Varför är det så egentligen?

Sushin var mycket god måste jag säga. Åt miso-soppa till med tofu också, suuupergott och näringsrikt. Älskar när jag känner mig så nyttig och hälsosam. På det rätta sättet alltså, inte att äta lite eller dra ner på kalorier eller så, jag menar att ge kroppen det den behöver och faktiskt måste ha för att orka fungera!

Hände en sak när jag skulle gå och lämna tillbaka filmerna vi hyrde igår. Hörde två småkillar, kanske gick de i fyran typ, som skrek saker till folk som gick förbi. De satt gömda bakom massa buskar och trodde väl att de inte syntes. Plötsligt hör jag de skrika "snygga pattar", "ska vi ha sex"... jag blir så sjukt förvånad och faktiskt lite skakis att dessa små pojkar skriker sådana saker. Jag hade inte brytt mig ifall de skrek "hej" eller försökte skrämma mig. Men här gick gränsen!! När jag gick tillbaka skrek de samma sak igen. "Snygga pattar", "hej snygging"...
Jag gick in till mamma som jobbar med just sådana barn i den åldern. Hon gick ut och sa till dom på skarpen! "Vad i hela friden tror ni att ni håller på med?!?" Skrek hon till dom. De försökte först komma undan men sen stanna dom och jag gick också fram till dom. "Hur tror ni det känns att ni sitter och skriker visa pattarna till mig så?" sa jag. De såg ut att ångra sig väldigt mycket och sa faktiskt förlåt. De menade det verkligen och såg ut att skämmas massor.

Mest av allt störde jag mig på deras låga ålder. Så små killar som säger sådana saker? Hallå? Var fan är världen påväg? Vet deras föräldrar om att de sitter och skriker "ska vi ha sex" till vilt främmande människor? Orkar de ens ta tag i det?
Men just i dessa pojkar ser jag två helt underbara sådana. De är inte sånna egentligen, de är väldigt blyga och försiktiga, men i grupp blir de som helt andra människor! Varför är det så egentligen? Att ensam är man oftast tyst och vill inte synas, medan i grupp skriker man efter uppmärksamhet... speciellt i tonåren. Varför varför?! Jag har själv varit sån ibland. Pratat lite extra högt på bussen eller liknande. Men vissa tar priset...

Jaja. Har köpt en SOLO som jag ska läsa ikväll. Frisyrspecial m.m. Måste klippa mig! Kanske lugg? Får se.
Kramar

Kommentarer
Postat av: Mindy

Ja, visst är det tragiskt. Men inte alls ovanligt nuförtiden.

2007-11-04 @ 20:36:07
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: n

Dom är bara omogna typer!!! Förresten var filmerna ni såg bra?

2007-11-04 @ 21:45:13
Postat av: Thepreciousgirl

n: Ja Nina Frisk var jättebra :) Lite besviken på slutet, men kul film! Babel hann vi tyvärr aldrig se. Men den verkar bra! :D

2007-11-04 @ 21:48:31
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Ellinor

verkligen uppkäftiga klillar som sitter och sktikar dumma saker. tur att din mamma gick ur och pratade med dem spå de fick skämmas lite.

2007-11-05 @ 00:50:45
URL: http://www.ellinorss.blogg.se
Postat av: a

du passade jättebra i lugg när du hade det sist, så kör på det =)

2007-11-05 @ 06:52:44
Postat av: Anonym

men herregud. orka bry sig.

2007-11-06 @ 00:13:34
Postat av: Thepreciousgirl

anonym: Orka kommentera såsom du?

2007-11-06 @ 07:51:18
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0