Skriver och skriver

Har kommit en bra bit på min bok nu. 75 A4-sidor i storlek 12. Undra hur många sidor det blir i en liten bok? Har mycket kvar att skriva också. Satt nyss en timme och fixade lite. Ytterligare 13 sidor skrivna! Jag vet, det går jättefort. Men jag vet vad jag skriver om, och vissa sidor är blogginlägg och bilder. Det ska bli en bok som är färgglad och med massa bilder. Bilder på mig, min familj, de jag älskar, natur och andra fina inspirerande bilder. Tänkte även ha med mycket tips på mat och hur man stöter bort dessa sjuka tankar som ofta kommer ivägen när man ska äta.

Mamma ska också skriva ett kapitel, om hennes syn på det hela. Hur det är att vara nära till någon med anorexia.
Hoppas boken blir som ni önskar. Jag tar mer än gärna emot tips på hur ni vill att den ska se ut!

Kommentarer
Postat av: emma

hoppas det känns bra med boken, den blir helt säkert väldigt intressant att läsa.
Jag tänkte tipsa om att du kan ändra formatet om du skriver på word så att texten delar sig i "boksidor" eller iallafall så att du kan förhandsgranska på det sättet!
För ett tag sen droppade jag en kommentar angående bokförlag men de e möjligt att du inte svarade av ointresse men annars hör av dig :)
Lycka till!!

2007-10-21 @ 11:38:48
URL: http://dushi.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Det kommer att bli intressant att läsa din bok när den kommer ut.
Jag lovar att jag köper den!
Kram

2007-10-21 @ 12:46:41
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: lastbila

Tror det kommer bli mer än bra! Ett 'tips' är att skriva vägen ut ur anorexian. Även fast du inte är riktigt frisk än (&jag).

2007-10-21 @ 13:01:51
Postat av: aaabbbccc

har du kontaktat något bokförlag än?

2007-10-21 @ 13:11:05
Postat av: malin

Vad roligt för dig att det går så bra med boken:)
Jag håller också på med en bok nämligen men har fått ett litet stopp för tillfället, haha.

2007-10-21 @ 13:13:27
URL: http://always-and-forever-tjejsajten.se
Postat av: tomma_ord

bara undrar hur du gjorde med skolan, du hoppade av va? hur gör du nu?

2007-10-21 @ 14:26:27
Postat av: Frida

jag ska köpa boken sen =) hihi!
Ta hand om dig! (L)

2007-10-21 @ 16:46:34
Postat av: Sofie

Jag ska lätt köpa din bok om den kommer ut. Värsta bra idén förrsten, att skriva en bok. Tror att det är väldigt många människor som är nyfikna på hur det är att leva med ätstörningar som också kommer att köpa boken.

Jag lovar, jag kommer sitta fastkllistrad och läsa i timmar när jag väl fått tag på boken.

Ta hand om dig gumman

2007-10-21 @ 18:00:56
URL: http://honeybonnie.bilddagboken.se
Postat av: Stephanie

jag tittar till din blogg varje dag hjärtat!
Du skriver så himla bra och tänkvärt.
Din bok ska jag absolut köpa!
Massvis med pussar och kramar från Ängelholm

2007-10-21 @ 19:13:23
Postat av: Thepreciousgirl

Tack alla!
*
Stephanie: Oh älskade vännen! Så längesen vi träffades nu. :( Jag hoppas du mår bra och att du kämpar på! Tänker på dig ofta. Kramar!!

2007-10-22 @ 08:43:48
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: ulle

Har precis hitat din blogg och tycker du skriver jättebra! Såg att du skulle skriva en bok och att din mamma skulle skriva ett kapitel. Det tycker jag verkar jättebra. Jag skulle gärna läsa den om den ges ut. Är själv en mamma till en tjej som kämpar mot sin sjukdom så jag förstår mycket att det du skriver.
Kämpa på!
PS Har nyss startat en egen blogg för att kanske kunna skriva av mig och även kanske få kontakt med andra mammor i samma situation som jag. Vore jättetacksam för tips. DS

2007-10-23 @ 16:46:04
URL: http://makrames.blogg.se
Postat av: Sara

Ska jag vara ärlig, men jag säger det verkligen inte för att såra! Men det känns inte helt bra att ge ut en sån bok där du tipsar om hur man ska bli fri osv när du fortfarande själv är för smal, har kvar massa dumma tankar, slår och nedvärderar dig själv..

Skit i boken några år eller nått, satsa allt för att bli sund och må´bra. SEN är det intresant för oss att läsa hur din väg ur det hela har varit.

2007-10-25 @ 21:53:00
Postat av: Thepreciousgirl

Sara: Jag är normalviktig (vad det nu spelar för roll?) Jag skriver om mitt kämpande, så att folk ska förstå att det är en sjukdom. Att det går att bli av med. Jag kommer aldrig bli "frisk". Jag hatar ordet "frisk", för vad betyder det? Det är under den sjukaste tiden det är intressant för människor att läsa, hur det känns för en med anorexia och hur de tänker. De får helt enkelt läsa min väg tillbaka till ett fungerande liv!

Kram

2007-10-26 @ 08:33:16
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Blistex_

Jag vill ha din bok!!

2007-11-27 @ 15:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0