Liv

Hon jag skrev om igår, att vi skulle tända ett ljus för eftersom hon påstod att hon skulle dö idag klockan 20:00. Allt var fejk, allt var påhittat och hennes blogg är nu stängd. Det finns ingen dödshjälp i Sverige. Det har aldrig funnits någon vid namn Liv som föddes då hon påstod sig vara född. Varför ljuger man om en sådan sak? Uppmärksamhet? Antagligen är det så det ligger till. Själv känner jag mig kränkt när jag tänker på alla de jag själv känner som kämpat mot cancer. Det är inget att skoja om, även om många blir berörda tycker jag det är fel! Min mormor dog i cancer, henne fick jag aldrig träffa och det plågar mig. Min mamma har berättat att hon var världens snällaste, att jag skulle älskat henne. Min mammas bästa vän fick bröstcancer för ett tag sen, den värsta sorten. Hon överlevde! Men att se vilket helvete hon tvingats gå igenom är beundrandsvärt. Hemskt. Rent ut sagt förjävligt! Hon tappade hår, gick ner otroligt mycket i vikt, blev av med sitt ena bröst, fick stå ut med massa mediciner som slog ut hennes kropp totalt.
Och så sitter någon som kallar sig Liv och ljuger ihop en historia, fått människor att börja gråta och må dåligt. Okej, det har öppnat folks ögon, men samtidigt väldigt respektlöst mot de som verkligen har cancer.

Hennes blogg är i alla fall som sagt stängd nu, så förmodligen får vi inte reda på vem det egentligen var som låg bakom detta. Men bara för detta ska jag hedra min mormor idag, plus alla andra som dött eller kämpar sig från cancer. Jag ska tänka på er, minnas er, se upp till er!

Kram

Kommentarer
Postat av: tigrisenemmis

Min mammi

2007-10-10 @ 15:36:23
URL: http://tigrisenemmis.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

Tigrisen: Gumman! *kram*

2007-10-10 @ 15:58:55
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Anna

du har inte funderat på att Liv begick självmord? ofta dom som tar sitt liv har planerat det och vet när detta ska ske.. tänk på den du

2007-10-10 @ 16:27:31
Postat av: Thepreciousgirl

Anna: Oj vad klok du är, självklart har jag tänkt på det. Men eftersom hon sa att hon skulle vara hos en läkare, så tvivlar jag starkt på det. Och ingen föddes ju med namnet Liv det datumet, så hon existerar inte ens. Bloggen blev polisanmäld och stängd. Så kom inte här och säg till mig att tänka Anna lilla

2007-10-10 @ 17:23:44
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

och jag tror knappast att hennes (fejk) vänner sitter och skriver "vila i frid, vi ska tänka på dig" om hon nu ska begå självmord?!?! Det hade iaf inte jag gjort

2007-10-10 @ 17:25:06
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: emmissen

Hur kan någon luras så. Det är sjukt.
MIn syster Lovisa dog i cancer. hon var bara 11 år.
att andra ljuger om nåt sådant gör mig ledsen.

2007-10-11 @ 11:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0