Fredag 4 April

Godmorgon! Äntligen fredag. Eller vad säger ni? Ikväll ska jag på mitt första After work. Kommer bli helt galet, det känner jag på mig. Mina arbetskamrater är helt crasy! Men det är riktigt roligt. Kommer nog skratta gott hela kvällen. Vi ska till en pub som ligger precis brevid där jag bor, så det känns skönt ändå att kunna gå hem när jag vill. Tycker inte om att ta bussen till Malmö så på kvällen helt ensam. Det gör jag bara inte!

Mår ganska bra sen jag började ta tag i maten lite bättre. Ni vet, slut med de flesta lightprodukter och äta mer nötter och frön. Min mage mår helt sjukt bra av det! Är inte alls lika svullen och blir inte lika äckligt mätt när jag ätit något. Jag tror verkligen att det naturliga är bättre nu. Det enda jag fortfarande kommer äta/dricka i light är nog läsk och saft. De få gånger jag dricker det då. På sommaren tycker jag det är sjukt gott med ett glas funlight faktiskt. Med massor av is och med sugrör! Mums.

Är lite nervös inför ikväll... vet inte ens om vi ska äta på den där puben eller inte. Detta blir liksom andra gången denna veckan som jag ska ut och äta. Plus att jag börjat äta bättre i övrigt också. Mycket som händer på en gång, men det är kanske lika bra det?
Förresten så ringde min behandlare igår och berättade att de i Malmö kunde ta emot mig i slutet av april! Känns jättebra. Hoppas, hoppas de är bra där. Det är inte idun och inte på MAS. Jag vet faktiskt inte vad stället heter... men jag lär väl få reda på det.

Min frukost idag bestod av mild naturell yoghurt, skivad banan, mango, solrosfrön, linfrön och kanel. En skiva fullkornsbröd med mjukost och gurka.
Vi hörs sen! Puss och kram till er.
image1587

Kommentarer
Postat av: maria

skitbra att du du slutat med light! det är ju mkt godare med vanliga produkter :) och faktiskt, vanlig saft och läsk är SÅ mkt godare när man vågar sig på det.
ha en bra dag och lycka till på after worken.

2008-04-04 @ 08:07:26
URL: http://iknowiknowiknow.blogg.se
Postat av: sprite_zero

dina frukostar ser så sjukt goda ut! =)

lycka till på after work:en ;)

2008-04-04 @ 08:08:48
Postat av: Louise

Ha så kul på after work och hoppas du träffar massa trevliga människor och söta pojkar :D!

2008-04-04 @ 08:12:57
URL: http://louisekarin.blogg.se
Postat av: Camilla

Ha så trevlig ikväll!
Klart du ska beställa något.. gör som de andra gör tycker jag=)

2008-04-04 @ 08:58:05
Postat av: sarah

fun light med massa is i eller en kall cola zero på sommaren är guld, men annars är naturliga riktiga produkter bäst. jag har också skippat light helt utom just drycken:)

2008-04-04 @ 09:57:51
URL: http://sarahlillemor.blogg.se
Postat av: Therese

Så skönt att din mage fungerar bättre när du förändrat kosten lite. Ett ytterligare bevis på att vanliga produkter är betydligt bättre än light :)

Ha så jättetrevligt på Afterworken sen och försök att inte oroa dig för mycket för maten. Du kommer fixa dig, för så medveten och stark som du är så kommer du att göra ett bra val. Kommer gå jättebra ska du se.. lita på dig själv, slappna av och se till att ha en supertrevlig kväll :)

Din frukost såg för övrigt suuuuupergod ut, så fräsch! Sån perfekt start på dagen!

2008-04-04 @ 10:10:02
Postat av: kristina

på after work brukar man äta något/beställa något till drickan. Brukar ofta vara nåt lättare men det beror väl lite på vilken restaurant/pub man går till! vad har du för naturell yoghurt? light el standard `?(dvs 3 %).. skånemejeriers milda yoghurt, den gröna förpackningen, standard alltså kan jag absolut rekommendera om du inte har provat den än?!
ha så kul ikväll!

2008-04-04 @ 10:14:30
Postat av: RASA

din frukost ser mums ut :D

2008-04-04 @ 10:26:06
URL: http://sara91.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

Kristina: Standard :) Alltså den med 3%. Mycket godare än den lättare :P

2008-04-04 @ 10:27:16
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: anna

vet att du säkert får massa såna kommentarer men jag måste också bara slänga in en, fyfan vad du är BRA cornerlia!! Du gör så många framsteg hela tiden! Det är jävligt kul att se. Fortsätt så :)

2008-04-04 @ 13:16:24
Postat av: Jossan

Har inte läst din blogg på ett tag och måste berömma dig för dina fantastiska framsteg! Du är superduktig!
Hoppas att du får det trevligt på After worken ikväll. Ska själv på AW fast i Malmö :)

Jag tror att det är Ätstörningsmottagningen som ligger på Ystadvägen 22. (040-337479)
Eftersom du är över 18 så är det inte längre på BUP.
Vi kanske kan försöka att få till någon träff då när du ändå är inne i Malmö :)

2008-04-04 @ 14:05:59
URL: http://jossans.bloggagratis.se/
Postat av: malin

fasen vilken god frukost!

2008-04-04 @ 15:29:02
Postat av: flisan

Din mat ser sååå himla god ut!! Jag e som du just nu! Jag vill äta nyttigt å träna för att må bra! Äta regelbundet flera ggr om dagen, mycket grönsaker, varierat å lagom :). Jag tror att man når bra av det! Jag tycker iaf att jag mår bättre av det! Dessutom tycker jag de e gott! Denna frukosten ser suuuper gor ut! Jag älskar frön å nötter! Turkisk yoghurt e ett tips till frukost, de e fett å bra, jätte gott med frön å nötter å lite honung på:).grym e du! puss

2008-04-04 @ 15:39:14
Postat av: sandra

Nu blev jag hungrig!

2008-04-04 @ 16:06:57
URL: http://sandrahelenas.blogg.se
Postat av: Anna

Älskar dina frukostbilder, man blir riktigt sugen på att börja lägga ner lite mer tid på att göra en god och bra frukost på morgonen :)

2008-04-04 @ 22:06:19
URL: http://shewantsit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0