg ett tag nu och måste säga att du är oerhört inspirerande. Har själv haft anorexia och är på god väg att bli frisk. Men det är ju inte lätt. Hjärnan är i tusendelar och vill åt alla håll, både tillbaka och framåt. Önskar dig all lycka med din kamp och ska fortsätta att inspireras av dig. Kämpa på!

2008-04-17 @ 09:40:37
Postat av: Thepreciousgirl

anonym: Bara tog diskmedel och tvättade det :P Vet inte om det funkade.. men tänk på att det sliter på håret!!
**
**
Kristin: Tack ska du ha!! :D

2008-04-17 @ 11:03:17
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Sandra

läser som vanlig din blogg nu dårå ;)

håller faktiskt precis på med sömn och drömmar i skolan på psykologin och det fanns några exempel som passade bra:

- flygdrömmar kan betyda att vi känner oss fria, och behärskar vår livssituation

-att falla eller största nerför ett stup kan vara ett uttryck för en osäkerhet vi känner

-att bli jagad eller förföljd av någon kan betyda samma sak som falldrömmarna

-att befinna sig på en offentlig plats och plötsligt upptäcka att man är naken kan tyda på en rädsla att bli avslöjad, att bli sedd som den man verkligen är.

om du också drömmer en dröm flera gånger kan det betyda att den drömmen har ett samband med problem eller känslor du känner och har.

lite info sådär, hoppas du kan tyda dina drömmar:)

2008-04-17 @ 11:21:38
Postat av: Ida

Jag drömmer alltid om tåg! Att jag åker i dem, att jag är på tågstationer att jag missar tåg att jag ser tåg åka förbi, att jag möter folk som ska med tåg... Ja nästan alltid tåg i någon form.
Men jag tror i alla fall att drömmar betyder de man själv tolkar dem som.

2008-04-17 @ 11:21:53
URL: http://marblehouse.blogg.se
Postat av: Anna

Har tatt efter dig lite och försöker också sluta med en del lightprodukter och produkter med sötningsmedel. Vissa är faktiskt himla onödiga och dessutom så mkt godare i vanlig form :)

2008-04-17 @ 16:37:06
URL: http://shewantsit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0