Vägning idag

Klockan 13:00 ska jag iväg till ätstörningskliniken och träffa min behandlare. Jag längtar! Det var 2 veckor sen sist nu, eftersom jag hade migrän i tisdags då jag skulle varit där.
Jag ska vägas idag. Jag har inte vägt mig på säkert 5-6 veckor nu, så nervös är bara förnamnet. Och ska jag vara helt ärlig vill jag ha gått ner. Jag vet, det är dumt att tänka så. Men jag vill. Hela min kropp skriker att det är vad jag vill!!

Okej nu måste jag skriva av mina tankar... så läs inte om ni är lättpåverkade.

Det är såhär att jag känner att tankarna tar över. Eller nej, de har alltid funnits där. Men nu vill jag väga lite. Alltså inte så lite som 40 kg , som när jag mådde som värst. Men jag trivs med vikten däremellan typ. Jag vet jag vet jag vet. Det är inte bra att jag tänker såhär. Men jag mår faktiskt mycket bättre nu än innan. På alla sätt! Jag kan unna mig godsaker utan att få panik, jag kan tycka om det jag ser i spegeln, jag tänker inte lika mycket på att mäta upp maten eller vad den innehåller. Äter inte bara massa lättprodukter längre.
Förstår ni vad jag menar? Jag trivs med en liten vikt, jag mår bra av det.
Jag låter riktigt anorektisk nu, det är så svårt att förklara på något annat sätt. Och jag lovar er, jag kommer inte bli så sjuk och deppig som jag var förra året. För dit vill jag absolut inte!! Missförstå mig inte. Jag mådde riktigt dåligt och kunde inte äta något alls. Nu kan jag äta både efterrätter och ute på cafén! Unna mig en påse naturgodis eller en stor chailatte på espresso house!

Önska mig lycka till med vägningen idag. Tror det behövs.
Stor kram!

Kommentarer
Postat av: victoria

Lycka till idag.. ! verkligen ! =)

2007-10-22 @ 09:06:08
Postat av: Anonym

Lycka till!

2007-10-22 @ 10:16:24
Postat av: Cathrine

Lycka till! DU förtjänar att må bra. :D

2007-10-22 @ 10:17:42
Postat av: ella

känner precis likadant! jag trivs med en viss vikt, som jag vet kanske är för lite, men jag mår ändå bra då, och kan unna mig saker o.s.v, precis som du skriver. är inte alls den där ångesten o.s.v som när jag mådde as förra året, visst får man ångest ibland, men jag kan samtidigt hantera den, vilket jag inte kunde innan. så jag förstår vad du menar! det är bara så svårt när man ska förklara det för andra, för man hör ju att det låter lite konstigt kanske..

2007-10-22 @ 11:25:50
Postat av: Zia

Åh, lycka till gumman! Det kommer att gå så bra så. Försök att inte tänka på att siffran på vågen avgör om du är lycklig eller inte. Jag vet att det är svårt, men tänk på att din kropp mår bra att gå upp i vikt för att den ska kunna fungera bra. Lycka till i alla fall! Kramis Zia

2007-10-22 @ 12:29:20
Postat av: stars in heaven

Lycka till!

2007-10-22 @ 12:31:18
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Fanny

Lycka till baby!

2007-10-22 @ 12:35:16
Postat av: Anna_85_

jag hoppas inte att du har gått ned. du är redan så smal. men förstår ju hur du tänker. lycka till idag.

2007-10-22 @ 13:16:27
Postat av: ....

Jag förstår precis vad du tänker. Det är ju inte siffran på vågen som bestämmer om själen mår bra eller inte.. Men samtidigt mår ju din kropp bättre av att väga mer än vad du gör? Du fryser ju inte lika ofta och du känner dig väl inte svag då o.s.v..

2007-10-22 @ 15:27:20
Postat av: rebecca

hur gick det?

2007-10-22 @ 15:55:52
URL: http://mywayback.sprayblog.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0