Godkväll!

Det gick bara fint. Kände mig hyfsat lugn, men kändes lite konstigt att beställa in en pizza. Tog en barnpizza, vegetarisk med la till lite räkor. Åt lite mindre än halva och skrapade bort osten, men själva grejen att äta pizza är jobbig i sig, så jag är ändå nöjd och glad över att jag gjorde det!
Men jag blev faktiskt lite besviken. Jag fick för mig att pizza var mycket, mycket godare! Vi ska iaf göra hemmagjord pizza någon dag. Säkert myyyycket godare!
Efter pizzan gick mamma och jag i lite affärer. Köpte en jättefin småblommig top på h&m. Ni har säkert sett den förut. Men jag ÄLSKAR den. Visar bilder på den imorgon.

Nu är det So you think you can danse. Bara pause just nu! Ska se på top model 9 sen.
Har lite ont i magen också... lite illamående. Blä! Vet inte varför, om det är psykologiskt eller inte. Fick faktiskt lite "äckel-känslor" förut... men det är bara att bita ihop och tänka på något annat. Inte fan orkar jag gå och må dåligt över en pizza som redan ligger i min mage. Måste intala mig själv att jag inte väger 5 kilo mer imorgonbitti... och att fettet på mina ben kommer från den. Det är så lätt att inbilla sig det...

Så idag tog jag ett steg mot friskheten! WOHO!
PUSS OCH KRAM!



Kommentarer
Postat av: Malin

Bra Cornelia!

2008-04-02 @ 20:52:41
URL: http://majoli.blogg.se
Postat av: Victoria

Du är bra Cornelia !

2008-04-02 @ 20:56:37
URL: http://victoria---h.blogspot.com
Postat av: Malin

Grattis, super att du klarade det :)

2008-04-02 @ 21:06:56
URL: http://lightinmysoul.blogg.se
Postat av: sarah

Bra jobbat! Men jag kan lova dig att pizzan hade varit godare MED osten. När jag kommer ner till skåne, då SKA du och jag gå o käka pizza på fellini i Lund. Stenugnsbakade riktiga pizzor med fyllning av hög kvalité. Bara så att du vet..du har inget val. PUSS

2008-04-02 @ 21:07:33
URL: http://sarahlillemor.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

Sarah: Jag åt en bit med ost också, inte gott det heller :P eller äckligt är det inte. Men inte så WOOOW :P
Haha! Det ser jag fram emot! Puss ;D

2008-04-02 @ 21:21:30
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Umma

Hemmagjord pizza rockar! Så jäkla smidigt och gott: Dessutom får du ju välja helt vad du vill ha på. Hur mycket grönsaker, tomatsås, ost osv. Enklare att få det mer hälsosamt då. Även om det inte är fel att äta "köpepizza" då och då såklart! Du är skitstark som vågat prova på det idag tjejen!!! Kommer ihåg när jag gjorde det, hade varit "förbjudet" i min hjärna under flera år. Mamma och jag delade på en och visst var jag ångestfylld innan men förvånande nog var det inte alls så jobbigt som jag trott. Kunde tom njuta av den lite. :-)
Men ett tips: Gör en sjysst deg med fullkorn, smeta på tomatsås (god sådan) och ha massvis med oregano på samt mozzarella, eventuellt parmaskinka och någon god grönsak. In i ugnen och när den är klar ta ut och strö över ruccola/bladspenat samt droppa balsamvinäger över. Så snuskigt gott vill jag lova!

Ha de ;-)

2008-04-02 @ 21:25:59
URL: http://umma.blogg.se
Postat av: Julia

vad duktig du är gumman. Fortsätt kämpa!!! Kram

2008-04-02 @ 21:41:53
URL: http://ibebeautiful.blogg.se
Postat av: s

otroligt bra gjort, må jag påstå! :) inte för att pizza är något farligt, men förstår att det endå inte är det första man väljer! bra gjort iaf!

