Tillbaka

Det gick väldigt bra hos min behandlare idag. Kom dit och sa som jag kände, och hon förstod och försökte få mig på andra tankar. Hon fråga mig ifall jag ville ta en vikt idag. Och jag sa ja.
Jag skrev imorse att jag ville ha gått ner i vikt. Och vet ni, det hade jag inte.

Och jag är inte ledsen, besviken eller har ångest. Jag är faktiskt glad! Jag vägde 52,7 och jag är 168 cm lång. Det menas med att jag är 2,3 kilon från ett bmi på 20.
Och varför är jag då glad?
Jo eftersom jag känner att jag kan leva med min kropp så som den ser ut nu. Så hemsk är den inte! Och 2 kilon till kommer inte synas.
Först blev jag förvånad när vågen stod på 52,7 kg, men jag tänkte efter 10 sekunder och kom fram till att det är ju det bästa som kunde hända! Jag slipper gå upp mer sen. Min kropp är smal men ändå hälsosam. Många säger ju till och med att jag är jättesmal! Vilken underbar känsla att snart slippa gå upp mer. Bli större.

Jag fick sån kick. "Nu jävlar, nu ska jag bli av med tankarna också!!" Jag vill bli bra. Jag vill inte gå ner, såsom jag skrev imorse.

Såhär velar jag hela tiden. Från dag till dag. Det är en ständig kamp mot de dåliga tankarna! Nu har jag besegrat dom för denna gången, nu väntar jag in nästa snedsteg. Men ett steg i fel riktning behöver inte vara något dåligt. Jag lär mig för varje gång jag tar mig tillbaka på rätt bana igen.

Har nyss ätit couscous med quornfiléer, spenat och oliver <3 En lite tidigare middag, men jag var vrålhungrig när jag kom hem!
Det är lätt att leva när livet känns okej!
Tack för ert peppande! Kram

Kommentarer
Postat av: n

Fan vad skönt att det kändes bra! Grattis

2007-10-22 @ 16:28:30
Postat av: a

du är så jävla bra!! jag hejjar på dig

2007-10-22 @ 16:31:42
Postat av: rebecca

du är så jävla grym tjejen! gud vad stolt jag är!

2007-10-22 @ 16:36:09
URL: http://mywayback.sprayblog.se/
Postat av: Johannna

måste säga tack för DITT peppande, heja dig! blir så glad av att läsa sånt här.

2007-10-22 @ 16:37:18
URL: http://trickyickylick.blogg.se
Postat av: Carro

Du ska vara såå stolt över dig själv ! Livet är till för att levas !!! Ta hand om dig *kram*

2007-10-22 @ 16:49:53
URL: http://acmd.blogg.se
Postat av: Anna_85_

du kommer säkert få bort de jobbiga tankarna. och bra att du inte hade gått ned i vikt. det går att äta och vara smal. och du är så fin, så vacker och din kropp skulle man dö för.så var nöjd.

2007-10-22 @ 17:00:53
Postat av: Shanna

Vad duktig du är ! När du skriver din vikt och längd så gör så mig så otroligt mycket lugnare, jag som trodde att jag skulle vara jättefet om jag gick upp i vikt, men du är ju hur smal som helst ju!

2007-10-22 @ 17:56:32
Postat av: stefie

Grattis! : D
Jag förstår int hur du kan vara så smal, när jag som väger mindre än dig är tjockare : (

2007-10-22 @ 17:58:22
URL: http://stephanielouise.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

Tack alla!!! :D
*
Shanna och stefie: Man kan omöjligt vara fet som normalviktig!! Sötnosar, ingen av er är feta, och kommer inte bli det heller. Inte av 2 kg,3,4,5,6,7 till och med 10-15 kilo!!! Ni är så jävla vackra båda två! Kom igen. Vi kämpar tillsammans :) Kärlek!!

2007-10-22 @ 18:04:02
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: karin

Kämpa vidare. Du kommer klara av att bli av med tankarna med. KRAM

2007-10-22 @ 18:12:40
URL: http://bubbelsoda.blogg.se
Postat av: tigrisenemmis

Gums, du är så jävla bra :D

2007-10-22 @ 18:22:24
URL: http://tigrisenemmis.blogg.se
Postat av: Dädu

oh :))

2007-10-22 @ 18:40:59
Postat av: Felicia

Grattis, så bra :D

2007-10-22 @ 19:15:28
URL: http://CUTEST.blogg.se
Postat av: Louise

Bra gjort, verkligen =)

2007-10-22 @ 19:20:18
URL: http://cherrybaby.blogg.se
Postat av: Jenny

Du är helt fantastisk! Har följt med i din blogg nästan från start och jag har bara tre ord att säga: JAG ÄLSKAR DEN! Kom bara på en liten idé om din blivande bok. Titeln på boken skulle ju faktiskt kunna vara: The Precious Girl. Lova att höra av dig när du släpper den, jag måste få läsa den :) KRAMAR I MASSOR till dig Cornelia.

2007-10-22 @ 22:09:00
Postat av: Sarah

Cornelia, jag foljer din blogg, och maste bara saga hur bra syn du har fatt pa ditt liv! Du vagar saga att du inte ar frisk an, och samtidigt saga att du vill bli frisk, och att du emellanat trivs som du ar, men att du ibland kan fa tankarna tillbaka, och sjalvklart ar det ett bevis pa att du haller pa att bli frisk! Jag kanner igen mig i att kanna att kroppen faktiskt ser bra ut, aven om man gatt upp x antal kilon, och att kanna vilken frihet det kommer vara senare nar man inte behover ga upp mer, kanna att man kan vara stolt over vad man gjort! Det var en av de basta kanslorna jag nagonsin kant!
Ville bara saga att jag verkligen beundrar dig!

2007-10-23 @ 01:59:11
Postat av: Anonym

ÅH!!:) GRATTIS!!:) måste bara säga: god must have spent a little more time on you, girl!

2007-10-23 @ 17:56:02
Postat av: Amandah

Jag tror att du skulle behöva läsa detta inlägg igen.:*

2008-09-28 @ 12:09:40
URL: http://detminstajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0