2008-04-02 @ 22:08:50
Postat av: Josse

hemmagjord pizza gör jag jätteofta, kan lägga på vad man vill och precis som du anar så är den myyyycket godare än den man beställer från pizzeriorna.

2008-04-02 @ 23:02:16
URL: http://Juicephine.blogspot.com
Postat av: sofia

grejen med pizza är ju OSTEN!
smält mozarella på det goda vita brödet, och tomatsåsen och lite skinka eller salami! MMMMMM!!
du MÅSTE testa pizza på riktigt innan du säger att du är "besviken" för jag LOVAR du kommer älska det! :)
BRA KÄMPAT!!! :D:D:D

2008-04-03 @ 00:18:03
Postat av: Thepreciousgirl

sofia: på riktigt? jag smaka ju MED ost. Det var inte mkt godare! :S

2008-04-03 @ 06:32:44
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: simone

klart en pizza är ju mycket goadre med själva osten och de rätta på pizzan.

2008-04-03 @ 14:31:28
Postat av: sofia

kanske för att du då hade inställningen "inte gott"

2008-04-03 @ 16:00:33
Postat av: Thepreciousgirl

simone och sofia: Alltså, MÅSTE man tycka om pizza or what? Jag tyckte inte att det var svingott, men heller inte äckligt.

2008-04-03 @ 16:43:49
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Melinda

Håller med de som säger att osten är godast, helst mozarella! Men nä, så jävla gott är faktiskt inte pizza. Finns nästan hälsosammare alternativ man skulle kunna vräka i sig stora mängder av hellre, för smakens skull. Det kanske är brödet, jag vet inte. Det är så hårt..

Men fan vad duktig du är som i alla fall försökte! :)

Lycka till med hemmagjorda pizzan sen, tror nog också den blir supergod! Ni verkar ju kunna det där ;-)

2008-04-03 @ 19:17:06
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: simone

jag menar bara jag tycker som jag har för mig i andra inlägg, så nämner du ofta, att du gillar faktist inte de och de och de, ofta normala sake. Och jag kan inte rå för det men jag tycker det skriker anorexi rösten lite då.

but that's what i think.

känsn som du har putat i din hjärna, att allt som är gott och otillåtet inte är "gott längre" eller inte alls "speciellt" eller att " du har aldrig riktigt tyckt om det"
men de är ju helt förståligt metanke på ifall man har ätsörning och sånt, om de nu är så.

du har haft sjukdomen ganska länge vad jag vet, så bli inte förvånad om du senare kommer å att du faktist kanske hade fel?

2008-04-03 @ 20:35:14
Postat av: Thepreciousgirl

simone: Öh, okej. Vad mer tycker jag inte om då? Om jag nu sagt det så himla ofta?

Jag kan ju inte ro för att jag tycker pizza inte smakar lika gott som t.ex fläskfilé med potatis och tzatziki. Jag står för vad jag tycker, och jag tycker det är bra att jag kan smaka på maten och verkligen tycka att det smakar mindre bra eller bättre än väntat.

Bara för att det var pizza så förväntas man tycka om det? För visst hade det inte blivit någon disskution av detta om det var t.ex kyckling jag inte tycker smakar gott. RIGHT?!

Döh, whatever. Du är bara en av de som ser det ätstörda i allt man säger, tycker och känner.

2008-04-03 @ 20:44:56
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Lelle

..tihi det här med pizza va tydligen j-v känsligt! KUL!! Dessa människor har nog aldrig
vatt på Restaurang Gyllene Fågeln...där finns BARA menyer alla` färdiga! ( inkl f-k saltgurka) Himma gjord pizza är bäst, och såå måånga varianter i samma braspanna! Lycka T, en som älskar husman...helst1

2008-04-03 @ 22:43:50
Postat av: stars in heaven

Vad bra gjort :)

2008-04-11 @ 23:31:57
URL: http://tessiiie88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0